וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פולקסווגן תחיה את המיקרובאס המיתולוגי?

26.1.2017 / 10:34

רכב הראווה שהוצג בדטרויט רומז על החייאת המיקרובאס. בכירי המותג נמנעו מלצאת בהכרזות, אבל מסתמן שיצורו אכן בתהליכים מתקדמים

פולקסווגן אי די באז מיקרובאס קונספט. פולקסווגן, אתר יצרן
פולקסווגן ID באז קונספט. הפעם זה יקרה/אתר יצרן, פולקסווגן

על רקע התמודדות פולקסווגן עם השלכותיו של משבר 'דיזלגייט', הפגינו נציגי החברה נוכחות אקולוגית ברורה בתערוכת דטרויט. צוותי הפיתוח הגיעו למתחם עם סימנים מסגירים אודות מיזמים פורצי דרך, בהם מהדורת GTI חשמלית שעשויה להבשיל בעתיד, ודגמי פנאי חדשים מונעים מערכות היברידיות ידידותיות לסביבה, הכה קריטיות להתכנות הכלכלית של הקונצרן. בתוך כך, חשפה פולקסווגן גם את ה-ID 'באז קונספט', אבולוציה נוספת של דגמי הראווה המבוססים על המיקרובאס האייקוני שנמצא על שולחן הפיתוח קרוב ל-20 שנה.

בכירי פולקסווגן מסרבים לחשוף תכניות השקה מדויקות בנוגע למיקרואבס, אבל מקרובים למחלקת ההנדסה טוענים שהמיקרובאס קיבל תאריך נחיתה בשנת 2022, כמעט סופי. הוא יבוסס על הפלטפורמה החשמלית של רכב ההצ'בק I.D. electric שהוצג לפני כמה חודשים ממנו יחלצו גם קרוסאוברים חשמליים והיברידיים שיובילו את המותג מ-2020 ועד שנת 2030.

הקונספט כשלעצמו מאחד את המראה הקלאסי של המיקרובאס משנות ה-60 עם סידור הושבה לשמונה אנשים ומערכת חשמלית המאפשרת לו לכסות מרחק מרבי של 600 קילומטרים על טעינה אחת שאורכת כחצי שעה משקע מביתי (ל-80% זמינות אנרגיה). הוא מחלץ קרוב ל-380 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5 שניות ומהירותו המרבית עומדת על 160 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

יו"ר דירקטוריון הקונצרן, ד"ר הרברט דיאס: "המיקרובאס ID באז משקף את הדור הבא של ה-MPV החשמלי, על בסיס פלטפורמה מודולארית ומספק נוחות מרבית והרבה מקום להתרחב (בסיס גלגלים 3.3 מ'). עד שנת 2025, אנחנו רוצים למכור מעל מיליון מכוניות חשמליות".

נוכח הגידול במצבת כלי הרכב החשמליים נדמה שהמיקרובאס סוף סוף יקבל את היום שלו בשמש, פעם נוספת. רכב הראווה הראשון (בגלגולו המודרני) הוצג ב-2001 אבל נגנז. בין תומכיו הגדולים של המיקרובאס נמנה לא רק את הרברט דיאס, אלא גם את קלאוס בישוף, ראש מחלקת העיצוב של המותג שדוחף אותו קדימה בנחישות. "התשובה היא 2022, לשאלתכם. דיאס רוצה את הקונספט הזה על הכבישים", כך אמר לכלי התקשורת בארה"ב.

עוד בנושא:
פולקסווגן טיגואן - עכשיו גם עם שבעה מושבים
סיאט הציגה את הלאון קופרה החזקה ביותר בהסטוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully