וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט טראקס המחודש במבחן דרכים. מינימל קומפקט

29.1.2017 / 8:27

שברולט טראקס הוקפץ לכיבוס מהיר במפעל ויצא עם מתיחת פנים אופנתית, עדכון דיפונים קל בקבינה וכן בוצע שדרוג במערכת המולטימדיה. מבחן בגרסת ה-LT, לרגל השקתו בישראל

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שברולט טראקס המחודש. מכווץ את העיניים/ניר בן טובים

היבואנים בארץ מונחים ליישר קו עם הסטנדרטיים העולמיים; צ'מפיון מוטורס, כלמוביל, דלק מוטורס, אופל שלמה, ודוד לובינסקי הם רק חלק מהשחקנים שאמצו מטה פיקוד אסטרטגי רב שכבתי. גם כניסה למתחם החדש ועתיר הדונמים של UMI מדרכיו השבורות של אזור התעשייה בלוד, משקף עד כמה משתנית חווית הרכישה - כמו קפיצה מססנה מקרטע לנושאת מטוסים עם מפציצים חמקנים; מול מגרש החניה, מזדקר מבנה מהודר וקמור מעוצב ברוח המאה ה-21, שטוף חלונות שבקרביו נציגי יבואנית שברולט וכן אנשי AVIS הספונים בקוביות ומשרדים, חדרי ישיבות ובאזורי מנוחה. הלקוח, עוד בטרם כתת רגליו למדרגות הכניסה מקבל תחושת VIP, שיש פה מבוגר אחראי ושמישהו לוקח את העסק הזה ברצינות.

יש להניח שבשברולט ישראל יגייסו את המודרניזציה שקבורה בערימת הבטון הזו כדי לבצע רפורמה נוספת בשירות הלקוחות ובמיצוב המכוניות. בשנתיים האחרונות, הכריזה UMI על מתקפת דגמים שהתחילה עם ספארק דור שתיים, קמארו, אימפלה, מאליבו, אייקוניוקס (שלא מוצא את עצמו) וכמובן שברולט קרוז החדשה, שצריכה לעבוד כפליים כדי לשכנע את הישראלים שניתק הקשר בינה לבין הדגם הקודם שהותיר אחריו חורבות. חידושים אחרים, ניכרים גם בקשר עם הנהג באמצעות אפליקציות ייעודיות לרכבי המותג שהופכים את הבעלות לקצת יותר צבעונית, חלק בלתי נפרד מאומנות הפיתוי של דור ה-X וה-Y.

עוד בנושא:
מרחב עצום: הוצג הדור החדש של שברולט טראוורס

אז מה רואים ומה לא

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

בתוך כל התיאטרון האמריקני-קוריאני ניצבת הקרוז בחזית, אבל נוכח הירידה במניותיה הופקדו המפתחות בידיו של שברולט טראקס – קרוסאובר קומפקטי שהתברג בהצלחה בסגמנט רכבי הפנאי החל ב-2014 ומחכה לתמיכה מהדור הבא של טראוורס. טראקס משווק היום אחרי מתיחת פנים חרישית, והוא חותך מספר קבוצות מלמטה עם תג מחיר שמתחיל ב-123 אלף שקלים לגרסת הבסיס ו-133 אלף שקלים לדגם ה-LT המאובזר (דגם המבחן). מולו ניצבים רכבי פנאי עירוניים וגם בינוניים, משפחתיות וחיות אחרות במעגל ה-120 ועד 140 אלף השקלים.

דומה כי המשימה שעומדת בפניו ב-2017 אינה מורכבת יותר מכפי שהייתה בשנה הקודמת. הניתוח הקוסמטי הוא אכן ברמה של חידוד נקודתי – טיפול במרכז השבכה ובפגושים, שהולמים אותו היטב. שברולט מחקו את השלד הריבועי שהוצג לפני מספר שנים באקטיבה ובמאליבו לטובת מבנה שדוף, ספורטיבי ומעודכן שתואם את הזהות המשפחתית של הדגמים העכשווים; הפנסים החזיתיים נמתחו לצדדים וכלפי מכסה המנוע ואותם מעטרים כעת (בדגם LT) נורות LED ובסינר פגוש בעיצוב חייכני.

אם לתאר זאת במובן פשוט, אפשר לומר שבמקום פרצוף מופתע הטראקס נראה עכשיו ממזרי. החלק האחורי, נותר כפי שהיה.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: שברולט קרוז החדשה

לכתבה המלאה

משפרים חומרים

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שינוי עיצוב הקונסולה תורם למראה נקי יותר ומודרני/ניר בן טובים

מלבד כניסה ללא מפתח, דגם ה-LT מוסיף גם בקרת מולטימדיה 'מיי-לינק דור 2' עם צג מגע ראשי ותאימות לאפל ואנדרויד כפי שקיימת מזה זמן בספארק וכן בקרוז 2017. חיברנו אליו את הסמארטפון בלי להתברבר יותר מדי ומצאנו מערכת הפעלה פשוטה ונטולת התחכמויות עם קישורית בלוטות' והגדרות בסיסיות, אך ללא עברית. חלק קטן מהפעולות ניתנות לביצוע מגלגל ההגה – שליטה על מערכת השמע למשל ומענה לנייד, אבל את רוב התכונות צריך להפעיל באמצעות הושטת יד למסך. זה לא תמיד נוח או בטיחותי.

האווירה הדומיננטית ב-LT עשויה להיות קודרת (לפחות לטעמנו) בשל דיפוני הדלתות והמושבים שהגיעו בגוון שחור שצועק פלסטיקה למכביר. אין כאן חומרים מהמעלה הראשונה, אבל סקירה של הסביבה מלמדת שהטראקס בכל זאת זכה לשמיכת תרכובות מוצקה מהדגם שלפני מתיחת הפנים והנדסת האנוש שודרגה.

למודי הקרוסאובר העירוני יבחינו שמבנה הקונסולה נעטף תפירות דמוי עור בחלקו וכן עבר חידושים אחדים, בהם ביטול תאי אחסון במפלס העליון ושינוי החומרים שתוחמים את בקרת האקלים. לוח המחוונים, נטש את מוטיב האופנועים לטובת הקרנה פונקציונליות עם מחשב דרך אינפורמטיבי וקל להבנה. מנגד, מתי יחליפו את פקדי המחוונים שמלווים את המותג מ-2007?!

אחד מיתרונותיו הבולטים של הטראקס טמון בגודלו; עם גובה של 1.67 מ', בסיס גלגלים של 2.55 מ' ואורך של 4.25 מ', הטראקס מסוגל להושיב ארבעה אנשים בנוחות, פלוס נער במושב האמצעי של השורה השניה. אין ספק שעמדת הפיקוד של הטראקס היא מהגבוהות ביותר בקבוצתו והיבט זה מוסיף למקדם המשיכה שלו אצל נשים וגברים כאחד. לחובתו, אפשר לפסוק ששדה הראיה אחורנית מוגבל בשל מבנה התקרה והחלון הצנום. היינו מעדיפים גם מראת צד נהג סטנדרטית שאינה מתעתעת במרחק מאובייקטים. תא המטען, מציע את אותם 354 ליטרים של חלל אחסנה.

יכולת הנעה, ביצועים

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

מי ששיער שיחידת ההינע של הקרוז (1.5 ל' טורבו עם 154 כ"ס) תעשה את דרכה גם לטראקס, צפוי לו מפגש חוזר עם מנוע חזק ומנוסה. בחזיתו של הטראקס שוכן ה-1.4 ל' טורבו בנזין המוכר ששירת את האסטרה, הקרוז היוצאת, ועוד דגמים כאלו ואחרים בקרב ג'נרל מוטורס ואופל במשך שלוש השנים האחרונות. האם זו סיבה לאכזבה או מקור לתחושת החמצה?

התשובה היא שלילית. הניסיון ששברולט צברה עם מנוע ה-1.4 ל' מצדיקה את חיבורו גם כעת אל הקרוסאובר העירוני שתופר את הכבישים העירוניים והבינעירוניים בקלות. עם הספק של 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד וגמישות כוח טובה של 20.9 קג"מ הזמינים כבר מ-1,850 סל"ד, הטראקס מחלץ שילוב מנוע-גיר תכליתי שפשוט עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר; שידוכו לתיבת ה-6 הילוכים האוטומטית (פלנטרית) מאיצה אותו מהמקום ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות (מבחן) ומ-80 ל-120 קמ"ש העפיל בזמן מצוין של פחות מ-6 שניות במדידות שערכנו לו.

זמינות סוסיו של הטראקס מתחתית רצועת הכוח, מכשירה התגלגלות די רגועה במהירות תלת ספרתית; ב-100 קמ"ש מורה שעון הטורים על 2,000 סל"ד ובכביש המהיר הוא פועל כמיטב יכולתו לענות בנחישות לכל דרישה לעקיפה מיידית, אותה הוא מסיים בלי מאמץ מיוחד. צריכת הדלק הסתכמה בנתון די שגרתי לקבוצה הזו, עם כ-11 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת.

טיפול במע"צ ויכולת

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

כיול המתלים של הטראקס לא רך ולא קשיח, אלא נופל איפשהו באמצע עם נטיה לקפץ קצת על הבורות כשהמהירות מצטברת. בעיר הוא מספק ריסון טוב ומצליח להעביר תחושה שהבולמים סופגים את הסלילה המבוקעת ביעילות. מאידך, אם במקרה נפגשים גלגליו ברצף מרוסק ולא סלחני שגורם למערכת המתלים להיות "עסוקה" מדי, התגובה עשויה להיות מעט גסה לעומת מתחריו. בנוסף לכך, פחות התרשמנו, לפחות לרגעים מסוימים מבידוד הרעשים של הטראקס - האשמה אולי נעוצה באיכות החומרים שמקיפה את הנוסעים וכן בחדירת רעש מבתי הגלגלים.

טראקס הוא רכב גבוה, אבל אינו מפגין נחיתות דינמית קיצונית בשום שלב שבו נכפה עליו לתקוף רצועת אספלט מתפתלת. רוב יריביו בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים יהיו מוכשרים ממנו בפן האתלטי (במיוחד בהיגוי), אבל אף אחד מהם לא רכש בזכות את התואר "מהנה לנהיגה". מונחים אלו כמעט ואינם קיימים בקבוצת רכבי הפנאי האופנתיים אלא אם היצרן המציא גרסת ספורט מושחזת. כך או אחרת, לא מדובר בתכונה אקוטית שעשויה למוטט עסקה באולם המכירות.

הטראקס המחודש ממשיך בדרכו

שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
שברולט טראקס טורבו 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

שברולט טראקס הצליח לכבוש לעצמו מקום טוב בסגמנט ה-B. היבואנית UMI מוסרת בסביבות 1,000 יחידות ממנו בשנה וסביר שגם אחרי מתיחת הפנים מגמה זו תמשך. העדכון הקוסמטי מחזק את הקשר המשפחתי שלו אל הקרוז החדשה ואל כל פרופיל הדגמים האחרון של המותג האמריקני; השינויים החיצוניים התחברו לתמונה נאה, והשדרוגים בחלל הפנים אטרקטיביים כך שלקוחות הסדרה שמגיעים לטרייד אין ירגישו שהושקעה כאן מידה מסוימת של מחשבה.

גרסת המבחן נמכרת בתמורה ל-133 אלף שקלים כולל מובילאיי כסטנדרט. דרומה משם אפשר להפשיט תוספות ולקבל את גרסת ה-LS הצנועה ב-123 אלף שקלים, שאולי תהיה עירומה מדי עבור חלקכם. בסיכום הדברים, טראקס מציע אלטרנטיבה סולידית לניידות בחיים העירוניים, בין אם מדובר במשפחה קטנה או בנהגים שאוהבים להשקיף על הפקקים מלמעלה ברכב קומפקטי, זריז ומותאם לחיים הצפופים. זו קטגוריה תחרותית מאוד, אבל טראקס מרגיש בה בנוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully