וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משברים? פולקסווגן מכרה הכי הרבה מכוניות בשנה הקודמת

31.1.2017 / 8:50

סקנדל "דיזלגייט" יגבה מהקונצרן קרוב ל-20 מיליארד דולר נזקי פיצויים, אבל נראה שאין לכך כל השפעה על המכירות. טויוטה, במקום השני

פולקסווגן. AP
פולקסווגן בפסגת תעשיית הרכב העולמית/AP

חרף משבר "דיזלגייט", בו נחשף כי פולקסווגן משתמשת בתוכנה המרמה את מבדקי זיהום האוויר, עולה כי זו עמדה במשימה העיקרית עליה הכריזה בשנה הקודמת - התבססות במקום הראשון בעולם במכירות רכב חדש, על חשבונה של יריבתה טויוטה שיורדת למקום השני (בין היתר בשל צניחה במסירות טויוטה קאמרי בארה"ב וקשיים לוגיסטיים, כך על פי סוכנות AP). בכך, קטעה פולקסווגן רצף של 4 שנים דומיננטיות של יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם והוכיחה שהקהל לא איבד את אמונו בקונצרן האירופי.

על פי דיווחים של כלי התקשורת בפרנקפורט, חטיבות הרכב של טויוטה, בהן לקסוס, דייהטסו ומותג הינו, מכרו כ-10.2 מיליון כלי רכב ב-2016, קצת פחות מ-10.3 מיליון המסירות שדיווחה עליהן פולקסווגן בתקופה הזהה. בטויוטה חווים תקופה מעט מורכבת לאחרונה, עקב ירידה במכירות רכב בארה"ב ובסין וכן בשל רעידת אדמה בקומאמוטו שהשביתה את אחד ממפעלי הרכיבים החשובים שלה.

בשנת 2008, טויוטה גזלה מ-GM את המקום הראשון במסירות רכב אחרי 77 שנים אמריקניות בצמרת. היא החזיקה בתואר זה עד 2011, אז נפלה קורבן לרעידות האדמה ביפן ותאילנד. ב-2012 חזרה לפסגה עד שלהי 2015.

עבור פולקסווגן, זהו הישג משמעותי אחרי שהכריז מנכ"ל החברה הקודם מרטין ווינטרקון על תכנית התרחבות אגרסיבית לפני 10 שנים שתכליתה להפוך ליצרן הגדול מכולם. בתקופה זו, רכשה פולקסווגן מותגים רבים ורשמה צמיחה חדה במכירות מותגי הליבה, במיוחד בקרב סקודה.

המתיחות בין טויוטה, פולקסווגן וג'נרל מוטורס תמשך עוד שנים רבות נוכח הפערים הזעירים ביניהם. בהחלט ייתכן שבשנת 2018 התוצאות תהיינה אחרות. בתוך כך, בארה"ב תוהים איזו השפעה תהיה לנשיא החדש דונלד טראמפ על טויוטה נוכח מדינותו לסגירת הגבולות. "לפולקסווגן אין בעיה עם זה כי ממילא אחוז החשיפה שלהם בארה"ב נמוך. לטויוטה מצד שני, תכניות להקמת מפעלים ענקיים במקסיקו, וזה עלול לגבות ממנה מחיר", כך קן מאיו, אנליסט בכיר מטוקיו ל'רויטרס'.

עוד בנושא:
האם פולקסווגן תחיה את המיקרובאס המיתולוגי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully