וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי לאון: הוצגה סיאט איביזיה החדשה

31.1.2017 / 23:05

אחרי תקופת שירות ארוכה מאוד של תשע שנים, מפנה הדור הנוכחי של סיאט איביזה את מקומו לדור חדש. גדול יותר, מתוחכם יותר ובעל מראה בוגר הרבה יותר. מתי בישראל?

הוצגה – סיאט איביזה החדשה. אתר יצרן
סיאט איביזה החדשה. "בייבי לאון"/אתר יצרן

במשך שלושה עשורים, סיאט איביזה הייתה רבת המכר המוחלטת של החברה הספרדית-כעת-בבעלות-גרמנית. למעט השנה שעברה בה עקפו מכירות הלאון הקומפקטית את אלו של הסופר מיני היא ו-5.4 מיליון היחידות שלה היו מנוע צמיחה מרכזי לחברה.

אז עכשיו מגיע תורו של הדור החמישי להופיע, לא ממש להופיע, אלא יותר להיחשף בתמונות. את הופעת הבכורה ממש הוא יעשה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.

העיצוב החיצוני מיישר קו עם העיצוב המפוסל וישר הקווים של סיאט – במילים אחרות – היא נראית כמו לאון קטנה. הפלטפורמה היא כמובן MQB, אבל בדור עדכני שלה שנקרא A0 וסיאט איביזה היא הראשונה בכל קבוצת פולקסווגן לעשות בו שימוש.

היא רחבה יותר ב-8.7 ס"מ, כאשר האורך והגובה נותרו ללא שינוי של ממש (פחות שני מילימטרים בראשון, ומילימטר בודד בגובה). בסיס הגלגלים הוסיף 9.5 ס"מ ל-256 ס"מ. הגדלה של תא המטען ל-355 ליטרים (תוספת של 63 ליטרים) מקרבת את האיביזה למספרים שפעם היו שייכים לתאי מטען של קומפקטיות.

עוד בנושא:
מבחן דרכים - סיאט אטקה 1.4 ל' טורבו החדש

כוח ושלדה

הוצגה – סיאט איביזה החדשה. אתר יצרן
הוצגה – סיאט איביזה החדשה/אתר יצרן

את האיביזה יניעו שני מנועי בנזין בשלוש רמות הספק ומנוע דיזל בשני הספקים. על החבורה הראשונה נמנים מנוע שלושת הצילינדרים שמשרת גם את איביזה הנוכחית ולו שתי גרסאות הספק, 95 או 115 כ"ס. מנוע נוסף הוא בנפח 1.5 ליטרים, ארבעה צילינדרים, מוגדש טורבו מסדרת EVO שיהיה זמין בסוף 2017. מנוע הדיזל הוא 1.6 ליטר בהספק 80 או 95 כ"ס. תיבות ההילוכים תהיינה ידניות (חמישה הילוכים למנוע הבנזין 95 סוסים והדיזל 80 כ"ס, שישה בשאר) וכן תיבת הילוכים כפולת מצמד בת שבעה הילוכים.

לפי סיאט לפלטפורמה החדשה קשיחות גבוהה יותר ב-30 אחוזים לפיתול, מה שאמור לתרום להיבט הדינאמי שלה. אבל לא רק שם, אלא גם הושקעו מאמצים בבידוד הרעשים, והפחתה של וויברציות.

המכונית תגיע בארבע רמות גימור, S הבסיסית, SE לרמת הביניים, FR בעלת הופעה ספורטיבית ו-XCELLENCE שתוסיף תחכום וטכנולוגיה להופעה.

מערכות הסיוע לנהיגה שהוצגו באטקה ובלאון מחלחלות לאיביזה, חלקן בפעם הראשונה בקטגוריה. בהן גם בקרת שיוט אדפטיבית, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים חדשים. ברמת אבזור הנוחות איביזה מתחדשת במשטח טעינה אלחוטי, מגבר קליטה סלולרית, קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד ועוד.

מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל נמסר לוואלה!רכב כי איביזה החדשה צפויה להגיע ברבעון האחרון של 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully