וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הפאר: רולס רויס פאנטום מפליגה לדרכה

2.2.2017 / 14:17

אחרי 13 שנים שבהן הגדירה את סגמנט האולטרה פאר בכל העולם, רולס רויס פאנטום VII נפרדת לשלום עם מכונית אחת אחרונה מיוחדת במינה בהשראת אוניות פאר

רולס רויס פאנטום – חיצוני. יצרן, ניר בן טובים
הצבע החיצוני של הפאנטום ואיורי האוניות הם מחווה לאוניות הפאר משנות ה-30/ניר בן טובים, יצרן

מאז הוצגה הפנטום הראשונה בשנת 1925 ולאורך כל שבעת הדורות שלה, הדגם הזה היה מבחינת רולס רויס והעולם כולו התמצית המזוקקת של מכונית הפאר המוחלטת. עם יצירת הדור השביעי לשושלת הזו, האתגר היה כפול, לא רק עמידה בציפיות של דור חדש לרולס רויס – אלא גם מבחן לחברה הוותיקה בבעלות החדשה של ב.מ.וו.

כאשר היא הוצגה בשנת 2003 אחרי פיתוח שנעשה תחת מעטה סודיות מוחלטת, היא הייתה כל מה שציפו ממנה. הייתה ביקורת על העיצוב החיצוני המגושם ויחידות התאורה מלפנים ומאחור באמת נראו קטנות ביחס לגוף וגרמו לה להיראות כאילו היא מתאמצת לקרוא משהו בלי המשקפיים. אבל בכל מה שקשור לטכנולוגיה, פאר, איכות ועושר – היא עשתה מה שכל רולס רויס עשתה לפניה ויותר.

כעת כאשר היא יורדת מ"פס הייצור" אם אפשר לקרוא כך לאופן שבו נבנית מכונית בעבודת יד (רק שלושה רובוטים מעורבים בבנייה שלה, שלושתם בצביעה), רולס רויס חוגגת את הסיום עם מכונית אחת אחרונה שלוקחת את הפאר והאומנות בבניית מכונית כזו לקצה.

המכונית שהוזמנה על ידי לקוח שהוא אספן של רולס רויסים מודרניות היא תצוגת תכלית של ירידה לפרטים הקטנים ביותר. המכונית כולה מעוצבת ברוחן של ספינות ה-ocean liner של שנות ה-30. אלו היו הספינות הגדולות שהופעלו בקווים חוצי האוקיינוס ורבות מהן הציעו לנוסעים שלהן חווית מסע עמוסת פאר ונוחות.

כך למשל הצביעה החיצונית של הפנטום בעלת בסיס הגלגלים המוארך היא בכחול קטיפה כהה עם איורי אוניה בכנפיים הקדמיות. גם בתא הנוסעים העור הכחלחל של המושבים עם רקמה בדפוס שמדמה את מרקם פני המים באוקיינוס. או אפילו הפאנלים בהם יש שיבוצי עץ היוצרים תמונה של אחת מאותן אוניות, שהם לא פחות מיצירת אומנות. גם השעונים בתא הנוסעים מיישרים קו עם המחווה למסעות על פני האוקיינוסים ומציגים חוגות זמן של 24 איזורי זמן סביב העולם.

הדור החדש של דגם הפנטום צפוי להיות מוצג במהלך 2017, גם הוא כמו הדור היוצא יעשה שימוש בפלטפורמת אלומיניום, אבל לאור ההתקדמות ברמת עיבוד ותכנון החומר שהושגו ב-13 השנים האחרונות היא צפויה להיות קלה יותר. המנוע, יישאר בתצורת V12 ממחסני החברה האם ב.מ.וו, אם כי ההשערות מדברות על מעבר לטווין טורבו במקום האטמוספרי הנוכחי.

רולס רויס פאנטום – דלת. יצרן, ניר בן טובים
ירידה לפרטים הקטנים ביותר - כי מסורת צריך לכבד/ניר בן טובים, יצרן
רולס רויס פאנטום – תא נוסעים. יצרן, ניר בן טובים
רקמה בדוגמת גלים על מושבי העור/ניר בן טובים, יצרן
רולס רויס פאנטום – ירידה לפרטים הקטנים. יצרן, ניר בן טובים
יצירת אומנות בדמות שיבוץ עץ בגוונים/ניר בן טובים, יצרן
רולס רויס פאנטום – שעון. יצרן, ניר בן טובים
שעון עם 24 אזורי זמן מסביב לעולם/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully