וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך התקדמו מבחני הריסוק ב-20 השנים האחרונות

7.2.2017 / 7:50

מה שלא הצליחו לעשות ממשלות במשך שנים ומה שליצרניות הרכב לא היה אינטרס לעשות – הצליח לשנות ארגון בטיחות אחד. יורו NCAP מציין 20 שנים למבחני הריסוק שהוא עורך למכוניות חדשות

אתר יצרן

ב-4 בפברואר 1997 הוצגו תוצאות מבחן הריסוק הראשון של ארגון יורו NCAP. המבחן שכלל שבע מכוניות סופר מיני נפוצות באירופה באותן השנים, זו הייתה הפעם הראשונה בהן יכלו הקונים לקבל השוואה ישירה בין רמות הבטיחות של המכוניות שנמכרות להן. עד אז, יצרניות שערכו מבחני ריסוק למכוניות שלהן וודאי לא פרסמו אותן ובכל מקרה היו כפופים לתקנים בסיסיים מאוד אותם דרשו הממשלות השונות.

באותו סבב מבחנים ראשון נבדקו שבע מכוניות סופר מיני נפוצות באירופה. היו אלו רק פולקסווגן פולו ופורד פיאסטה שהצליחו להגיע ל"הישג" של שלושה כוכבי ריסוק (מתוך ארבעה אפשריים), בעוד המתחרות האחרות כמו פיאט פונטו, ניסאן מייקרה, אופל קורסה ורנו קליאו קיבלו שני כוכבים, רובר 100 למשל זכתה בכוכב אחד בודד. כולן אגב, כשלו במבחן ההגנה על הולכי רגל.

יצרניות הרכב יצאו כמובן במתקפה על הארגון בטענה שאין שום אפשרות לעמוד בדרישות המחמירות שלו, אולם חמישה חודשים מאוחר יותר, זו וולוו V40 שהופכת למכונית הראשונה לזכות בציון הבטיחות המלא של ארבעה כוכבים.

78 אלף בני אדם, זה המספר שנוקבים בו בארגון הבטיחות יורו NCAP. 78 אלף בני אדם שחייהם ניצלו הודות לפעילות הארגון ולתרומה שלו לשיפור בטיחות המכוניות בהן אנחנו נוהגים.

ניסוי ריסוק. אתר יצרן
הרבה לא נשאר מהרובר 200/אתר יצרן

הארגון שמאז שנת 1997 ריסק כ-1,800 כלי רכב בעלות מוערכת של 160 מיליון יורו אחראי למעשה שהמכוניות בהן אנחנו והאנשים סביבנו נוהגים הן הבטוחות ביותר אי פעם.

מנקודת מוצא בה המכוניות הראשונות שנבדקו במבחני הריסוק, שהיו מהנמכרות ביותר באירופה בזמנו, כשלו ואילצו חשיבה מחודשת על תכנון תאי נוסעים, איזורי קריסה וספיגת אנרגיה ועד מערכות בטיחות מתקדמות שלא מפסיקות להשתפר. כיום, 9 מתוך 10 מכוניות חדשות הנמכרות באירופה הן בעלות ציון ריסוק של הארגון. כריות אוויר לנהג ולנוסע, כריות צד, התראת אי חגירה של חגורת בטיחות ובקרת יציבות אלקטרונית הן רק חלק מהמערכות שאנו מקבלים כיום במכוניות כסטדנדרט, אך קיומן לא היה מובן מאילו אלמלא הארגון. למעשה, יצרניות רכב שמקבלות ציון נמוך מעדכנות את המכוניות שלהן ושבות להיבחן שנית רק על מנת לזכות בחמשת הכוכבים הנכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully