וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרכוב עם אלוף: אחד על אחד עם גב סלע, הישראלי בן ה-18 שהדהים את הספורט המוטורי העולמי

8.2.2017 / 12:26

גב סלע הוא הכוכב העולה בתחום רכיבת השטח בישראל. זכייתו בראלי אקו אפריקה היא הרבה יותר מאשר רק זכייה במרוץ והיא עדות לאישיותו וליכולות הגבוהות והמגוונות שמאפיינות את הבחור

ראיון עם גב סלע. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
רק בן 18 וכבר אלוף בינלאומי. ראובן סביו וגב סלע/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס

זכיה במרוץ ראלי ארוך ותובעני שכזה מסמלת עבור רוכב שטח הרבה מעבר להיותו רוכב מהיר ובעל יכולות רכיבה גבוהות, היא מסמלת בגרות, התמדה וחוסן נפשי אדיר. לרוב במרוצי הראלי הזוכים הם רוכבים ותיקים ומנוסים שמצליחים לשלב בין יכולת רכיבה גבוהה ביותר לבין יכולות ניווט וניהול מרוץ. בניגוד לכל הציפיות גב הצליח לגבור על מתחרים הרבה יותר מנוסים ממנו בסוג כזה של מרוצים ולנהל את כל 12 ימי המרוץ באופן שהביא לו את הניצחון.

באחד מימי ההפוגה בגשמים, נפגשתי עם גב בשטח לרכיבה משותפת ובמהלכה רציתי להבין מה מביא בחור בגיל 17 להגיע להישג סנסציוני שכזה ועוד במדינת ישראל שבה הספורט המוטורי כמעט ולא קיים.

ראיון עם גב סלע. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
ראיון עם גב סלע/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס
מכיוון שבמשפחתו של גב עושים דברים באופן מקצועי ורציני, גם בתחום לימוד רכיבת השטח דאגו ההורים לליווי מקצועי

גב גדל במשפחה שבה ההורים, רוכבי שטח בעצמם, מאמינים שרכיבה על אופנועים היא אמצעי חשוב לחינוך ולהעצמה של הילדים. בזכות כך הם מטפחים מאוד את נושא רכיבת השטח ואחת מפעילויות המשפחה המועדפות היא רכיבת שטח משותפת של ההורים יחד עם הילדים. לגב יש שני אחים ואחות קטנים יותר ממנו וגם הם רוכבים כבר מגיל צעיר מאוד. גב התחיל לרכב בגיל 4 יחד עם בני משפחתו ולאחר שקיבל רישיון מרוצים החל להתחרות בתחרויות האנדורו והמוטוקרוס בישראל.

מכיוון שבמשפחתו של גב עושים דברים באופן מקצועי ורציני, גם בתחום לימוד רכיבת השטח דאגו ההורים לליווי מקצועי בכל הקשור להדרכות רכיבה לכל בני המשפחה. בגיל 13 גב התחיל להתאמן בעקביות 3-4 פעמים בשבוע כאשר חלק גדול מהאימונים היו תחת הדרכתם של תומר שמש וזיו כרמי מסדנת האלופים וכך מהר מאוד הכישרון החל להתגלות וההישגים במרוצים החלו להגיע. האופנוע הרציני הראשון היה TM85 עם גלגלי 21-18 כמו באופנועים הגדולים ועל גביו גב זכה באליפות האנדורו לנוער ואף התחרה בהצלחה במספר מרוצי מוטוקרוס.

עד מהרה גב הבין שהוא צריך מנוע חזק יותר וכך עבר לקטיאם 125 ועד מהרה צורף לקבוצת המרוצים הרשמית של ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית קטיאם לישראל ומאז ועד היום הוא רוכב ומתחרה על אופנועי קטיאם. קבוצת המרוצים של ד.ל.ב תומכת ב-12 רוכבים באופן קבוע במרוצי האנדורו, המוטוקרוס והראלי בישראל ובחו''ל ובכך מקדמים באופן משמעותי את הספורט המוטורי בישראל.

ראיון עם גב סלע. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
ראיון עם גב סלע/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס

שנת 2015 הייתה עבור גב שנה עמוסה ובמהלכה שבר את כף הרגל באימון מוטוקרוס אצל סבסטיאן טורטלי בארצות הברית, סיים את הרומאניאקס בקטגוריית הברונז, סיים את מרוץ הסיקס דייז והשתתף כחלק מנבחרת ישראל במוטוקרוס האומות. בשנת 2016 השתתף גב לראשונה בראלי בין לאומי ביוון וסיים במקום הראשון על גבי קטיאם 450 אנדורו מוסב לראלי ובנוסף כמובן השתתף בהצלחה בסיקס דייז וברומניאקס ובראלי סרדיניה.

ראיון עם גב סלע. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
ראיון עם גב סלע/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס
התשוקה למרוצים הלכה וגדלה, ולאחר שמארגני הפריז דאקר סירבו לתת לו להשתתף בשל גילו הצעיר, נפלה ההחלטה על ראלי אקו אפריקה.

רז היימן, לאחר שעקב אחרי גב בראלי ביוון, סיפר לי בפליאה על "ילד" עם יכולת ניווט יוצאת מהכלל שניצח בראלי בקטגוריית ה-450 ואם רז אומר על מישהו שיש לו יכולת ניווט מיוחדת, אז זה חייב להיות באמת משהו מיוחד. התמיכה מהמשפחה המשיכה לאורך כל הדרך, כאשר הוריו של גב מלווים אותו כמעט לכל מרוץ בארץ ובחו''ל ותומכים בו מקרוב. צריך לקחת בחשבון שאת כל זה גב עשה תוך כדי סיום לימודים בתיכון במגמת פיסיקה, שללא ספק דורשים לא מעט זמן והשקעה.

התשוקה למרוצים הלכה וגדלה, ולאחר שמארגני הפריז דאקר סירבו לתת לו להשתתף בשל גילו הצעיר, נפלה ההחלטה על ראלי אקו אפריקה. לקראת הראלי גב התאמן במרוקו יחד עם רוכבים נוספים ובעיקר עבד על יכולת הניווט שבמרוצים שכאלו חשובה ביותר. לטובת המרוץ הוזמן ישירות מקיטאם אופנוע ראלי רפליקה מקורי של המפעל בכדי שהאופנוע יגיע כבר במקור כמה שיותר מוכן למרוץ המפרך. גם הפעם הוריו ליוו אותו לאורך כל המרוץ ולא פעם בזכות העזרה בטיפולים באופנוע והתמיכה הנפשית שרק הורים יכולים לתת, גב הצליח להתגבר על הקשיים ולהתקדם בדירוג.

אורך המרוץ הוא כ-6500 קילומטרים ומתוכם כמעט 5000 הם קטעי ספישל שאותם רוכבים עם גז פתוח ולרוב קרוב למגבלות של הרוכב והאופנוע. בכדי להצליח לרכב כך לאורך יום שלם ובמשך 12 ימים רצופים צריך להיות רוכבים מעולים, לרכב על האופנוע הנכון, אבל יותר מכל להיות חזקים ונחושים. בימים הראשונים סבל גב מקור עז במהלך הרכיבה שגרם לו גם להיות חולה ובעקבות כך התמוטט מהאופנוע בסיום אחד מימי הרכיבה הראשונים. בנוסף לכך, לאורך המרוץ היו לגב מספר נפילות במהירויות גבוהות שחלקן היו גם כואבות במיוחד, מספר רב של שקיעות בחול העמוק שבהן הוא היה צריך לחלץ את עצמו ואת האופנוע ששוקל כמעט 200 ק''ג ועוד הרבה אירועים שבהם נדרש להפגין חוסן גופני ונפשי בכדי לצאת מהם בעצמו. זכייתו במרוץ היא העדות הטובה ביותר לחוסן הנפשי ולכוח הרצון העז שגב ניחן בהם.

ראיון עם גב סלע. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
ראיון עם גב סלע/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס

לאחר הרכיבה והשיחה עם גב הבנתי שהבחור הוא משהו מיוחד ושההחלטה של הוריו ללכת בדרך זו הייתה נכונה. גב הוא רוכב מוכשר מאוד ובעל כישורים מיוחדים שבאים לידי ביטוי במיוחד במרוצים ארוכים ומפרכים, אבל מעל הכול אדם בוגר ורציני. אני בהחלט מאמין שהרכיבה על האופנועים בכלל וההשתתפות במרוצים בפרט תרמו רבות להתפתחות האישית של גב. למרות התהילה שלה זכה במיוחד לאחר הזכייה בראלי אקו אפריקה, גב מתכונן לגיוס לצה"ל ורוצה לשרת כחייל קרבי. אנחנו מאחלים לגב הצלחה בכל אשר ילך ומקווים להמשיך ולעקוב אחריו גם בהמשך הדרך כרוכב שטח תחרותי מהשורה הראשונה.

תומר שמש, סדנת האלופים

סדנת האלופים מלווה את גב סלע ומשפחתו ב-5 השנים האחרונות באימוני רכיבה, מרוצים בחו"ל הכנה וכיוון של האופנועים למרוצים. גב רוכב מהסוג הקשוח ביותר. כמעט ולא ניתן לשבור אותו. רכבנו יחדיו באימונים למרוצים ונתקלנו במצבים מהקשים ביותר שניתן להגיע אליהם עם אופנוע ובלעדיו.

היינו יוצאים לרכיבות ארוכות ומתישות ביחד האימונים למרוצי הרומניאקס והסיקס דייז בהם ליווינו את המשפחה. בהתחלה האופנוע של גב טעם את אמא אדמה מספר רב של פעמים ולאט לאט הבחור התחזק והשתפר עד שהגיע לרמה הגבוהה שבה הוא נמצא כעת.

לימדנו את החבר'ה איך לשמור על האופנוע לאורך רכיבה כה ארוכה, אם מפסידים את המרוץ בגלל תקלה טכנית, זה הדבר המתסכל ביותר. אנחנו גאים מאוד בגב ובכל המשפחה שמראים נחישות אין קץ ואהבה אמתית לרכיבה ולמרוצים.
אנחנו מקווים שהרוכבים הצעירים מסתכלים על גב ומבינים לאן אפשר להגיע עם השקעה ואימונים נכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully