וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: קדילאק XT5 מנוע 3.6 ל', פרמיום

9.2.2017 / 8:11

מי שאינם רוצים להצטופף בין אלפי הקרוסאוברים העממיים, יכולים להשתדרג לקטגוריית הפרימיום; מצטרף חדש לקטגוריית ה"עד 400,000 שקל" הוא קדילאק XT5 שהגיע לאחרונה לישראל. לקחנו אותו למבחן מקיף במדבר ובעמק

קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קדילאק XT5 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אחד היתרונות הגדולים ביותר של XT5 הוא שם המותג שלו, "קדילאק"; שורשי המותג נטועים במאה הקודמת עם דימויים של נשיאים אמריקניים וראשי מאפיה, אלילי פופ ושאר מובילי דעת קהל. אלביס פרסלי, למשל, היה צרכן כפייתי של קדילאקים. במרוצת השנים רכש עשרות קדילאקים את חלקם שמר לעצמו, ואחרים הוענקו למוזיקאים או אף לעוברי אורח אלמוניים. הקדילאק המיתולוגי של אלביס היה Fleetwood מודל 1955, אבל גם "הקדילאק הוורוד" של ברוס ספרינגסטין קידם לא מעט את דימוי המותג.

ההיסטוריה של קדילאק ארוכת שנים אבל היא נותנת את הטון גם היום; כבר הרבה זמן לא זכיתי לתגובות רגשיות כל כך על רכב מבחן. מסתבר שגם בישראל של 2017 נושא השם מטען רגשי חיובי, אותו מנסים יבואני קדילאק למנף להצלחה במכירות. ה- XT5 מנסה לנגוס במכירות אודי 5Q אבל לא פחות מכך, לקסוס RX, וולוו 60XC ואחרים. כלי הנשק של הקדילאק הם מראה מוחצן וכוחני, איבזור עשיר ובעיקר – תג מחיר אטרקטיבי יחסית לסגמנט; XT5 "לקשרי" עולה 334,000 שקלים, רכב המבחן 'פרימיום' יעלה לכם 395,000 שקלים. אלו סכומים נכבדים, אבל ממש לא מוגזמים ביחס לקטגוריה.

עוד בנושא:
קדילאק אסקלה - מכונית הדגל הבאה

קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קדילאק XT5 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

לדפוק הופעה

I love you for your pink Cadillac שר ספרינגסטין ב-1984, אבל הקדילאקים הוורודים של התקופה היו גדולים, מגושמים ומתנודדים כספינות. XT5 2017 הוא חיה אחרת לגמרי, שרירית, חטובה וקומפקטית למראה. ה-5 רחב הכתפיים מזכיר בצורתו את SRX היוצא, אבל הוא מחוטב ומוחצן הרבה יותר. המעודנים בלקוחות עלולים להסתייג מעיצובו המוחצן של XT5, אבל הוא מאוד מתאים לרוח הקטגוריה ולקהל הישראלי. השבכה הקדמית כבירת ממדים ובמרכזה לוגו קדילאק הצבעוני. יחידות התאורה אינן גדולות במיוחד אבל הן ממוסגרות בשדרת נורות LED הנמתחות מכונס האוויר בתחתית הפגוש הקדמי, ועד מכסה המנוע; גם בעולם הנוכחי של פיסולי LED מוחצנים, זוהי יצירה אותה קל לזהות גם בלילה אפל.

קו מותניים נמתח מהכנפיים הקדמיות אל ירכתי המכונית, שם הוא פוגש ביחידות תאורה זוויתיות. שטח החלונות גדול יחסית, אהבתי את החלונות המשולשים הקדמיים, המכניסים אור ומגדילים שת שדה הראיה קדימה. מתחת לפגוש האחורי מגיחים שני מפלטים רבועים, ומתחת לכנפיים תמצא צמיגי 235/55R20 מגודלים. גרסת ה'לקשרי' נועלת 235/65R18 פחות ספורטיביים למראה, אבל נוחים יותר לישבן. חישוקי ה-20 אינץ' יפים מאוד, מדרגות הצד של רכב המבחן הן תוספת בתשלום.


Riding in the back, Waving to the girls שר ספרינגסטין והוא היה אוהב את המושב האחורי ב-XT5. הודות להארכת בסיס הגלגלים גדל מרחב הברכיים ב-8 סנטימטרים, המושב האחורי נע על מסילה, וקל לכוונן את זווית המשענת. אני לא יודע מה נהג ספרינגסטין לעשות עם כל הנערות האלה, אבל אני העדפתי לשבת מלפנים. סביבת המחייה ב- XT5מאווררת ומרווחת, עם דיפון וריפוד בשפע חומרים איכותיים. המושבים מחוממים ומצוננים, גם את גלגל ההגה תוכל לחמם לעת חורף. גג שמש פנורמי תורם לתחושת המרחב. עיצוב הפנים זוויתי ומודרני, אבל אין בו הגזמה מתחכמת.

לוח המחוונים מצופה בעור וחומרים רכים למגע, במרכז הלוח יש צג מולטימדיה 8-אינץ' נוח להפעלה. הוא אינטואיטיבי למגע ולמתגים העיקריים יש חלופה חיצונית נגישה – מתגים מכאניים לטמפרטורת המזגן, משטח מגע לשליטה בעוצמת הקול (Bose מצוינת בשתי הגרסאות), המכונית מקושרת באופן מלא, כולל משטח הטענה אלחוטי לטלפון, Apple Car Play וכיו"ב. תא הנוסעים מעניק שילוב מוצלח של תחכום ושמרנות המתאים לפנסיונר מפלורידה, וגם להייטקיסט מקליפורניה. תא הנוסעים גדוש במקומות אכסון שימושיים, כולל תא חבוי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מרווח, ושימושי במיוחד – קל לקפל את המושבים לרצפה שטוחה עם מסילות עיגון למטען, ואפילו מחיצה קשיחה המאפשרת לחלק את נפח המטען, ולמנוע התעופפות חפצים. Cool.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
יש מקום לישון מאחור, או לעגן חפצים כבדים באמצעות מסילות האלומיניום וטבעות קשירה. המחיצה הקשיחה מתכווננת, שימושי מאוד/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

שישה או ארבעה צילינדרים?

בדרך כלל התשובה פשוטה וגם במקרה הזה, ה- XT5חמוש במנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר 310 כוח סוס – זהו המנוע החזק ביותר בקטגוריה. בנהיגה רגועה מאוד יודעת מערכת ניהול המנוע לנטרל שתיים מהבוכנות, ואז מופיע הסימון V4 על לוח המחוונים. יכולת זו מצטרפת לשורת אמצעים לחיסכון בדלק, כולל פונקציית "עצור וסע" שלצערי, אי אפשר לבטל אותה. בכל עצירה ידומם המנוע את עצמו, זה נחמד לנתוני התצרוכת, פחות נעים לי כנהג. למרות הטכנולוגיה ה- XT5אינו הקרוסאובר הירוק ביותר, הוא צמא מרוב מתחריו. אני משער שפנסיונר סבלני מפלורידה יוכל להוציא מה- XT515 ק"מ לליטר אבל במבחן שלנו הוא עשה 10 ק"מ לליטר במקרה הרגוע, מחוץ לעיר. בקטעים מסוימים עברתי 14-12 ק"מ לליטר אבל רוב הזמן, ה- XT5שורף ליטר בנזין לכל 6-8 קילומטרים. זה לא מעט אבל לא נורא עבור מי שמוציא 400,000 שקלים על קרוסאובר פרימיום.

ל-פליטווד של אלביס היה מנוע 250 כ"ס, שהאיץ את הלווייתן הוורוד ל-100 קמ"ש ב-13 שניות. בעזרת המנוע הבשרני ותיבת 8-הילוכים עושה ה-XT5 את המאוץ בכמעט במחצית מהזמן, 6.7 שניות. ביצועי המנוע של ה-XT5 מצוינים; הוא עובר בשבריר שניה משיטוט זחוח (1750 סל"ד ב-120 קמ"ש), לתאוצה רצינית מאוד – בוודאי עבור רכב השוקל 1955 קילוגרם. מנוע הששה צילינדרים שקט מאוד והוא כמעט שאינו נשמע בתא הנוסעים, אלא כאשר אתה מוריד 2-3 הילוכים לצורך עקיפה מתפרצת. בנהיגה תובענית נדרשות הורדות הילוכים קרובות למדי, מכיוון שהמומנט המרבי מושג בסל"ד גבוה יחסית, 5000 סל"ד. מחוג הסל"ד שש להמריא לקצה עקומת הכוח, 6,500 סל"ד. הצמיגים שקטים יחסית (כפוף לטיב האספלט) והרחש היחיד החודר מבחוץ, היא שריקת הרוח בגגון. זה צליל זניח יחסית, הבולט רק על רקע הדממה השוררת בתא הנוסעים.

נוחות הנסיעה טובה מאוד, למרות חששותינו מהצמיגים הספורטיביים. חששנו מהחתך הנמוך אבל מסתבר, שהמהנדסים האמריקניים עשו מלאכה טובה בכיול המתלים. הקדילאק הזה מרגיש מצוין בכביש 6, אבל הוא אוהב גם נהיגה ספורטיבית בכביש הררי; את ערד-סדום הוא גיהץ בצייתנות מלאה, נקלע לזוויות גלגול מתונות מאוד. עם שתי טונות על המאזניים ומרכז כובד גבוה זה לא יכול להיות רכב ספורטיבי באמת אבל בעזרת דיאטה של 135 קילוגרם מהדגם היוצא, הוא עושה עבודה מצוינת ומענגת – עד כדי שעליתי וירדתי את הכביש פעמיים, כדי להעצים את התענוג. כאשר נתקעתי מאחורי מכוניות איטיות יותר נעלתי הילוך גבוה ונתתי ל-37.6 הקג"ם להסיע אותי במעלה ההר, בגרגור שקט וצייתני.

גרסת הפרימיום מצוידת בהנעת 4X4 מתוחכמת, עם דיפרנציאל מרכזי כפול מצמדי, המתעל את הכוח לגלגלים המשוועים לאחיזה. לגרסת 'לקשרי' יש רק הנעה קדמית 2X4. למרות הנעת 4X4 ומרווח גחון מוגבה במקצת, ה- XT5 אינו מיועד לעבודת שטח. במונחים של קרוסאובר פרימיום הוא לא מגוחך בשטח אבל אין מה לקחת אותו אל מעבר לגבולות האספלט - אלא לצרכי פיקניק מזדמן או צילומי מבחן דרכים. רוצים לרדת לשטח עם קדילאק? קחו את ה'אסקלייד' הגמלוני.

קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
03: לא רכב שטח, אבל מתאים לירידה משפחתית לכר דשא, או שביל מדברי קצרצר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

"מכה קטנה בישבן"

כמצופה בקטגוריה, ה- XT5 מקיף אותך בשפע אבזרי ומערכות בטיחות. יש שבע כריות אוויר, עדר מצלמות ושמירה אקטיבית של נתיב הנסיעה, התראה על התנגשות קרבה, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית, התראה על כניסת כלי רכב לשטח מת... אלה מבורכים ומתחילים להיות מקובלים היום, אבל ה- XT5 מצרף סוג חדש של התראה – רטט במושב משדר לישבנך אותות מצוקה על התקרבות לרכב מלפנים, ועל סכנת תאונה. לא תאמינו, הרטט יופיע בצד ממנו נשקפת הסכנה – אויב מימין, רטט מימין. מה היו אומרים על כך הגששים במערכון 'הבונבוניירה' שלהם, "לשמוע חוליו איגלזיאס מהת...ת"?

קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המושבים רחבים ונוחים, התמיכה הצדדית לא מושלמת. מתחת לקונסולה המרכזית, תא איכסון שימושי ונגיש. הקישוריות מושלמת/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בשדה הקרב העירוני

מבחנו הגדול של ה-XT5 יהיה באולם התצוגה, לשם הוא מגיע עם סיכויי הצלחה טובים. האמריקני המוחצן ימשוך לקוחות שונים מאלה של 5Q האירופאי במופגן, אבל הוא מתחרה ראש בראש עם לקסוסRX המכוון גם הוא, לשוק האמריקני. מחיר הקדילאק קרוב מאוד למחירם של דגמי Q5, אבל הוא עשוי לעלות על ה- Qברשימת האבזור ומרחב הפנים. הלקסוס מרשים מאוד אבל יקר יותר, כמו גם מרצדס GLC הרלוונטי.

ב-2016 מכרה UMI את כל ה- XT5 אותם יכלה להשיג מהיצרן, וגם 2017 נפתחה במכירות טובות. רכב המבחן פרימיום עולה 395,000 שקלים, לקוחות מאותגרי תקציב יוכלו לבחור ב'לקשרי' העולה 334,000 שקלים. כדי לחסוך 50,000 שקל הם יסתפקו בהנעה קדמית 2X4, חישוקי 18 אינץ', יוותרו על בקרת שיוט אדפטיבית וחלק ממערכות הבטיחות. אנחנו נפגיש בקרוב את ה- XT5 עם מתחריו אבל כבר עכשיו ברור, שהקדילאק הזה הוא מתחרה ראוי מאוד לקטגוריה.

קדילאק XT5 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קדילאק XT5 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully