וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: וולוו מציינת עשרים שנה להנעת AWD ברכבי כביש

10.2.2017 / 13:17

היצרן השוודי מתמודד עם תנאי שלג וקרח מאז 1926, אבל רק ב-1996 הוצגה מערכת AWD הראשונה לרכבי הכביש-יוקרה. היום נמכרים קרוב ל-50% מרכבי וולוו עם הנעת AWD

וולוו AWD. אתר יצרן
20 שנה למערכות ה-AWD של וולוו. שוודים בהנעה כפולה/אתר יצרן

רוב שטחה של שוודיה מכוסה קרח ושלג חודשים ארוכים בשנה, והנעת 4X4 היא צורך חיוני לכל מי שרוצה להתנייד בעונת החורף. הצרכנים העיקריים לרכבי 4X4 קשוחים הם הצבא והחקלאים, עבורם ייצרה וולוו כמה כלים מקסימים שהפכו לקלאסיקה נדירה; הבולט שהם הוא Terräng-Sugga הנראה כמכונית נוסעים שהוגדלה לממדים מפלצתיים, או 303C הקומפקטי והשרירי. וולוו ממשיכה לייצר משאיות ורכבי שטח קשוחים, אבל אלינו מגיעות מערכות ה-AWD העדינות והמתוחכמות.

מבחן מחשמל: וולוו XC90 הייבריד במבחן דרכים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוולוו 303C הוא עז הרים קשוחה, עם שני סרנים בעלי מהלך מתלה גדול, נעילות רוחביות וכל מה שצריך כדי לצלוח את ערבות השלג בשוודיה. אין קשר בין רכב קשיש זה, לבין לימוזינות הכביש של היצרן השוודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתנאי חורף סקנדינבי, הנעת 4X4 היא צורך חיוני המגביר את הניידות, אבל גם את רמת הבטיחות על הכביש המושלג. משך שנים דבקה וולוו בקונצפציית ההנעה האחורית, כמו מרצדס ו-ב.מ.וו; הוויכוח "מה עדיף, קדמית או אחורית?" הסתיים כאשר הציגו היצרנים הגדולים הנעת 4X4, העדיפה פי כמה על פני השיטות הקודמות. השוודים קוראים לזה Framkomlighet"", היכולת להגיע לכל מקום בכל מזג אוויר.

בעולם כולו התפתחו שיטות ההנעה הכפולה בחלוף השנים – מהנעה אחורית ושילוב מכאני של הנעה קדמית התקדמה הטכנולוגיה להנעה קדמית, ושילוב אלקטרוני/ויסקוזי של הגלגלים האחוריים. בשנים האחרונות עוברת הנעת ה-AWD מהפיכה נוספת – לא עוד העברת כוח המנוע (הקדמי בדרך כלל) לגלגלים האחוריים, אלא הנעת הגלגלים האחוריים באמצעות מנועים חשמליים, הנמצאים בכלי רכב היברידיים. טכנולוגיה זו מפשטת את המערכות, כאשר מנוע הבנזין/סולר מניע את הגלגלים הקדמיים, ומנועים חשמליים מניעים את האחוריים, בלי שום חיבור מכאני בין שני הקצוות.

הסנונית הראשונה של וולוו לנושא זה מופיעה ב- XC90 T8כפולת המנועים, אותה גם בדקנו ביוני 2016. יתרונה הגדול של המערכת החשמלית הוא פשטות, מהירות תגובה, משקל נמוך, ותוספת כוח משמעותית – במקרה של ה-8T מוסיפה המערכת החשמלית 87 כ"ס, בנוסף על 320 הסוסים שמייצר מנוע הבנזין. מהנדסי וולוו צופים שככל שהמכוניות יהפכו להיות חשמליות יותר, כך תשתפר היכולת לחלוקת הכוח בין ארבעת הגלגלים. ההנעה החשמלית הממוחשבת יודעת להעביר את כמות הכוח המדויקת שכל גלגל מסוגל להעביר לכביש, בשברירי שנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully