וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלופה המקוונת

מאמר אורח: אורי בנימיני ushopsmotors

14.2.2017 / 11:26

אורי בנימיני מנהל הפעילות בחברת ushopsmotors מעניק לנו הצצה לעולם הזמנת חלפי הרכב באינטרנט. כל מה שצריך לדעת כדי לחסוך המון כסף בביקור הבא שלכם במוסך

הזמנת חלפים באינטרנט. יצרן, ניר בן טובים
פערי מחיר של מאות אחוזים, רק לוודא שהחלק מותר לייבוא/ניר בן טובים, יצרן

קרה לכם שבאתם לפתוח את חלון הרכב והחלון פשוט לא נפתח? אחת הסיבות השכיחות לכך הוא מנגנון פתיחת החלון מקולקל.
אם זה קרה לכם, ודאי יצא לכם גם לשלם על תיקונו כ-600 שקלים וצפונה.
ידעתם שניתן למצוא חלק זהה בחו"ל בעלות שנמוכה במאות אחוזים? מהניסיון שלנו ב- ushopsmotors, לא הרבה מודעים לאפשרות זו, למרות שמדובר בפערי מחיר משמעותיים. אם בתחום הביגוד אנחנו רואים פערי מחיר בני עשרות אחוזים הרי שבעולם חלקי החילוף, פערי המחיר מגיעים למאות אחוזים בין מחירם בישראל לארה"ב.

הנה לכם כמה דוגמאות מעניינות:
סליל הצתה ליונדאי-
ביבוא: 136 שקלים. בארץ: 605 שקלים. הפרש באחוזים: 445%. הפרש במחיר: 469 שקלים.

מצתים למיצובישי לנסר –
ביבוא: 132 שקלים. בארץ: 675 שקלים. הפרש באחוזים: 512%. הפרש במחיר: 543 שקלים.

מצערת לפסאט TDI –
ביבוא: 1,516 שקלים. בארץ: 4,015 שקלים. הפרש באחוזים: 265%. הפרש במחיר: 2,499 שקלים.

מראה צד ימין לביואיק לה-קרוס –
ביבוא: 1,420 שקלים. בארץ: 3,646 שקלים. הפרש באחוזים: 257%. הפרש במחיר: 2,226 שקלים.

הקהל בישראל מתחיל לשאול שאלות ולהתעניין בנושא, חלק כבר הפנימו את האפשרות לייבא לארץ חלפים וחלק עדיין בשלב הלמידה וההכרות. אנחנו ב-ushopsmotors נמצאים בקשר שוטף עם משרד הכלכלה והתחבורה על מנת לסייע ולפשט את תהליך היבוא בתחום זה ובכלל.

מדיניות משרד התחבורה ליבוא של מוצרי תעבורה

לאחרונה הוציא משרד התחבורה נהלים חדשים בכל הקשור ליבוא חלקי חילוף חדשים ומשומשים לישראל ביבוא אישי.

בכל הנוגע לחלקי חילוף חדשים - הנוהל החדש מאפשר לייבא את רוב חלקי החילוף ללא כל התערבות רגולטורית, כלומר ללא כל צורך באישור או בבדיקה, מלבד רשימה של כ- 70 פריטים בטיחותיים המצריכים אישור. הנוהל החדש למעשה פותח את שוק חלקי החילוף המשומשים ומאפשר לבצע רכישה כמעט חופשית של חלקי חילוף חדשים מבלי לחשוש שייעצרו במכס.
כאן תמצאו את רשימת 70 הפריטים.

בכל הנוגע לחלקי חילוף משומשים - כאן הדברים קצת שונים ומשרד התחבורה מאפשר באישור מראש רכישת חלפים משומשים רק לפי רשימה מסוימת שהוא קבע, כל היתר - מחוץ לתחום ואינם יכולים להיכנס לישראל בייבוא אישי. אז תדאגו לשים לב מה אתם קונים ושיש אישור מראש.
בהמשך הבטיחו במשרד התחבורה להרחיב את הרשימה על פי דרישה.

טבלת החלפים המשומשים המאושרים לייבוא אישי נמצאת גם היא בקישור, בעמוד 33 טבלה מספר 4

רכבי אספנות

בתחום רכבי האספנות נכנס לתוקף שינוי מרענן המתייחס גם הוא לנושא החלפים. התקנה החדשה אומרת כי מעתה בעלי רכבי אספנות יכולים לייבא כמעט כל חלק, חדש או משומש, גם ללא הוכחה שהוא עומד בתקן. על מנת לבצע את הייבוא עליהם להוכיח כי היא בוצעה עבור רכב אספנות הנמצא בבעלותם.

אם עד עכשיו לא יכולנו להביא חלפים לרכבי אספנות כי הם לא עומדים בתקינה הישראלית, עם כניסת התקנה החדשה לתוקף דברים הופכים לפשוטים ונגישים יותר - כל מה שצריך לפני ביצוע הליך הייבוא הוא להוכיח שהחלקים שיירכשו מיועדים לרכב שבבעלותך.

טיפים חשובים:

1. בדקו תמיד את המספר הקטלוגי של החלק לפני רכישתו. אתם יכולים למצוא חלק שמיועד להונדה אקורד אבל בארה"ב הדגם שונה בתכלית מזה המשווק בארצנו.

2. בדקו תמיד האם החלק אותו ברצונכם לייבא, מצריך אישור טרם היבוא. יבוא החלק ללא אישור יכול לגרור עיכובים ועלויות נוספות שלא נלקחו בחשבון. באם החלק נשלח באמצעות חברת שילוח עדכנו אותה עם קבלת מספר המעקב בהיותו של החלק מאושר לייבוא.

3. חשוב לדעת שאם ערך החלק שנקנה גבוה מ-75 דולר, יתווסף לרכישה גם מס בגובה של כ-49% מערך המוצר. ישנם מספר חלפים יוצאי דופן כגון צמיגים עליהם חל מס של 17%. בנוסף, קחו בחשבון את עלות השילוח לפני ביצוע הקנייה.
ניתן להשתמש במחשבון יושופס על מנת לחשב את הדברים ביתר קלות.

4. ישנם ברשת אתרים רבים המתמחים באיתור ומכירת חלקי חילוף ע"פ קוד הדגם, להלן כמה דוגמאות:
http://www.rockauto.com/
https://www.summitracing.com/
https://www.classicmuscle.com/
http://www.pelicanparts.com/

שימו לב שרוב האתרים המומלצים כאן אינם מבצעים משלוח לישראל. למרות זאת, ניתן לבצע את השילוח באמצעות שימוש בכתובת אמריקאית שאנו ב- ushopsmotors מציעים. באמצעות כתובת אמריקנית המוצר ישלח אליכם עד הבית בעלות ידועה מראש.

5. לפעמים אנחנו מחפשים חלק חילוף קטן מאוד כמו מסנן, נורה, מצת. במקרה כזה כדאי לאחד את המוצר עם מוצרים נוספים אותם אתם שולחים כגון בגדים ובכך להפוך את עלות השילוח של החלק לזניחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully