וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי קרוסאובר המחודש: נהיגה ראשונה

16.2.2017 / 14:53

עם מראה ג'יפוני יותר, מנוע חזק וחסכוני מבעבר, סוזוקי מתכננת להסתער מחדש על אחד הסגמנטים הפורחים של התקופה. נהיגה ראשונה בסוזוקי קרוסאובר המחודש רגע לפני שהוא נוחת בישראל

סוזוקי קרוסאובר המחודש. אתר יצרן
עדכון העיצוב טיפל בחזות האנמית של הקורסאובר/אתר יצרן
סוזוקי קרוסאובר נועד לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר

סוזוקי קרוסאובר שהגיע לישראל בסוף 2013 אופיין בהופעה מתונה, מאופקת וחפה מקישוטים – כאשר אלו לרוב דווקא כן המאפיינים המבוקשים בקטגוריה. הוא הציג סוג של הכלאה בין משפחתית קומפקטית לג'יפון בדומה למהלך שניסאן ביצעה לפני כן עם קשקאי. סוזוקי קרוסאובר נועד לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר, עבור אלה שעיצוב לא נמצא בראש סדרי העדיפויות שלהם - כלומר, חתך אוכלוסיה שיכול לנוע מגיל 30 ועד הרבה מעבר לגילאי הפרישה. כדי לא לוותר לגמרי על אלה המחפשים מעט יותר, סוזוקי הציעה את הדגם עם נגיעות קרביות דוגמת מגני גחון מלפנים ומאחור, חצאיות צד וקורות גג לצד חיפויי צד שחורים בתחתית הדלתות וסביב בתי הגלגלים. אם לשפוט על פי נתוני המכירות, זו כנראה ערובה להצלחה.

סוזוקי קרוסאובר כבש בישראל את קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים - קטגוריה שהשנה צמחה בלמעלה מ-20 אחוזים וכעת היא הקטגוריה החמשית בהיקף המכירות שלה (אחרי תת-המשפחתית דוגמת פיאט טיפו ויונדאי i25). ב-2016 מכירות סוזוקי קרוסאובר נחלשו גם בשל ריבוי המתחרים, ובעיקר בשל הזינוק המרשים במכירות סוזוקי ויטארה החדש ממנו. כדי לחזקו ולעזור לדגם להתמודד עם המתחרים החדשים והמחודשים, סוזוקי קרוסאובר עודכן לאחרונה ואנחנו נסענו לבחון את הדגם המחודש בהונגריה - בסמוך למפעל בו הוא מיוצר וממנו משווק לכל העולם.

מבחוץ ומבפנים

במסגרת מתיחת הפנים סוזוקי בחרה להפוך את הקערה על פיה וממכונית מרוככת וסולידית, הוחצנה החזית. הגריל הפך מסורג ובוהק, תחתית הפגוש נופחה והפנסים הוצרו. התוצאה היא בולטות משמעותית ולא רק ביחס לדגם הקודם והסולידי למראה. יפה או לא תחליטו אתם, אבל אין ספק שטעמו העיצובי של השוק משתנה והולך לכיוון הנועז יותר (ראו טויוטה CH-R), וסוזוקי ממהרת לעדכן את המכונית בהתאם לצו השעה.

במסגרת זו סוזוקי גם בחרה להגדיל את מרווח הגחון של המכונית שעומד כעת על 18 ס"מ לעומת 16.5 ס"מ בעבר. זה פחות ממה שסובארו XV מציע, אך זה יותר ממה שמציעים לא מעט רכבי פנאי גדולים יותר כמו למשל קיה ספורטאז' שלרשותו מרווח גחון של 17.2 ס"מ בלבד.

עיצוב הפנים זכה לעדכון קליל עם כיסוי דשבורד מחומר משופר, רך יותר מבעבר אבל לא יוצא דופן לקבוצתו, תאורה שונה ללוח המחוונים ודיפון שחור-פסנתר מבריק סביב מערכת שמע/מולטימדיה ופתחי המיזוג המרכזיים. בסוזוקי גם עדכנו את מערכת המולטימדיה לכזו עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ועם אפשרות צימוד לסמארטפון באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto, יחד עם מצלמת רוורס. אבל אצלנו ישווק הדגם עם מערכת שונה ובהתקנה מקומית בשל דרישת הלקוחות לניווט באמצעות 'וויז' דרך מסך הרכב.

פרט לכך אין כל שינוי ותא הנוסעים ממשיך להציע את מה שהוצע בעבר עם סביבת נהג פשוטה שכוללת מחוונים עגולים וברורים ומתגים ולחצנים נוחים לשימוש. במושגים של היום החומרים המרכיבים את חלל הנוסעים מעט בסיסיים והמראה הכללי מעט מיושן, מנגד הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות ההרכבה.

ממדי קרוסאובר נותרו כשהיו כך שבכל הנוגע לתכנון מרחב הפנים הדגם ממשיך לשמור על נקודות הזכות. זה מתחיל בנגישות מצוינת עם סף כניסה ויציאה טוב מאוד, ממשיך עם מרחב מצוין מלפנים ומאחור שבשילוב עם גג גבוה וחלונות גדולים, מתקבלת תחושה אוורירית. תא המטען גדול עם פתח רחב ושימושי ומציע שני מפלסי גובה ושקע 12V.

סוזוקי קרוסאובר המחודש. אתר יצרן
מרווח הגחון עלה מ-16.5 ס"מ ל-18 ס"מ/אתר יצרן

מנוע, ביצועים והתנהגות

אלינו תגיע המכונית עם המנוע הבכיר בלבד בשילוב עם תיבה ידנית או אוטומטית

ללא ספק העדכון המשמעותי ביותר בדגם המחודש נוגע ליחידת ההנעה. את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי (119 כ"ס ומומנט של 15.9 קג"מ) מחליפים כעת צמד מנועי טורבו-בנזין מסדרת Boosterjet. הראשון שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמפיק 112 כ"ס ו-16.3 קג"מ, והשני ארבעה צילינדרים בנפח 1.4 ליטר, 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ. בנוסף סוזוקי החליפה את התיבה האוטומטית הרציפה בתיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים תוצרת אייסין (כמו בוויטארה). עבור חובבי ידית הבחישה, סוזוקי תמשיך להציע תיבות ידניות: 5 הילוכים במנוע הליטר ו-6 במנוע הבכיר.

אלינו תגיע המכונית עם המנוע הבכיר בלבד בשילוב עם תיבה ידנית או אוטומטית. לטענת יבואנית סוזוקי פער המחיר בין שני המנועים קטן מידי ולא מצדיק את יבוא המנוע הבסיסי. עם זאת היא אינה פוסלת את יבואו בהמשך אם תצליח להשיגו במחיר תחרותי יותר.

במסגרת הנסיעה טעמנו מהתצורות הישראליות עם מנוע ה-140 כ"ס בשילוב התיבה האוטומטית והידנית. כמובן שהמנוע חזק משמעותית מקודמו והתיבה האוטומטית טבעית הרבה יותר בפעולתה. זו מכוילת לרוץ במעלה ההילוכים במטרה לשמור על צריכת דלק נמוכה ונעדרת מצב ספורט לטובת התקדמות בקצב מעט אגרסיבי מהמקובל. מנגד המכונית עדיין תוצע עם תפעול הילוכים באמצעות ידיות מאחורי גלגל ההגה. בגרסה הידנית גילתי דוושת מצמד קלה ונעימה לשימוש, וידית עם מהלך יחסית קצר ודיוק טוב.

סוזוקי גם כיילה מחדש את המתלים וההגה ואופי תוואי הנסיעה עזר מאוד להבין את הפן הדינמי של המכונית אבל לא הרבה מעבר לכך. פן זה כמובן פחות רלוונטי ברכב שפונה למרכז הבמה. ובכל זאת נציין שבעוד הדגם הקודם הציג התנהגות מעט רופסת עם הגה בעל שטח מת גדול (מידי) במרכז ונטיות גוף גדולות בפניות, הדגם החדש מציע מתכונת מהודקת יותר. להגה פחות שטח מת באופן מורגש (וסביר ביחס ליעוד) וזוויות הגלגול מתונות יותר. בהתחשב בכך שמרווח הגחון צמח, זה הישג נאה למדי.

עוד באותו נושא:
- הצצה ראשונה לסוזוקי סוויפט החדשה

סיכום

קרוסאובר המחודש יגיע לישראל במהלך מרץ הקרוב באותה רמת אבזור

סוזוקי עדכנה את קרוסאובר בדיוק היכן שנדרש. העיצוב שבמרוצת השנים ולצד המתחרים הפך אנמי, עודכן והפך בולט יותר. יחידת הכוח הפכה זריזה, יעילה ותחרותית מבעבר והתנהגות הכביש שופרה גם כן. וכל זה מבלי לוותר על היתרונות שהיו גם בדגם הקודם בדמות מרווח פנימי, שימושיות ואבזור.

קרוסאובר המחודש יגיע לישראל במהלך מרץ הקרוב באותה רמת אבזור שהייתה בעבר בתוספת חלונות אחוריים כהים ומערכת עצור-התנע. הגרסה הידנית שתוצע אף היא, תשווק ברמת גימור מאובזרת מבעבר ומקבילה לאוטומטית (כעת יש גלגל הגה מצופה עור, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים 17 אינץ' קלים ועוד). המחירים טרם נקבעו סופית, אבל לדברי היבואנית כנראה שהדגם יתייקר במעט.

על הצד הטכני: סוזוקי קרוסאובר המחודש

מנוע, הנעה – טורבו בנזין, קדמית
נפח – 1,373 סמ"ק
הספק/סל"ד – 140 / 5,550
מומנט/סל"ד – 22.4 / 1,500-4,000
תיבת הילוכים – אוטו' פלנטרי, 6 הילו'

מידות
אורך (ס"מ) – 430
רוחב (ס"מ) – 178.5
גובה (ס"מ) – 158.5
בסיס גלגלים (ס"מ) – 260
תא מטען (ליטרים) – 430
משקל (ק"ג) – 1,195

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מקפרסון
בלמים קד'/אח' – קפיץ ספירלי ומוט מייצב
צמיגים – 215/55/17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully