וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלימת חירום תכניס את הרכב לסחרור? מנפצים מיתוסים על נהיגה

חושבים שצריך לשים את הידיים על ההגה ב-"2" ו-"10"? בטוחים שאתם יודעים מה לעשות כשילד מתפרץ לכם לכביש? יצאנו לנפץ את המיתוסים הנפוצים ביותר לגבי נהיגה. צפו בסרטון שיכול להציל חיים

עידו שחם

אם אתם נוהגים בישראל, אתם מן הסתם בעלי רישיון נהיגה. אבל זה שיש לכם רישיון נהיגה – לא בהכרח אומר שאתם יודעים לנהוג.

אם תשאלו אנשים סביבכם איך הם מכוונים למשל את תנוחת הנהיגה שלהם, התשובות ינועו לרוב בין "מה שנוח לי" ל"איך שאני רגיל" בלי באמת לדעת שלישיבה הנכונה במכונית השפעה מכרעת על היכולת שלנו לשלוט ולתפעל את המכונית וגם על היכולת של המכונית להגן עלינו בזמן תאונה.

מצלמות דשבורד. ShutterStock
כיוון מראות. בטוחים שאתם עושים את זה נכון?/ShutterStock

מה לגבי כיוון מראות? כולנו מכירים את המונח "שטחים מתים" אותם אזורים בהם מסתתרות מכוניות, רוכבי דו גלגלי או עמודים שמזנקים לעברנו בנסיעה לאחור. אבל המונח הזה כבר מזמן היה אמור להיעלם מאוצר המילים שלנו. כי כיוון נכון של מראות הרכב מאפשר לנו לקבל רצף של כל מה שנמצא מאחורינו וגם באגפי כלי הרכב עד לזווית בה מסוגל הנהג להבחין בהם.

גם בלימות חירום ותמרונים בזמן בלימות חירום הם שני נושאים שעבור מרבית הנהגים שלא התנסו בהם בעבר בסביבה סטרילית ובמסגרת הדרכת נהיגה – נמצאים בתחום המאגיה השחורה. או משהו שהם יודעים שקיים, אבל מעולם לא הבינו את ההשלכות שלו על היכולת שלהם לחמוק מתאונה במצב חירום.

על מנת לתת לכם טעימה של הדברים האלו יצאנו לפגוש את גידי קרונין, מדריך נהיגה מתקדמת ומבעלי חברת "פרודרייב", להתנסות ולהפריך כמה מהמיתוסים בנוגע לנהיגה. שימו חגורות ונצא לדרך.

עוד בוואלה! רכב
טיפים לנהיגה בטוחה בחורף
בחן את עצמך: איזה סוג רכב אתה?
כך התקדמו מבחני הריסוק ב-20 השנים האחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully