וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מערכות התרעה בפני התנגשות מוזילות את תעריפי הביטוח לרכב

וואלה! NEWS

20.2.2017 / 8:54

בהתאם לרפורמה של משרד התחבורה, החל בשנת 2017 מוזל תעריף ביטוח החובה בכלי רכב בו מותקנת מערכת התרעה בפני התנגשות. כך תחסכו מאות שקלים בפרמיות

מערכת וואלה!

החל בשנת 2017 מחויבות חברות הביטוח בישראל להוזיל את תעריפי ביטוח החובה למכוניות בהן הותקנו מערכות המוגדרות "מצילות חיים". התקנים אלו כוללים מערכות חכמות מבוססות מצלמות ורדארים המתריעות בפני התנגשות עם כלי רכב אחרים והולכי רגל, סטיה ממסלול הנסיעה ועוד, ובכך גם מקטינות באופן ניכר את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים קשה.

במסגרת המאבק בתאונות הדרכים העלו היצרנים הילוך והחלו משווקים את כלי הרכב החדשים עם מערכות בטיחות אינטגרליות, בהן בקרת סטיה מנתיב, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, התרעה מפני התנגשות עם הולכי רגל ועוד. אסף חגאי, יועץ לפיתוח עסקי ומקצועי בתחום הביטוח מחברת 'פריי', אומר: "יש מחקר שנעשה פה בארץ, שמראה שבכלי רכב עם מערכות אלה, השכיחות לתאונה עם נפגעי גוף נמוכה ב-38%".

הנחות בביטוח הרכב. אתר וואלה!, אתר רשמי
טבלת ההנחות בביטוח הרכב/אתר רשמי, אתר וואלה!

מלבד רוכשי רכב חדש שמגיעים לחברות הביטוח עם מפרט בטיחות מובנה שמזכה אותם "אוטומטית" בהנחה, ישנה אופציה להתקנת מערכת בטיחות ברכב שבו אין מערכות המתריעות בפני התנגשות. ואולם, חברות הביטוח לא מיידעות את הצרכנים שגם במקרה זה, הם זכאים להוזלה שעשויה להסתכם בכמה מאות שקלים לפחות. "מטרת חברת הביטוח היא להרוויח", אומר חגאי. "לכן, הלקוח צריך להגיד את הדברים ולדרוש את ההוזלה אם יש לו ברכב מערכת המתריעה בפני התנגשות. ההפחתה יכולה להיות לא רק בחובה, אלא גם במקיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully