וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור שינה: המהנדסים של פורד נרדמים ברכב האוטונומי

20.2.2017 / 8:35

מהנדסי פורד מתקשים לשמור על ערנות במבחנים שבוצעו על כלי רכב אוטונומיים. מנהל הפרויקט בחברה: "ככל שאתה בוטח יותר במכונית, כך רמת המודעות שלך לסכנה פוחתת"

מכוניות אוטנומיות פורד-uber. AP
צי המכוניות האוטונומיות של פורד/AP

שעה שחברת פורד העולמית בעיצומם של מבחנים לכלי רכב אוטונומיים בארה"ב, ראשי המותג האמריקני הבחינו בבעיה לא צפויה ומסוכנת - המהנדסים נרדמים ברכב, כך מדווחים כלי התקשורת בגרמניה.

עוד בנושא:
גלריה: שלבי אמריקן חוגגת 50 שנה ל"סופר סנייק"

הצוותים שמרכזים את המיזם הטכנולוגי ניסו להתקין ברכב מערכות אזהרה אור-קוליות מגוונות, בכלל זה מושבים רוטטים וצלילים גבוהים עם אפקט צורמני אך עד כה, נראה ששום דבר לא הועיל. "הנסיעה הייתה חלקה מדי והם פשוט לא הצליחו לשמור על ערנות", כך ראג' נאיר, מנהל הפרויקטים הבכיר בפורד. "אלו מהנדסים מיומנים שתפקידם לפקוח עין על כל מה שקורה, אבל זה הטבע האנושי לבטוח במכונית ופשוט להוריד את רמת המודעות שלך לסביבה", הוא מוסיף.

פורד, כמו וולוו, מנסה לקדם את הרכב האוטונומי לרמת עצמאות 5 ולדלג על שלב 4, כך שלמעשה ברכב לא יהיו דוושות וגלגל הגה והנהג יהפוך לנוסע בלבד. פורד שואפת שכלי רכב אלו יהיו זמינים על הכבישים כבר בשנת 2021, נקודת זמן אותה סימנו הרבה יצרנים כמפנה חשוב בתולדותיה של תעשיית הרכב האוטונומית (וולוו - "עתיד ללא תאונות דרכים").

באירופה וביפן, נראה שהיצרנים מביעים רצון להותיר את הנהג בשליטה בדרגה 3, כלומר לאפשר לו להשתלט על הרכב במצבים מסוימים ולמנוע מהבינה המלאכותית ליטול את מלוא הפיקוד. גם טויוטה הביעה לאחרונה שביעות רצון משימוש במערכות מוגבלות, כך שהנהג יוותר הבורג המרכזי במכונית.

ישנם לא מעט חילוקי דעות לגבי דרגה 3., בחברת אודי ישווקו בשנה הבאה מערכת אוטונומית בתקן זה בשם Traffic Jam Pilot שנועדה לנווט את המכונית בין הפקקים באופן עצמאי במהירות של עד 70 קמ"ש. אם המערכת תזהה תרחיש בו נדרשת התערבות אנושית, היא תקציב לנהג 10 שניות להניח ידיים על ההגה, הדוושות ותעקוב אחר זווית עיניו. אם יאחר בתגובות, המכונית תאט עד לעצירה.

בוולוו, אומרים שהמערכת הזו מסוכנת מדי."אנחנו לא מאמינים ב-10 שניות, או 5 שניות - המחקרים שלנו הוכיחו שזה מסוכן מדי. אם אתה עושה משהו אחר ברכב, משך התגובה עשוי להתארך אפילו ל-2 דקות", כך מעיר מנכ"ל המותג השוודי האקן סאמיולסן. "מבחינתנו, זה פוסל שימוש בדרגה 3 באופן גורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully