וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה בקטן: מבחן דרכים באודי Q2 החדש

23.2.2017 / 8:15

עם בסיס מוטורי מצוין ורמת איבזור מינימליסטית, אודי Q2 מאתגר אותך בשאלה פילוסופית – מה יותר חשוב, פלטפורמה מוטורית משובחת, או רמת האבזור?

אודי Q2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אודי Q2 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
ככל שה-Q2 משדר איכות גבוהה ואווירת פרימיום, הוא לא מצליח להציע יחס מספק של מחיר-איבזור

לא צריך להניע את ה-Q2, כדי להבחין באיכותו הבולטת של הקרוסאובר החדש של אודי; מספיק לגעת במתגי המזגן או הצליל, כדי להרגיש שכאן לא חסכו. הכפתורים מגומרים בקפדנות, מסתובבים ב'קליק' מדויק, אפילו תצוגת הטמפרטורה חדה וצלולה באופן יוצא דופן. רפרוף קליל על לוח המחוונים, לחיצה על החומר הגמיש, בחינת ההרכבה... האיכות קורנת מכל פרט בתא הנוסעים של Q2, כולל אפילו ידית האלומיניום לסגירת הצילון של גג השמש (למה צריך ידית? כי אין סגירה חשמלית...). נסיעה קצרצרה תמחיש גם את איכות הבידוד האקוסטי, פעולת המתלים ואווירת העידון הכללי.

ומצד שני, אתה גם לא צריך נסיעת מבחן ארוכה כדי לראות מה חסר ב-Q2; לא תמצא משטח הטענה אלחוטי, אפילו לא שקעי USB! רוצה לצאת מהחניה? אין מצלמת רוורס, רק זמזמי התראה. כוונון מושב הנהג? לא חשמלי. בקרת שיוט? תאורת LED? אלו תוספות בתשלום, לאחר שהשכבת 180,000 שקלים על דגם Beat הבסיסי (דגם Design המשודרג עולה 190,000 שקל ולשתי רמות אלה, ניתן להוסיף חבילת Luxury העולה 24,900). ככל שה-Q2 משדר איכות גבוהה ואווירת פרימיום, הוא לא מצליח להציע יחס מספק של מחיר-איבזור. האיזון חשוב במיוחד מכיוון שה-Q2 מגיע לשוק בתזמון מצוין, שלא יימשך לעולם; ל-ב.מ.וו ומרצדס אין כרגע קרוסאובר קומפקטי וזה הזמן של אודי, לתפוס אחיזה בשוק הקרוסאוברים-קומפקט-פרימיום; מי שירכוש Q2 עשוי לשדרג אחר כך ל-Q5 ו-Q7.

צ'מפיון מוטורס יודעת שיש גבול לסכום אותו ניתן לגבות עבור קרוסאובר קומפקטי, ולכן היא מציעה את גרסת Beat המהווה כרטיס כניסה אטרקטיבי לסגמנט הפרימיום. ב-179,900 תוכל לקנות "ג'יפ של אודי", ולהתענג על איכויותיו המוטוריות. ולאחר שכבר נכנסת לאולם התצוגה תתחיל להוסיף אבזור, חבילות, בקרת שיוט, מושבי עור, כמעט כל מה שתרצה – בתוספת מחיר.

עוד בנושא:
מבחן באודי A5 החדשה - מקצרת מרחקים מיומנת
רכב הכביש-שביל דיזל החזק ביותר בעולם, עכשיו בישראל

אודי Q2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
את צבע קורת הגג האחורית תוכל להזמין בצבעים שונים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

עיצוב מגולף

התצלומים אינם מסגירים את מידותיו הקטנות של ה-Q2; עם 419 סנטימטרים מפגוש לפגוש הוא קצר ב-18 ס"מ מסיאט אטקה וב-25 ס"מ מ-3008. בהירארכיה של אודי הוא קצר בחמישה סנטימטרים מה-A3, אבל מרכבו המוגבה והישבן ה'קרוסאוברי' נותנים לו נוכחות מסיבית יותר. החרטום נשלט על ידי שבכה טרפזואידית גדולה, חבוקה בכונסי אוויר; הגוון השחור של רכב המבחן מטשטש את הגבולות בין מרכב לפלסטיקה, בצבעים אחרים הוא נראה אגרסיבי יותר. מסגרת השבכה ולוגו ארבע-הטבעות מודגשים בכרום, מסביבם יחידות תאורה מודרניות אך לא צעקניות.

קורת הגג C צבועה בגוון שונה מהמרכב, מעניקה הופעה ספורטיבית ודינמית. אהבתי את קפל הפח האופקי המגולף מתחת לחלונות הצד; הוא צעיר במראהו, מייחד את ה-Q2 ממתחרות מבית ומחוץ. מרווח גחון של 14.5 סנטימטרים משאיר את ה-Q2 נמוך יחסית לקטגוריה, מבטל מראש כל פנטזיה על הרפתקאות שטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אודי Q2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
כל מגע עם המתגים והכפתורים, מקרין תחושת איכות ועידון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מזור לנשמה

מזג האוויר הסגרירי הכתיב טבילה במעיינות החמים של חמת גדר, עם כוונה ליהנות מכביש 98 המטפס למרומי רמת הגולן. אני יכול להתלונן עד מחר על היעדר תפנוקים, אבל כמה נעים לנהוג צפונה ב-Q2 החדש! מנוע ה-1.4 ליטר מספק 150 סוסים, המשודכים לתיבת 7-הילוכים רובוטית. פעולתה מהירה ומדויקת, גם בזחילת חנייה וגם בכביש המהיר. הפעלה ידנית של התיבה מתבצעת בעזרת מוט ההילוכים, אין מנופים על ההגה. הבידוד האקוסטי משאיר את צליל המנוע והצמיגים בחוץ, והמתלים מעניקים איכות נסיעה יוצאת דופן לקטגוריה.

בנהיגה זורמת (110-140 קמ"ש) עובר Q2 בסביבות 14-16 קילומטרים לליטר, נתון מצוין המתאפשר הודות ליכולת לדומם שתי בוכנות לצורך חיסכון. הילוך שביעי ארוך עם 25.5 קג"מ המגיעים כבר ב-1,500 סל"ד, מאפשרים נהיגה רגועה עם עקיפות מהירות ונטולות מאמץ. אם תחליט למעוך את הדוושה יאיץ ה-Q2 מעמידה ל-100 ב-8.5 שניות, עד מהירות מרבית של 212 קמ"ש. אלה לא ביצועים עוצרי נשימה, אבל הם מספקים לחלוטין את דרישות הז'אנר.

גשם טורדני החל לזרזף והדבר הטוב ביותר היה לטבול במים המינרליים החמימים. חורף הוא הזמן הנכון לטבילה מבעבעת, ואנחנו שמחנו להקדיש את סוף היום לתענוגות הגוף והנפש. בלילה שמענו יללות תנים, ואת קריאת הטווסים; הידעתם שבחורשות חמת גדר מקננים כ-300 טווסי-בר? הידעתם שיש שם אתר מדהים של עתיקות רומיות, שייפתח בעתיד לקהל?

אודי Q2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
כביש 98 קצר ומסתלסל, מאתגר מאוד את הנהג והרכב. האודי הקומפקטית תפרה אותו בעליצות רבה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מזור לפיסטונים

כביש 98 נמתח מחמת גדר עד החרמון אבל אותי עניינו 4 הקילומטרים הדרומיים, המטפסים מגובה מינוס-100 עד כ-300 מטרים מעל לפני הים. זה כביש קטן ותזזיתי המזגזג על פי תהום, ומאתגר מאוד את הנהג והרכב – בעלייה אתה על גבול הספק המנוע ואחיזת הצמיגים, בירידה אתה קורא תיגר על הבלמים. באירופה נמכר Q2 עם הנעת 4X4 קוואטרו, אלינו הוא מגיע רק בגרסת 2X4. על הכביש היבש לא התקשה ה-Q2 להעביר את כוחו אל האספלט, בקרת המשיכה מתערבת בנעשה רק באופן דיסקרטי. לאחר גשם רציני היה קשה יותר לשמור על תאוצה רציפה אבל האודי עמד באתגר, בכבוד ובהנאה.

רק כאשר זיגזגתי את הכביש ההררי, הרגשתי את מלוא איכויותיו הדינמיות של ה-Q2; פתאום מצאתי 'דוושה מתה' הממוקמת בדיוק במקום הנכון, ההגה קיבל משקל מדויק, הבלמים שמרו על נשיכתם גם כאשר התחממו. מרווח הגחון הצנוע מ?ית?רג?ם כאן לזוויות גלגול מינימליות המשרות ביטחון רב, גם על סף האחיזה. השלדה מטפלת בקלות ב-150 הסוסים ובשנה הבאה יתווספו לארסנל, מנועי 187 ואף 230 כוח סוס. בריאות! פעמיים עליתי וירדתי את קטע הכביש בו התאהב ג'רמי קלרקסון - גם אני רוצה לגור שם, על שפת המצוק. אבל אין ברירה, הגיע הזמן לטבילת פרידה במים החמים, ולהחזיר את ה-Q2 אל היבואן.

אודי Q2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אודי Q2 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

איזון עדין

הקרוסאוברים המגודלים של אודי – Q7 ובמידה מסוימת Q5 הפופולרי מאוד – מושכים תשומת לב, אבל את מסת המכירות תעשה צ'מפיון עם Q2 הנגיש יותר. Q2 מאפשר ללקוחות צעירים לחדור לעולם הפרימיום בתג מחיר אטרקטיבי יחסית וכרגע, יש מעט תחרות לקרוסאובר החדש. קשה למצוא איזון מושלם בין הרצון לשמור את המחיר בגבולות הסביר לקטגוריה, ובין הרצון להציע חבילה שלא תיראה קמצנית מדי. על קונפליקט זה מנסה לענות רכב המבחן העולה 179,900 שקלים בגרסת Beat - בשורה התחתונה אתה מקבל תג מחיר אותו יוכלו הלקוחות לבלוע, עם רמת איבזור שאינה מעליבה; אם כי לא הייתי מוותר על שקעי ה-USB, כמה זה כבר יכול לעלות?...

מעבר לדילמת האבזור–מחיר, Q2 הוא קרוסאובר מודרני שאינו מאפשר לך לשכוח לרגע את שורשיו המוטוריים המשובחים. הוא מעודן ומפנק, מעניק ערך מוסף ברור על פני מתחריו הזולים יותר. רוב הקהל ייבחר בקרוסאוברים העולים 30-40 אלף שקלים פחות אבל הגידול המתמיד בפופולריות רכבי הפרימיום בישראל, מצביע על כך שצ'מפיון תוכל למכור את כל ה-Q2 אותם תוכל להשיג מהיצרן .

אודי Q2 טבלת טיפולים ומחירים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אודי Q2 טבלת טיפולים ומחירים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully