וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט האץ': נחשפה פורד פיאסטה ST החדשה

27.2.2017 / 7:55

פורד צימקה את נפח המנוע של הפיאסט ST וצמצמה בוכנות, אולם תגברה את ההספק ל-200 כ"ס ושיפרה ביצועים. הבריטית החמה מסתערת על הכבישים

פורד פיאסטה ST. אתר יצרן
פורד פיאסטה ST החדשה. קופצת ב-20 כ"ס ומיישרת קו עם הצרפתיות/אתר יצרן

חטיבת הביצועים של פורד ("פורד פרפורמנס") הכריזה במהלך הימים האחרונים על הגרסה החדשה של ההוט-האץ' המצטיינת פיאסטה ST, אחת ממכוניות הספורט הקטנות הטובות ביותר שיוצרו בשנים האחרונות. הופעת הבכורה שלה מתוכננת לתערוכת ז'נבה שתפתח בתחילת חודש מרץ שם תוצג יחד עם אחותה השגרתית.

עוד בנושא:
מפלצת: שלבי אמריקן חוגגת 50 עם פורד סופר סנייק
אמריקן לייף: פורד אדג' אקובוסט החדש במבחן דרכים

הפיאסטה ST תחנוך מספר חידושים עיקריים במסגרת הצגת הדור השלישי; זו הפעם הראשונה שהיא תימכר במרכב שלוש וחמש דלתות על פי הנוסח העיצובי של הפיאסטה 2017 (עליה תוכל לקרוא כאן), וכן תהיה זו גרסת הספורט היחידה של המותג עם מנוע שלושה צילינדרים טורבו, כולל בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק.

המנוע של הפיאסטה, בנפח 1.5 ל' מחלץ הספק מרבי של 200 כ"ס ו-30.1 קג"מ הזמינים מטווח של 1,800 סל"ד בסיוע טכנולוגיות הזרקת דלק וגל זיזים עילי כפול עם תזמון משתנה. בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות (פער מזערי של כ-0.3 ש' לעומת הדגם היוצא).

עוד מדווחים בחברה על התקנת בקרת נהיגה סלקטיבית עם 3 מצבי כיול: רגיל, ספורט ומסלול, עבור מי שמתגורר באירופה ורוצה לקחת את המכונית לימי מסלול ולבדוק את קצה גבולות המעטפת שלה. בנוסף לכך, תורמים לה בקרת וויסות מומנט להפחתת תת היגוי ובקרת יציבות עם קצת יותר חופש מהשמטרפים האלקטרונים תחת נהיגה תובענית.

לצד התבגרותה העיצובית של הפיאסטה, אפשר למצוא בחלל הנוסעים דקורציה חדשה לגמריי ומעודכנת עם צג ראשי מרחף בגודל 8 אינטש, מבוסס מערכת סינק 3 עם תאימות מלאה לסמארטפונים ומערכות הפעלה של אנדרויד ואפל. כל הפוקנציות הרגילות גם הן בנמצא, כמו בקרת אקלים דיגיטלית, כניסות USB, בלוטות', שליטה על המערכות מגלגל ההגה ועוד ובקרות בטיחות סטנדרטיות.

"הלקוחות של הדור הבא של הפיאסטה ST ירוויחו מחידושים שפיתחנו במכוניות כמו הפורד GT החדשה ופורד פוקוס RS", כך אומר דייב פטריק, מבכירי המותג האמריקני. המחירים לפיאסטה ST החדשה באירופה ינועו בגזרת ה-20 אלף יורו. עד כה כאמור, הפיאסטה ST לא יובאה באופן סדיר לישראל באמצעות דלק מוטורס והייתה זמינה רק דרך ערוצי הייבוא המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully