וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DS7 קרוסבק – קרוסאובר מפואר ראשון ל-DS

3.3.2017 / 11:44

DS7 קרוסבק הוא לא רק הקרוסאובר היוקרתי הראשון למותג DS, אלא גם הרכב הראשון שלה שאינו מבוסס דגם קיים. ההצגה הרשמית והפרטים המלאים בתערוכת ז'נבה

DS7 קרוסבאק. אתר יצרן
עיצוב הייטקי, חד ובולט לקרוס אובר הראשון של DS/אתר יצרן

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה לכך שהזמנים השתנו בכל הנוגע למה שמגדיר יוקרה או מעמד בעולם הרכב, הדגם החדש של מותג DS נותן את האישור הסופי לכך שרכבי השטח והקרוסאוברים הם הבון טון הנוכחי בתעשייה הזו.

כי ממש כמו בושם השאנל הצרפתי המפורסם גם DS שואבת את הניחוח היוקרתי שלה מאגדה מוטורית צרפתית אחרת – ה-DS של שנות החמישים, מכונית חדשנית ופורצת דרך שנחשבת עד היום לאחת המכוניות החשובות ביותר בהיסטוריה.
אבל בגלגול הנוכחי, מי שנושא את הדגל עבור המותג הזה הוא קרוסאובר גדול ומפואר ולא מכונית נוסעים מהודרת.

אז אחרי ההקדמה המתבקשת, קבלו את ה-DS7. מתחרה חדש בפלח הצפוף, המבוקש והרווחי מאוד של קרוסאוברים בינוניים בשוק הפרימיום דוגמת אודי Q5, יגואר F פייס ודומיהם. אבל כנראה שגם ב-DS לא משלים את עצמם ויודעים שבתחום היוקרה אתה לא יכול להופיע ולהכריז על עצמך כמתחרה, ולכן הם מבחינים את הקרוסבק בעזרת עיצוב וטכנולוגיה מתקדמת שלטענתם גם תסלול את הדרך לכלי רכב אוטונומיים של החברה בעתיד.

עוד בנושא:
הצגת מותג DS בישראל
הסיטרואן DS השמורה בעולם למכירה

בהיעדר מסורת עיצובית של ממש ב-DS בחרו ללכת על עיצוב חד, הייטקי ומתוחכם באופן שמזכיר מאוד את זה של לקסוס RX הנוכחי. אולי כמחווה לפנסים הנעים של ה-DS המקורית גם יחידות הלד בפנסים הקדמיים של ה-DS7 נעות על ציר ומסתובבות עם פתיחת הרכב, הפנסים האחוריים מציגים מראה של קווי לייזר באדום בוהק. פנים הרכב ממשיך עם העיצוב החד לתא נוסעים עטוף בעור מכל עבר, גם הוא עם שלל אזכורים לחיתוך היהלום בלוגו של DS, אבל מי שבהחלט גונבים את העין הם שני מסכי 12 אינץ' גדולים ושעון של חברת BRM עימה יש ל-DS שיתוף פעולה בראש הקונסולה המרכזית.

את האווירה בתא הנוסעים יוכלו לבחור הלקוחות מבין ארבע "ערכות" עיצוב שונות ממפוארת ועד ספורטיבית ונעים בגב יעשו מושבים עם חמישה סגנונות עיסוי.
למרות שמימדים לא נמסרו בהודעה לעיתונות ואת אלו משאירה החברה להצגת המכונית עצמה בז'נבה, כן ידוע שהרכב עצמו יושב גרסה מוארכת של פלטפורמת ה-EMP2 של הקונצרן, זו שעליה בנויים גם 3008 ו-5008.

המנועים איתם יוצג הדגם יהיו בשלב הראשון 1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים עם 130 כ"ס וכן שתי גרסאות של מנוע הטורבו 1.6 ליטר עם 180 ו-225 כ"ס. מנועי הדיזל יכללו שתי גרסאות למנוע ה-1.6 ליטר האחת עם 130 כ"ס והשנייה עם 180 כ"ס. כל המנועים ישווקו עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 8 יחסי העברה, בגרסת הדיזל 130 כ"ס תהייה גם גרסה ידנית עם שישה הילוכים.
מנוע נוסף שהוכרז אך לא צפוי להגיע לפני 2019 הוא היברידי פלאג אין ראשון למותג. הגרסה הזו תשלב בין מנוע בנזין 200 כ"ס לגלגלים הקדמיים ושני מנועים חשמליים לגלגלים האחוריים עם סוללות שיותקנו מתחת למשבים האחוריים להנמכת מרכז הכובד. ההספק המשולב יעמוד על 300 כ"ס ולמעשה גם ישמש כמערכת הנעה כפולה, מנוע זה ישודך לתיבת ההילוכים החדשה בת 8 יחסי העברה.

שימוש במצלמה ורדאר משרתים את שלל מערכות הבטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, חנייה אוטונומית וגם את מערכת המתלים. המצלמה סוקרת את הכביש לפנים, מאתרת מהמורות ושברים בכביש ומכינה את המתלים לספיגה אופטימלית שלהם. המכונית גם תעשה שימוש במצלמת אינפרא אדום שמספקת יכולות ראיית לילה לראשונה בקטגוריה שלו. המצלמה סורקת עד מרחק של 100 מטרים קדימה ומתריעה בלוח המחונים אודות סכנה פוטנציאלית.

כאמור, פרטים נוספים אודות ה-DS7 יגיעו עם הצגת הרכב עצמו בתערוכת ז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully