וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פיג'ו-סיטרואן רכשה את מותג אופל

4.3.2017 / 9:20

על פי דיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס, חברת אופל נרכשה על ידי קונצרן הרכב פיג'ו-סיטרואן לאחר גישור הפערים האחרונים מול בעל הבית האמריקני, ג'נרל מוטורס. ההכרזה הרשמית, ביום שני בבוקר

פיג'ו-סיטרואן. AP
אופל עוברת לבעלות צרפתית/AP

קונצרן הרכב הצרפתי פיג'ו-סיטרואן הגיע להסכם עם תאגיד הרכב האמריקני GM על רכישת מותג אופל, כך מדווחת סוכנות הידיעות של רויטרס. ההכרזה הרשמית על רכישת אופל (ו-ווקסהול בריטניה) מתכוננת ליום שני בבוקר קצת לפני פתיחת תערוכת הרכב בז'נבה בפני כלי התקשורת, כך אמרו לסוכנות מקורבים ליצרן הגרמני. בשלב זה, מסרבות שתי החברות להגיב על הדיווחים.

עוד בנושא:
מבחן משווה: פיג'ו 3008 נגד קיה ספורטאז' טורבו

פיג'ו-סיטרואן החלה לנהל משא ומתן לרכישת אופל בחודש האחרון. ביום חמישי, בתום מספר דיונים ממושכים, צומצמו הפערים הכלכליים בין הצדדים שעמדו על כ-10 מיליארד דולרים שנגזרו מכספי פנסיה ותנאי עבודה שונים של צוותי אופל בגרמניה (מעל 19 אלף איש). עוד מסתמן, כי הושגו הבנות לפיהן אופל, תחת בעלות צרפתית לא תורשה להתחרות במותג שברולט בסין - אחד מהשווקים הרוווחים ביותר של GM.

ג'נרל מוטורס ואופל מקיימות שיתופי פעולה אסטרטגיים כבר מספר שנים, וב-2012 כאשר שתיהן נקלעו לצרות כלכליות נדמה היה שדווקא האמריקנים יהיו אלו שירכשו את החברות הצרפתיות. אולם, השיחות קרסו בעקבות לחצים פוליטיים שהופעלו על ג'נרל מוטורס לנתק קשרים עם יצרן שמוכר כלי רכב באיראן, ולמעשה מפר את הסכמי האמברגו. שלוש שנים לאחר מכן, נעשה ניסיון נוסף למכור את אופל והפעם לקבוצת משקיעים מרוסיה בשם 'סופרבנק' וכן לספקית החלפים 'מגנה'. גם שיחות אלה, הגיעו למבוי סתום אחרי שאופל הפסיקה את פעילותה ברוסיה ב-2015.

מוקדם יותר השנה, דיווח תאגיד GM על הפסדים בהיקף של 257 מיליון דולר מחטיבת הרכב האירופית. זו השנה ה-16 ברציפות שדווח מארה"ב על הפסדים ביבשת האירופה שנערמו משנת 2000 ועד היום ל-15 מיליארד דולר.

לאחר שתושלם העסקה, פיג'ו-סיטרואן תהפוך ליצרן השני בגודלו באירופה עם נתח של 15% על חשבונה של רנו-ניסאן. קונצרן פולקסווגן עומד בצמרת עם נתח של 23% משוק הרכב האירופי. מנכ"ל PSA, קרלוס טאוורס אמר לאחרונה כי רכישת אופל היא "הזדמנות כלכלית" להפוך לאחד השחקנים המשפיעים ביותר בענף הרכב האירופי. עוד ציין, כי פיג'ו-סיטרואן תרתום את הטכנולוגיות שלה לחולל מהפך בקו הדגמים הגרעיני של אופל ולחסוך מאות מיליוני יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully