וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו XV החדש הוצג

7.3.2017 / 13:52

שש שנים לאחר הדור הראשון שלו, יוצאת סובארו עם דור שני לג'יפון הקומפקטי שלה. מתחת לדמיון לדור היוצא, יש פלטפורמה חדשה, מנוע הבוקסר חודש, מערכת מולטימדיה מתקדמת ועוד

הוצג סובארו XV החדש. אתר יצרן
העיצוב חודד ביחס לדור היוצא, אבל שומר על הקווים הכלליים/אתר יצרן

סובארו היפנית מציגה בתערוכת ז'נבה את הדור החדש של XV. הדור החדש משתמש בפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו, זו עליה גם מבוססת סובארו אימפרזה החדשה.

המראה החיצוני, לפחות על פי התמונות הוא אבולוציה של הדור היוצא, עם שמירה על מאפייני העיצוב המרכזיים של הדגם, עם תוספת קימורים וזוויות במרכב. השינויים הבולטים הם הפנסים הקדמיים והגריל. המימדים החיצוניים של XV החדש הם 447 ס"מ באורך הכללי (תוספת של שני ס"מ), רוחב של 180 ס"מ (תוספת של שני ס"מ) וגובה של 162 ס"מ הזהה לגובה עד כה. עם 267 ס"מ בבסיס הגלגלים הוא מוסיף 3 ס"מ ביחס לדור היוצא.

מתחת לעיצוב, נמצאת כאמור הפלטפורמה החדשה של סובארו עליה יתבססו דגמי החברה בעתיד. לטענת החברה היא קשיחה יותר מזו של הדור היוצא בשיעורים של בין 70 ל-100 אחוזים, מאפשרת שימוש בבולמים חדשים ומנמיכה את מרכז הכובד של המכונית לטובת שיפור ההתנהגות יחד עם מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים. למרות הנמכת מרכז הכובד, מרווח הגחון בן 22 הס"מ נשמר. כמו כן שופר המשוב מההגה והדוושות. עוד בהיבט הדינאמי, יחס ההעברה של ההיגוי שופר והופחת שיעור זווית הגלגול של המכונית ב-50 אחוזים ביחס לדור היוצא.

עוד באותו נושא:
רענון למשפחתית הגדולה של סובארו ה-B4
סובארו ב-3,000 שקלים, מציאה או הוצאה?
סובארו STI הבאה - רק עוד 4 שנים

המנוע של ה-XV הוא גרסה מחודשת של אותו בוקסר 2.0 ליטרים מהדור הקודם, כאשר 80 אחוזים מהרכיבים במנוע מסדרת ה-FB הוחלפו. כך שהמנוע המחודש קל, חזק וחסכוני יותר מבעבר. הוא מפיק 156 כ"ס (תוספת של שישה סוסים ביחס לנתון עד כה) ו-20 קג"מ (זהה למנוע הנוכחי) ומשודך לתיבת הילוכים רציפה, שגם היא עברה כיול מחודש ובו שבעה "יחסי העברה" לבחירת הנהג.
ההנעה נותרה כפולה קבועה, ונוספה לה מערכת ה-X דרייב שמשפרת את יכולת המשיכה של המכונית בשטח על ידי מינון של הכוח דרך מערכת ההנעה הכפולה ובעזרת שימוש בבלמים.

כרגע סובארו טרם פרסמה תמונות של תא הנוסעים של ה-XV החדש, בהודעה לעיתונות מסופר על שורת שיפורים בסעיף זה. עליה במרווח הפנים, באיכות החומרים, מושבים חדשים ושימוש במערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' עם קישוריות לטלפונים ניידים.

בתחום הבטיחות בסובארו מספרים על שיפור של 40 אחוזים ביכולת ספיגת האנרגיה בתאונה. בסעיפי הבטיחות המתקדמת מערכת ה-EyeSight של סובארו מספקת התראה ובלימה בזיהוי מצבי תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב. שליטה על אלומת האור הגבוה נעשית על ידי מצלמה המשנה את עוצמת האור לפי תנאי הכביש. כמו כן מערכת התראה על כלי רכב ב"שטח המת".

מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל נמסר כי ה-XV החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully