וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה X-ADV - השקה עולמית - הרפתקה חדשה

משה פרחי

8.3.2017 / 11:27

הונדה ממציאה נישה חדשה – קטנו-אדוונצ'ר וטורפת את הקלפים בקטגוריית קטנועי-העל. יש כאן נוסחה חדשה שפשוט עובדת מעולה. אם בכביש או בשטח – האדוונצ'ר החדש של הונדה פשוט מגניב

רכיבה ראשונה הונדה X-ADV. אתר יצרן
הונדה X-ADV הוא כיף אדיר והראשון מסוגו שמאיים על הדומיננטיות של ימאהה T MAX כסופר-קטנוע/אתר יצרן
הקטנוע הזה משתף פעולה לדבר עבירה בלהיטות של פירומן בל"ג בעומר

זו יכלה להיות התחלה של בדיחה טובה – בריטי, גרמני ושני ישראלים תוקפים את כבישי סרדיניה בקצב פלילי בעליל בגשם שוטף. רק שזאת לא בדיחה – הוזמנו יחד עם עשרות עיתונאים מרחבי העולם לסרדיניה להשקה של ההונדה X-ADV החדש והמסקרן. הבסיס הוא משפחת ה-NC, אך המעטפת שונה לגמרי – עיצוב המזכיר אופנועי אדוונצ'ר, מהלך מתלים ארוך, מרווח גחון מכובד ולמעשה יש כאן יותר מרמיזה גם ליכולת שטח מסוימת.

נחזור לכבישי סרדיניה. מלפנים דיוויד מוביל את החבורה הססגונית וצמאת הגז, שכל כמה פניות הסדר בין מי שמאחורי המוביל מתחלף. לפני עכשיו חברי הישראלי, צמוד אליו הגרמני, שניהם דוחפים חזק. בעודי צמוד אליהם, מתמוגג מהנאה לראות את שניהם נכנסים לפניות בקצב לא הגיוני בכלל לתנאי מזג האוויר. מד הטמפרטורה בלוח השעונים מראה 8 מעלות, הגשם ניתך על המשקף ללא הפסקה, הכביש הררי ומתפתל כמו מקרוני בצלחת, קצב הרכיבה יותר מתאים לרכיבה על אופנועי מסלול המצוידים בצמיגי גשם מאשר קטנוע. ההונדה X-ADV, מבלבל לי את החושים, גורם לי לתהיות ומחשבות, שעד כמה לא ציפיתי את מה שקרה, אם לפני ההשקה המחשבות היו שיש כאן אינטגרה בתחפושת של קטנו-אדוונצ'ר, המציאות עולה על כל דמיון – למעט יחידת ההנעה אין שום דמיון בין שני הכלים בכל מה שקשור לנימוסי כביש ויכולות ספורטיביות. ישורת קצרה, וכולם פותחים מצערות עד העצר, משקלי הקל עוזר לי לעקוף את שני השותפים לרכיבה. מתקרבים לפנייה הבאה בקצב שמתאים לרכיבה על כביש יבש בכלל, סגירת גז, בלימה, מפחית מהעוצמה של הברקסים לפני הכניסה לפנייה, פוקדת הטייה ונשאר על בלימה עדינה פנימה עד לאייפקס, הקטנו-אדוונצ'ר של הונדה מגיב במידיות לפקודת ההטייה, ונשכב במהירות האור. חזרה לגז קבוע, ממתין להתחיל ליישר את ה-X-ADV, ואז שוב מצערת נפתחת בסחיטה עד העצר.

הכלי מאיץ מבלי לאבד אחיזה, מד המהירות מטפס בעקביות למהירות שהשתיקה יפה לה, כשתיבת ההילוכים האוטומטית (כפולת מצמד) מעבירה הילוכים במהירות. בפנייה הבאה הסיטואציה חוזרת, רק שהפעם הגרמני נכנס בפנימי ועוקף תוך כדי שרגלית שמאל שלו מגרדת את האספלט – פאק! אחריו גם חברי הישראלי צולל, ושוב הרגלית מתחככת באספלט. וואו! להזכירכם – גשם יורד בכמויות מכובדות ללא הפסקה, הכביש רטוב וחלק, ועדיין הקטנוע הזה משתף פעולה לדבר עבירה בלהיטות של פירומן בל"ג בעומר.

רכיבה ראשונה הונדה X-ADV. אתר יצרן
שואב השראה בעיצוב מהאפריקה טווין/אתר יצרן

מי אתה X-ADV?

שנים אני תוהה למה היפנים לא מעסיקים הרבה יותר מעצבים איטלקים? מצד אחד הנדסה וטכנולוגיה יפנית שאין עוררין עליה, ומצד שני עיצוב איטלקי נחשק. חיבור מושלם. זה לא שזה לא קרה כבר בעבר, אך לטעמי השילוב הזה לא קורה מספיק. והנה, הפעם מי שעומד מאחורי הסיפור של ה-X-ADV, הם שני איטלקים: הראשון הוא דניאלה לוקאזי (שאחראי על כמה מהאופנועים הנחשקים של הונדה), שחלם על משהו אחר, חבר אליו מאוריציו קרבונרה (שאחראי על האפריקה-טווין החדש). השניים הסתגרו בווילה באזור מרוחק – בלי מחשב, בלי אינטרנט, רק דפים ועפרונות. ככה נולד ה-X-ADV, קטנו-אדוונצ'ר. בתמונות הוא נראה נפלא, ובמציאות גם כן, ומי שמכיר אופנועי אדוונצ'ר ידוע עד כמה נדירים האדוונצ'רים שגם נראים מעולה. מה שמדהים, בדרך כלל משלב הסקיצה לביצוע – המון דברים משתנים בעיצוב. במקרה של ה- X-ADV, זה לא קרה והוא נשאר נאמן מאוד למקור. בשלב זה מחלקת הפיתוח של הונדה יפן נכנסה לפעולה, והרעיון קרם פלסטיקה וחלקי מתכת.

נתחיל מהלב – יחידת ההנעה היא אותה יחידת הנעה המוכרת מדגמי האינגטרה וה-NC, שני צילינדרים מקבילים בנפח 745 סמ"ק, המפיקים הספק של 55 כ"ס ב-6,250 סל"ד. המנוע נותר זהה למעט שני שינויים – תיבת האוויר גדולה יותר ומערכת הפליטה חדשה וייחודית ל-X-ADV. אל המנוע מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד DCT, כשיחס העברה קוצר בחמישה אחוזים לטובת שיפור זמינות הכוח בסל"ד הנמוך, העברה הסופית לגלגל האחורי מתבצעת על ידי שרשרת. השלדה זכתה לחיזוקים כששלדת הזנב חדשה וחוזקה לטובת נשיאת משקל רב יותר – יש סט ארגזים ייעודי כאופציה. בכלל הונדה ערוכים הפעם היטב – תמצאו קטלוג אביזרים עשיר הכולל גם מערכת פליטה חליפית של טרמיניוני.

מבחינת מתלים, מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך מרשים של 154 מ"מ ויכולת לשנות את עומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה, ומאחור בולם יחיד עם מהלך של 150 מ"מ (עומס קפיץ בלבד), המחובר לזרוע אחורית יצוקה מאלומיניום, מסיבית ומרשימה למראה. הגלגלים גם במידות מרשימות – מלפנים גלגל בקוטר 17 אינץ' עם צמיג במידה 120/70 ומאחור בקוטר 15 אינץ' עם צמיג במידה 160/60.

הצמיגים שאופנועי המבחן היו מצוידים בהם - ברידג'סטון טרייל-ווינג, שפותחו במיוחד לקטנו-אדוונצ'ר של הונדה. אלה הפתיעו לאורך כל המבחן ביכולת שלהם לאחוז באספלט גם כשהתנאים ירודים. ללא ספק, בזכות טכנולוגיית הצמיגים ניתן היה לנצל את יכולת השלדה והמתלים בכבישים המפותלים, המשובשים והרטובים של סרדיניה. המושב מתנשא לרום של 820 מ"מ, ויש גם מרווח גחון מכובד של 162 מ"מ, כשבתחתית תמצאו מגן גחון. לוח השעונים מציג את כל המידע שצריך והרבה מעבר - כולל צריכת דלק בזמן אמת (ליטר על כל 24 ק"מ במהלך המבחן) כשהכפתורים נגישים על הכידון, כולל בורר ההילוכים שמאפשר לבחור בין שלושה מצבים – אוטומטי (חסכוני), ספורט וידני. גם במצב הידני המחשב מתערב ומוריד הילוך אם הוא חושב שצריך. מתחת למושב תמצאו תא אחסון מספיק בשביל להכיל קסדה מלאה ויש גם שקע להטעין את הנייד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
רכיבה ראשונה הונדה X-ADV. אתר יצרן
גיחת שטח קצרה הוכיחה שהוא לא מפחד לרדת מהאספלט, מחכים כבר לראות מה ראובן סביו שלנו יוציא ממנו/אתר יצרן

תיור-הרפתקני

החלק הקדמי משדר בדיוק מה קורה שם מלפנים – ברמה שאתה לא מצפה מקטנוע

בבוקר הרכיבה, גשם שוטף קיבל את פנינו. אני אוהב גשם, ואוהב לרכוב בגשם. הולכת להיות חתיכת רכיבה מאתגרת. קצת תמונות, תדרוך קצר, ומקבל את מספר 11. יש שלט קרבה, המאפשר להתניעה את קטנו-אדוונצ'ר מבלי להוציא את המפתחות מהכיס. תיק הגב שלי נכנס בדוחק רב מתחת למושב, קסדה לעומת זאת נכנסת בקלות. הקטנוע יפה, מרשים מאוד, אפילו סקסי (שזה מוזר להגיד על קטנוע). במיוחד בצביעה האדומה והלבנה. יחידת הפנסים מזכירה אופנוע מסרט עתידני, ונראה שיש השקעה וירידה לפרטים הקטנים – תסתכלו על המאותתים ותבינו. הממדים נדיבים – עם בסיס גלגלים שכמעט נושק למטר שישים, הוא ארוך. וגם גבוה. מתיישב על המושב, הפתעה נוספת – משקל הזבוב שלי בכלל לא מזיז למתלים. המדרסים מספיק ארוכים בכדי לבחור היכן בא לי להניח את הרגלים, ומי שרוצה בתוספת תשלום יכול לקבל גם רגליות אלומיניום כמו באופנוע – אחת היציאות המגניבות ב- X-ADV. חלק מכלי המבחן היו מצוידים ברגליות, ברכיבה ספורטיבית או ברכיבה בשטח הם התגלו כנכס חשוב – אם אתם רוכשים את הכלי, קבלו המלצה חמה להוסיף את הרגליות. הכידון רחב עם מגני ידיים, הצג גדול ועמוס מידע – קצת עמוס מדי.

לחיצה על מתג ההתנעה והמנוע מתעורר בגרגור נעים לאוזן. שילוב למצב D, ויוצאים לדרך. פתיחת גז נדיבה – לא העיפה לי את השערות הלבנות מהקסדה, המנוע מספק עקומת כוח שטוחה, אבל הוא לא פראייר, ומספק כוח דחף אחיד ומרשים עד ל-160 קמ"ש, משם הוא מתמתן ונעצר קצת אחרי 170 קמ"ש (על לוח המחוונים). כמה מטרים אחרי בודק את הברקסים – צמד קליפרים רדיאלים לופתים דיסקים בקוטר מרשים של 296 מ"מ, ומספקים עוצמת נשיכה מעולה, כשמערכת ה-ABS נכנסת לעבודה בזמן ובמדויק. כמה פקודות הטייה – ועוד הפתעה – למרות בסיס הגלגלים הארוך ה-X-ADV זריז מאוד.

חמש דקות אחרי תחילת הרכיבה, עוצרים לצילומים – הגשם מפסיק לכמה דקות, אך הכביש עדיין רטוב. עובר את רצף הפניות, עוצר. מנסה לעכל את הכלי. מדהים. ההתנהגות ספורטיבית לחלוטין עם תנוחת ישיבה של דו"ש – בדיוק כמו אופנועי-אדוונצ'ר גדולים. המתלים קשיחים ומתקשרים עם הרוכב, החלק הקדמי משדר בדיוק מה קורה שם מלפנים – ברמה שאתה לא מצפה מקטנוע, משהו שמוכר יותר מעולם האופנועים. ואולי הגיע הזמן לכתוב שלא מדובר באמת בקטנוע – מדובר באופנוע (אוטומטי) לכל דבר. בזמן שממתינים ששאר העיתונאים יסיימו להצטלם, כולם מתרגשים ומדברים בהתלהבות – כבר ברור שיש כאן משהו מדליק, משהו שונה וטוב, הצליח להם שם בהונדה.

תופס שיחה עם מייק, גרמני שגר בשוויץ, מסתבר שהבחור אוהב ישראל, טייל פה מלא פעמים על XT600. בשנות התשעים-תחילת המילניום, היה מגיע במעבורת לחיפה וחורש את הארץ. הוא גם מלא התלהבות, משבח את ההתנהגות הכביש והזריזות.

חוזרים לרכוב, יש זמן בדרך להתעסק עם תיבת ההילוכים האוטומטית, במצב D, המחשב מעלה הילוכים מהר ושומר שהמנוע יישאר בסל"ד נמוך. עובר למצב S, המחשב תחת תאוצות מושך את ההילוכים עד קרוב לקו האדום במד הסל"ד, בבלימה הוא גם מבצע הורדות הילוכים, לטעמי האישי, מוריד קצת מוקדם מדי. לא פעם ניסיתי להישאר בשלישי ועדיין המחשב בחר לרדת להילוך שני. במצב ידני, המחשב לא מתערב בהעלאה – אפשר למשוך עד שמנתק ההצתה מתערב באלימות, ורק כשהמהירות ממש נמוכה או כשעוצרים המחשב מוריד לראשון. אחרי מספר משחקים בחרתי להישאר רוב היום במצב S, היו קטעים, שהורגשה השהייה בהורדת הילוך, בעיקר ביציאה מהפניות, כשרכבנו מהר וחזק. אבל ברכיבה שפויה, כמו שרוב הרוכשים שלו צפויים לעשות בו שימוש, התיבה עבדה מצוין.

המתלים, למרות הכיול הספורטיבי, מצליחים להתמודד יפה עם כבישי סרדיניה, שמשובשים בחלקם כמו בישראל. הם סופגים ומעבירים את המידע לישבן הרוכב. תוספת משקל מתקבלת בזלזול מצד המתלים, שממשיכים לעשות את העבודה שלהם בצורה מרשימה. בעיר, הוא ממשיך להפגין זריזות, תנוחת הישיבה הזקופה, יחד עם הכידון הרחב והתמסורת, מניבים כלי שיצלח את עומסי גוש דן בקלילות, גם כשנהיה צפוף ה-X-ADV מרגיש מצוין.

ואיך הוא בשטח? אז שטח ממש לא עשינו, כן רכבנו על רצועת חוף קצרה וגם עשינו כמה ק"מ של שבילים ביערות סרדיניה. הצמיגים שהפתיעו בכביש, באופן צפוי פחות משתפים פעולה כשהקרקע חולית, מצד שני, המתלים ממשיכים לעשות את העבודה בצורה טובה, וגם כניסה לבור במהירות גבוהה, הם ספגו ושמרו על יציבות כיוונית מעולה. בזכות התוספת של רגליות לרוכב, תנוחת העמידה הופכת למאוד טבעית ונוחה, מאפשרת חביקה של גוף הכלי עם הרגליים ולשחרר את הידיים מהאחיזה. מאמין שעם ראובן סביו שלנו באוכף, הכלי הזה יפתיע מאוד גם בשטח.

רכיבה ראשונה הונדה X-ADV. אתר יצרן
רכיבה ראשונה הונדה X-ADV/אתר יצרן

קטנו-אדוונצ'ר

אמנם היום היה עמוס, עם כבישים מטורפים ומזג אוויר פסיכי, אך כשההתלהבות נרגעה, ושקעתי עמוק בתוך אמבט חם, כל מה שעבר לי בראש זה – שבא לי לטייל איתו בארץ עם החברה.
הונדה החליטה בצעד אמיץ במקום ללכת ראש בראש מול טי-מקס, מלך הקטגוריה, להמציא נישה חדשה – קטנוע שהוא גם אדוונצ'ר. כשמסתכלים על שוק האופנועים והמכוניות רואים שהמגמה הזאת של כלי רכב שהם גם כביש וגם שטח, הולך ותופסת תאוצה והם מהווים את רוב המכירות היום. אז למה לא גם בשוק הקטנועים? נכון לפני הרבה שנים היו כאן קטנו-דוש"ים, אך היה מדובר בכלים קטנים ובסיסים.
ה- X-ADV, מציע יכולות תיור מעולות, תנוחת ישיבה גבוהה ושליטה טובה, ויש גם בונוס בדמות יכולת אמתית לרדת לשבילים. הגיר האוטומטי מאפשר לרוכבי קטנועים לעבור לאופנוע במידה גדולה יותר, מבלי להיכנס ל"סרט" של איך מעבירים הילוכים. הונדה שיחקו אותה כאן בענק – הם הצליחו לשלב בין קטנוע לאופנוע אדוונצ'ר מבלי לפגוע בשימושיות, נוחות ויכולות כביש ושטח מרשימות. דווקא הגישה הרעננה הזאת, צפויה לגרום לכאב ראש גדול למהנדסי ימאהה.

לישראל צפוי להגיע ה-X-ADV באפריל ומחירו נקבע על 78 אלף שקלים לפני אגרות.

על הצד הטכני:
מנוע: 2 ציל' מקבילי, 8 שסתומים
קירור: נוזל
נפח: 745 סמ"ק
תיבה ומצמד: 6 הילוכים, אוטומטית כפולת מצמדים
הספק: 55 כ"ס ב-6,250 סל"ד
מומנט: 6.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד
מכל דלק: 14.1 ליטר
צריכת דלק: 28.6 ק"מ לליטר (יצרן)
הינע סופי: שרשרת
שלדה: יהלום, פלדה
בסיס גלגלים: 1,590 מ"מ
זווית מזלג: 27 מעלות
גובה מושב: 820 מ"מ
מרווח גחון: 162 מ"מ
משקל עצמי (רטוב כולל דלק): 238 ק"ג

רכיבה ראשונה הונדה X-ADV - אהבנו לא אהבנו. אתר יצרן
רכיבה ראשונה הונדה X-ADV - אהבנו לא אהבנו/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully