וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: ים, שמש וישראלים שמשתוללים על הכביש

15.3.2017 / 8:50

מדי שנה מעורבים הרבה צעירים ישראלים בתאונות דרכים קשות על כבישי תאילנד, לחלקם בכלל אין רישיון לדו גלגלי והם נקלעים לתביעות שעלולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים. "השילוב של אופנוע כבד עם אלכוהול וסטלות מפחיד"

תאונות דרכים של ישראלים בתאילנד. נתי חדד, מערכת וואלה! NEWS
נתי חדד באירוע תאונה בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד

"אני מקווה שכל הישראלים שמתכננים להגיע לאיים יקראו את הכתבה הזו. הם יחסכו המון כסף וגם הרבה דמעות. לפני שבועיים החליק בחור ישראלי בן 24 על קטנוע בקוסמוי כשאין לו רישיון נהיגה. הגיע אמבולנס והוא פונה לבית החולים, שם אושפז במשך 10 ימים. 15 אלף דולר הוא שילם לבית חולים. מכיסו, כלומר מהכיס של ההורים שלו. נכון שהיה לו ביטוח אבל הוא רכב ללא רישיון. אז למעשה אין ביטוח. עכשיו זה מקרה קל יחסית, כי לפני חודשיים היה מקרה דומה אבל ההבדל הוא במשך זמן האשפוז והטיפול שהוא קיבל בגלל הפציעה. או במילים אחרות: למעלה מ- 25 אלף דולר. אבל הישראלים לא מקשיבים לעצות שנותנים להם וכל אחד שמגיע לאיים בתאילנד ישר שוכר קטנוע. והתאונות לא מפסיקות לקרות. והישראלים לא מפסיקים לשלם אלפי דולרים מהכיס שלהם. טיולים על גבי טיולים נהרסים. חיים נהרסים בגלל השטות הזו אבל הם לא לומדים לקח".


את המילים האלו אומר לוואלה רכב, נתי חדד, האיש שמאחורי עמוד הפייסבוק קוסמוי חילוץ והצלה. חדד מסייע לישראלים רבים בתקריות פליליות ורפואיות ובשיחה מתאילנד הוא מספר על המחיר שגובה ההשתוללות של הישראלים על כבישי קוסמוי: "מידי שנה מתרחשות עשרות רבות של תאונות בהן מעורבים ישראלים, שרכבו על דו גלגלי באיים של תאילנד ללא רישיון ומצאו את עצמם בפני סיטואציה בעייתית מאוד – אין ביטוח שיכסה את הנזק הפיזי שנגרם להם או לאלו שפגעו בהם".

לכם זה לא יקרה?

אם בעבר ניתן היה לשכור באיים רק קטנועים עם נפח מנוע קטן, אז כיום, הכסף מאפשר לתייר לשכור כלים כבדים

בעולם טרופי של שמש וחופי ים, נקודת המוצא היא ש"לי זה לא יקרה" כי בסך הכול החבר'ה הצעירים נוסעים לפרוק מתחים. אבל רכיבה על דו גלגלי בלי רישיון, זו אחת מהסכנות הכי גדולות שאפשר לעשות באיים. תשאלו את פאוזי, אומר נתי חדד, "בחור מצפון הארץ ששכר אופנוע נינג'ה 600 סמ"ק וכמו הרבה ישראלים רכב מסטול עד שערב אחד בצ'אוונג, הוא פגע חזיתית בהולך רגל ושבר לו את הצורה כמו שאומרים. הוא נפצע קל ושילם "רק" 20 אלף שקל מכיסו עבור הטיפולים הרפואיים אבל זה כסף קטן לעומת 145,000 שקל ששילם להולך רגל. במשך חודש הוא היה מעוכב יציאה מהמדינה עד שזה סודר. למזלו היה לו אבא שיכול היה לשלם את הכסף כי אחרת, זה היה נגמר הרבה הרבה יותר רע".

אף אחד לא משער שיום אשפוז בלי הטיפול עצמו יכול להגיע ל-1,000 דולר, אבל "אלו המספרים", אומר עו"ד ערן יעקובוביץ' מומחה לדיני ביטוח ממשרד צבי יעקובוביץ ושות;' "אם יש צורך בניתוח דחוף זה יכול להגיע במקרים מסוימים גם לעשרות אלפי דולרים. לשון הפוליסה נסיעות לחו"ל קובעת כי השתתפות בפעולה בלתי חוקית חורגת מהכיסוי הביטוחי שניתן מכוח הפוליסה לנסיעות לחו"ל. משמעות הדבר היא, כי נהיגה ללא רישיון מהווה פעולה לא חוקית בחו"ל".

אבל תחושת השחרור והחופשה האולטימטיבית חזקה יותר מקול ההיגיון. "לפני כמה חודשים, בחור צעיר שכר טרקטורון ויומיים לפני סוף הטיול, התהפך איתו. הגעתי לבית החולים והרופא אומר לי " נתי – פה צריך פלטינות". קבלתי חום כי הבנתי שזה סיפור יקר מאוד, הבחור שבר את האגן".

אם בעבר ניתן היה לשכור באיים רק קטנועים עם נפח מנוע קטן, אז כיום, הכסף מאפשר לתייר לשכור כלים "כבדים". וזה פתח לצרות צרורות כי רמת הסיכון שטמונה בכלים הללו הרבה יותר גבוהה. "השילוב של אופנוע כבד עם אלכוהול וסטלות זה מפחיד והסכנה היא לא רק בהיבט של הנזקי גוף" אומר נועם, בחור ישראלי שמגיע מידי שנה לאיים אלא "גם בעובדה שתיקון תאונות בכלים הללו זה עסק יקר והכל שאלה של מי הגורם ממנו שכרת את הכלי. יש הרבה מקומיים שאינם הגונים, שמנפחים את גובה הנזק ואם אתה לא בקיא ויודע להסתדר איתם או לקרוא למישהו שמבין את הדינמיקה – אתה בבעיה.

תאונות דרכים של ישראלים בתאילנד. נתי חדד, מערכת וואלה! NEWS
טיפול בפצועי תאונות ישראלים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד

לנקוט במשנה זהירות, מול המקומיים

בשבועות האחרונים, מציבה המשטרה המקומית בקוסמוי מחסומי דרכים וקונסת נהגים ללא רישיון נהיגה בסכום של 2,500 בהט

הסיטואציה מאוד מלחיצה אומר לוואלה רכב דורי, בחור ישראלי בן 25 שהיה מעורב בתאונה קלה לפני שבועיים בקוסמוי: "הגעתי לחנות ממנה שכרתי את הכלי והבעלים אמר לי עכשיו אתה משלם לי 900 דולר, כאשר ברור לי שהתיקון לא מגיע ל- 100. השבתי לו שאין מצב והוא קיבל קריזה, הוציא מחבט מהחנות ואיים עלי שאם לא אשלם או שאקבל מכות רצח או שהוא מזמין משטרה. למי יש כוח להסתבך עם המשטרה שם: אז שילמתי לו 500 דולר.

בשבועות האחרונים, מציבה המשטרה המקומית בקוסמוי מחסומי דרכים וקונסת נהגים ללא רישיון נהיגה בסכום של 2,500 בהט אבל נועם מספר כי יש גם סיפורים שהסתיימו באופן שונה: לפני חודש חבר שלי נעצר במחסום וזה הציג לשוטר רישיון נהיגה שאינו כולל היתר לרכיבה על דו גלגלי. הוא ניסה לשכנע את השוטר כי הרישיון מתיר לו לנהוג באופנוע. השוטר התעצבן, כנראה על הזלזול באינטיליגנציה שלו ועצר אותו. זה נגמר בתשלום קנס של אלפי דולרים, לא 250 בהט.

צריך להיזהר מנהגי המוניות מסביר נועם. "יש להם שיטה לחלוב את התיירים. הם מבצעים בלימת חירום ובכוונה תחילה גורמים לרוכב להיכנס בהם מאחורה, הם יוצאים מהרכב בצעקות ואומרים לך שאם אתה לא משלם להם עכשיו, הם מתקשרים למשטרה. הרבה ישראלים נופלים בפח הזה ומשלמים סכומים מוטרפים.

הבעיה היא מסביר עו"ד אסף ורשה, יו"ר ועדת נזקי רכוש ושיבוב בלשכת עורכי הדין כי גם אם יש לבחור רישיון נהיגה, "הכיסוי בפוליסות רבות הינו מסוייג ואינו כולל כיסוי לנזק לצד שלישי בגין חבות אשר נגרמה כתוצאה מבעלות או חזקה או שימוש בכלי רכב. לפיכך, אף אם חברת הביטוח תכסה את העלויות הכספיות שנבעו מהטיפול בפציעתו, עם הנהג מונית הוא יאלץ להסתדר בעצמו".

"אני מתחנן לישראלים" מעיר נתי, "אל תרכבו בלי רישיון ולא פחות חשוב, גם אלו שיש להם חייבים לזכור כי עדיף לשכור דו גלגלי ממשכיר ישראלי, איתו אפשר לנהל מו"מ ביתר קלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully