וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: "לא פוסלים שיחות מיזוג עם פיאט-קרייזלר"

15.3.2017 / 10:50

בשינוי כיוון חד מדבריו בשבוע שעבר, מנכ"ל פולקסווגן מאותת על פתיחת ערוץ תקשורת עם קונצרן פיאט-קרייזלר. האם זה המהלך הגדול הבא אחרי מכירת אופל לפיג'ו-סיטרואן?

פולקסווגן. AP, ניר בן טובים
פולקסווגן/ניר בן טובים, AP

מנכ"ל פולקסווגן מתיאס מולר אומר שהוא לא פוסל אפשרות לפתוח בשיחות אודות מיזוג אפשרי בין פולקסווגן לקונצרן פיאט-קרייזלר יחד עם יו"ר התאגיד, האיטלקי סרג'יו מרקיונה, כך צוטט בכנס הכלכלי שעורכת פולקסווגן בגרמניה בו נחשפים נתוני המכירות של השנה החולפת. "אני ממש לא שולל את האפשרות הזו" כך ציין.

דברים אלו סותרים את אמרותיו בשבוע שעבר בתערוכת ז'נבה, במסגרתה אמר שלפולקסווגן יש "מספיק על הצלחת" כרגע בהתמודדות מול משבר הדיזל "דיזלגייט" וניהול אסטרטגי מקיף שכולל צמצום הדגמים לטובת שיפור מאזן הרווחים והוצאות. "אנחנו פשוט לא מוכנים כרגע לדבר עם שום גורם בנושא הזה...לא ראיתי את מרקיונה כבר חודשים", כך אמר ל'רויטרס'.

עוד בנושא:
מה הקשר בין יובל דיסקין לפרשת דיזלגייט?

מרקיונה הוא אחד התומכים הנלהבים של מיזוג בין יצרניות רכב, נוכח התועלת שמפיקים הצדדים בשיתוף חלפים ונכסים והקידום הטכנולוגי הטמון בהגדלת צוותי הפיתוח. "זה יכול להיות מאוד מועיל אם מרקיונה היה פונה אלי ולא רק אליכם (כלי התקשורת) כשהוא מתייחס לנושאים כאלו", כך מולר.

רכישת אופל על ידי קונצרן פיג'ו-סיטרואן מידי ג'נרל מוטורס בשבוע שעבר, מחריפה את מצבה של פיאט-קרייזלר באירופה, שם היא מחזיקה נתח של 7% מהשוק. לחברה האיטלקית חסרה מכונית מובילה כבר שנים ארוכות (מאז הפונטו המקורית) והיא משקיעה הרבה כסף בשיקום קרייזלר ותכנון מערכות נהיגה אוטונומיות.

מבחינת פולקסווגן, לא נראה שהם מוטרדים מהכוח העולה מפריס, ומולר סרב להתייחס לשאלה אם תהיה לכך השפעה על יצרנים אחרים שינסו לאחד כוחות עם מתחריהם. "יש לי הרבה אמון בעתיד של פולקסווגן, עם או בלעדי סרג'יו מרקיונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully