וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלים במחסור: מועצת המובילים תקים מרכז להכשרת נהגים מקצועיים

26.3.2017 / 8:14

על פי החלטת הגורמים הרלוונטים בממשלה, נהג מקצועי יוכר כמקצוע נדרש. 20 מיליון שקלים יועברו לטובת הכשרת נהגים מקצועיים. גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המחסור בנהגים הוא משבר לאומי שפוגע בכל המשק מבחינה כלכלית, צבאית וביטחונית"

נהג משאית. ShutterStock
נהג משאית/ShutterStock

ממשלת ישראל תתקצב כ-20 מיליון שקלים דרך חוק ההסדרים עבור הכשרת נהגים מקצועיים עקב המחסור החמור בשנים האחרונות בנהגי משאיות ואוטובוסים, כך על פי החלטת הגורמים הרלוונטים במשרדי האוצר, הכלכלה, התחבורה, הבטחון והקרן להכוונת חיילים משוחררים. עוד נקבע כי נהג מקצועי יוכר כמקצוע נדרש וכי מועצת המובילים תפעיל מרכז הכשרה ייעודי לנהגים מקצועיים.

לדברי גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המחסור בנהגים הוא משבר לאומי שפוגע בכל המשק מבחינה כלכלית, צבאית וביטחונית. אנו מתריעים בנושא זה כבר זמן רב וסוף סוף יש שכר לפעולתנו, זוהי פעם ראשונה שכל משרדי הממשלה הרלוונטיים התכנסו תחת קורת גג אחת, ורק עבודת מטה מאומצת ומשותפת של כולם, הצליחה לבסוף להביא לבניית תכנית שקורמת עור וגידים ומראה לנו את האור בקצה המנהרה. אנו שמחים כי משרד הכלכלה נתן ברכתו למועצת המובילים להקמת מרכז להכשרת נהגים מקצועיים ואנו בטוחים כי מרכז זה יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר במטרה להצעיד את ענף ההובלה קדימה. אני כולי תקווה כי תכנית זאת, בד בבד עם הקמת המרכז והטיפול בבעייה של מרב"ד, יביא אותנו לתחילתה של דרך חדשה."

התקציב נחלק בין כמה גורמים, ובין השאר יופנה להכשרת נהגים צעירים, משוחררי צבא בכלי רכב הדורשים רשיון E ונהגים נוספים עם רשיון C. בסך הכול, מדובר בכ-600 נהגים שיודרכו באמצעות הקרן להכוונת חיילים משוחררים. חלק נוסף, יופנה להכשרת 400 נהגים ברשיון C דרך משרד העבודה בכלל זה הכשרת נהגים נוספים עם רשיון E. עוד נמסר. כי בנוסף לכך, משרד העבודה יעניק דמי קיום לאותם נהגים שיוכשרו במסגרת קורס בוקר אינטנסיבי. בסוף השנה יבחן הביקוש לקבלת רישיונות E והמחסור המשקי בהם, ובמידת הצורך, יערכו שינויים מתאימים בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully