וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלארן היקרה ביותר בעולם - יורשת ה-F1 המיתולוגית?

28.3.2017 / 8:27

מקלארן מבשלת מחווה גדולה לאחת מיצירות המופת הגדולות של תעשיית הרכב; תציג בסוף השנה הבאה אב-טיפוס ליורשת של מכונית העל המיתולוגית, מקלארן F1

מקלארן F1. אתר יצרן
מקלארן F1/אתר יצרן

פרטים חדשים פורסמו בימים האחרונים אודות מיזם ה-BP23 של חברת מקלארן, שעל פי כל הדיווחים הוכתר ליקר ביותר מסוגו בקבוצת מכוניות העל של המותג הבריטי. במקלארן הסגירו רמזים בודדים אודות המכונית שככל הנראה תקודם על ידי אב-טיפוס בתערוכת פרנקפורט 2018.

תהיה זו מחווה מפוארת עבור מכונית העל מקלארן F1 משנות ה-90 המוקדמות - מי שלתקופתה שברה שיאי מהירות וככבה בהמשך דרכה בסדרות ה-GT הבכירות. ה-BP23 (שם זמני) תחייה (גם) את סידור ההושבה הקלאסי של ה-F1, משמע 1+2כאשר הנהג ממורכז מול גלגל ההגה. עוד פורסם, כי תג המחיר של המכונית יחצה בנקל את רף ה-2 מיליון לירות שטרלינג, עם הערכות רשמיות שמכוונות אל 2.5-3 מיליון לירות שטרלינג בסוף שנת 2018.

עוד בנושא:
הפרארי החדשה שוב שוברת כל שיא אפשרי
מקלארן מגיעה לביקור בתערוכת הרכב אוטומוטר 2017

מי שכבר מדמיין עצמו רתום למושב הנהג מוטב יהיה לו להנמיך ציפיות; מקלארן מכרה מראש את כל 106 היחידות שתיוצרנה - רבים כבר הפקידו מקדמות שמנות של מאות אלפי לירות שטרלינג כדי להניח ידם על המקלארן העילאית. .

השאלה הגדולה היא, האם יהיה קשר ישיר - ויזואלי או טכנולוגי בין המקלארן F1 למכונית החדשה. התשובה לכך אינה ברורה בשלב זה. מנכ"ל מקלארן מייק פלואיט אמר לסוכנות הידיעות של 'רויטרס' שזו "מחווה מודרנית ולא יורשת ישירה", ומוסיף כי "זו מכונית הייפר-יוקרתית GT" בהגדרתה ואינה מכונת מסלול משומנת.

ה-F1 המקורית מ-1991 הייתה מכונית העל היקרה ביותר בזמנה - קרוב ל-850 אלף דולר. בקרביה פעם מנוע ששה ליטרים V12 של ב.מ.וו בהספק של 627 כ"ס ומהירותה המרבית הייתה מעל 390 קמ"ש. הרבה שמן זרם בעורקי תחנות הכוח של מקלארן מאז ימי תהילתה וחלקן עברו הסבה לתמיכה היברידית; מחיריהן של מכוניות על קיצוניות כמו מקלארן P1 מגרדים בימינו את ה-3.8 מיליון דולר, למבורגיני ונאנו רודסטר למשל עולה 3.3 מיליון דולר ואסטון מרטין ואלקירי החדשה כ-3 מיליון דולר.

"כמעט מהיום הראשון שהתחלתי לעבוד במקלארן, נשאלתי על ידי הסובבים אותי - למה שלא נעשה שוב מקלארן 3 מושבים"? מעיר פלואיט. "ברגע שהסכמנו והמיזם הוכרז רשמית, פשוט הוצפנו בהצעות. נאלצתי למצוא דרכים לסרב בנימוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully