וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ט סקי, עצור! – שוטר לפניך: כלי הים החדשים בשירות החוק

שי ארז

3.4.2017 / 7:54

משטרת ישראל משדרגת את מערך אופנועי הים של השיטור הימי ומתחמשת במילה האחרונה בתחום, עם ארבעה אופנועי Sea-Doo GTX 300

אופנועי ים חדשים למשטרה. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
אופנועי ים חדשים למשטרה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ישראל

כולנו מכירים את הידיעות האלה מחו"ל על משטרות אשר מצטיידות במכוניות על כמו למבורגיני בדובאי או דודג' וויפר בארה"ב כדי לשפר את היכולת להתמודד עם העבריינים המהירים, קוראים ואומרים תודה שלפחות אצלנו המשטרה עדין לא שם. אבל בכל מה שנוגע לאכיפה במים, זה כבר סיפור אחר והשיטור הימי של משטרת ישראל עולה מדרגה גבוהה ורצינית עם הכנסתם לשרות ארבעה אופנועי ים מדגם Sea-Doo GTX 300 הנחשבים למתקדמים והמשוכללים מסוגם.

אז מי הוא בעצם ה-Sea-Doo לימיטד GTX 300?

דגמי ה-GTX לימיטד של SEA-DOO נמצאים בקו הראשון של אופנועי הים וזוהי בשורה ממש לא מעודדת מבחינתם של אלו שחושבים לעבור על החוקים במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, או לחילופין, משמחת מאוד מבחינתם של אלו שיזדקקו לעזרה וחילוץ מהירים ובטוחים.

דגמי ה-GTX 300 לימיטד נהנים מנוע רוטקס בנפח של 1,630 סמ"ק המפיק למעלה מ-300 כוחות סוס. לאופנוע הימי יש מגוון מערכות אלקטרוניות מתקדמות כמו למשל מערכות בלימה או נסיעה לאחור המעניקים יכולות תמרון, ציפה ויציבות מעולים. כל אלה מאפשרים ביצוע עבודות סיור, אכיפה והצלה כמעט בכל תנאי מזג אוויר וים. אופנועי הים החדשים מסוגלים לגרור אלונקה צפה ובכך להגדיל את יכולת ההצלה והחילוץ של אנשים הנקלעים למצוקה הרחק מהחוף או, באזורים מסוכנים כמו קירבה לשוברי גלים וכו'.
מחירו של אופנוע הים החדש עומד על 129 אלף שקלים ליחידה.

עד לסוף שנות ה-70' של המאה הקודמת, הופקדה השמירה על חופי המדינה בידיה של משטרת ישראל והגוף נקרא באותם ימים משמר החופים. בשנת 1977 עברה האחריות על בטחון החופים לידי צה"ל וחיל הים בעוד שהמשטרה הקימה את מחלקת השיטור הימי והתפנתה לטפל במלחמה בפעילות פלילית כמו מניעת הברחות של סמים, סחורות ואפילו בני אדם, בדיקת כלי שייט קטנים הנכנסים ויוצאים מתחומי המים של מדינת ישראל ואכיפת החוק בכל הקשור לתחום המים. לא אחת השתתפו אנשי השיטור הימי בפעולות חילוץ והצלה של אנשים שכלי השייט שלהם התהפכו וטבעו או גולשי רוח וצוללנים שנקלעו למצוקה הרחק מהחוף.
עם קבלתם של ארבעת אופנועי הים החדשים של סידו, עומד צי אופנועי הים של משטרת ישראל על 14 כלים הפרושים בתחנות בכנרת, ים המלח, לאורך חופי הים התיכון ומפרץ אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully