וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה CX-3 Pure White - מבחן דרכים

4.4.2017 / 8:05

הג'יפון של מאזדה בן שנתיים אבל אלינו הוא מגיע רק עכשיו, עם תג מחיר של 145,000 שקלים; האם היה שווה לחכות והאם זה בכלל ג'יפון, תכשיט אורבני, או חיית שטח?

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
בשנתיים איחור מגיע אלינו CX-3, אחיו הקטן של CX-5 המצליח/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

CX-5 של מאזדה בנה לעצמו מוניטין טוב בישראל, ועכשיו הוא מצטייד באח צעיר. עם החזות המשפחתית המוכרת, CX-3 נראה מאוד 'מאזדה' אבל לא כל כך ג'יפון קלאסי – הוא קטן למדי, מעודן ועירוני מאוד, לא מנסה לעטות אדרת קרבית כחלק ממתחריו (CHR, טראקס, ג'וק). גם בנושא המחיר, הוא לא אחד מהחבר'ה; רכב המבחן בגימור Pure White עולה 145,000 שקלים. במחיר כזה הוא יקר מסובארו XV, אאוטלנדר, סיאט אטקה, ואפילו מגרסאות הבסיס של טוסון או ספורטאז'. CX-3 בגרסת הבסיס 'זום' עולה 134,000 שקלים, וכאן הוא כבר יותר אטרקטיבי – למרות שעדיין, זה קרוסאובר קטן יחסית היקר בכעשרת אלפים שקלים ממרבית מתחריו האמיתיים לסגמנט. גם במחיר 134,000 הוא מגיע עם מנוע 2.0 ליטר המבדל אותו מגרסאות הבסיס של המתחרים, ואמור להבטיח ביצועי מנוע מרשימים. האמנם?

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אלגנטי וספורטיבי למראה, CX-3 נכנס לקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים עם מנוע 2.0 ליטר ומחיר גבוה יחסית/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מראה עיניים

באורך 428 סנטימטרים, רוחב של 177 ס"מ וגובה 154, CX-3 קצר ב-28 סנטימטרים מאחיו הבכור אבל ארוך במקצת מהקרוסאוברים האורבניים המציפים את הכביש. מעצבי מאזדה הלכו על עיצוב מוקפד ומושקע מאוד אבל בניגוד למוחצנות של CHR, המאזדה אלגנטי ושמרני יותר.
הוא נראה פחות ג'יפון קלאסי, יותר כמו מכונית 'קופה' ספורטיבית שהוקטנה על שולחן המעצב. אני אוהב את התוצאה, בוודאי באדום-ארגמן של רכב המבחן; החרטום שרירי אך לא צעקני, כונס האוויר הוא 'מאזדה' טיפוסי (ובשנים האחרונות זוהי מחמאה אמיתית), יחידות התאורה אלגנטיות ומודרניות – בהתחשב בכך שה CX-3 הושק לפני שלוש שנים, צריך לכבד את מחלקת העיצוב של מאזדה. הפרופיל מעוגל ומנופח קצת מאחור, בסך הכול רכב מעוצב שיקסום ללקוחות בוגרים ולא צעקניים.

תא הנוסעים בגרסת Pure White מושקע מאוד, עם שפע חומרי דיפון וריפוד; התא עוטה עור לבן, עור שחור ועור אדום, גימורי אלומיניום נאים, פלסטיקה יפה למגע ולמראה.

זה 'כמעט-פרימיום', טוב בהרבה מהמקובל בקטגוריה. לוח המחוונים מינימליסטי עם שעון גדול המכיל את מד הסל"ד וגם את מד המהירות הדיגיטלי, צג מגע מרכזי המתפקד ונראה טוב ומינון נכון של מתגים פיזיים, המקלים על הפעלת מערכות הרכב.

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תא הנוסעים מוקפד מאוד. התצוגה העילית מוקרנת על לוחית הפלסטיק השקופה שמעל לוח המחוונים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

המושבים הקדמיים נוחים וחובקים, תנוחת הישיבה לגמרי לא רעה. אהבתי את 'מרכז השליטה' על פונקציות מידע ומוזיקה, בקונסולה המרכזית. הפעלת הצג המרכזי נעשית באמצעות מערכת כפתורים פיזיים וחוגה מרכזית השולטת בקישוריות, מוזיקה, ניווט, ועוד. המערכת נוחה ואינטואיטיבית להפעלה והנוסעת לידך, תעריך את מתג Volume הממוקם בהישג ידה השמאלית. ב CX-3 אין מד מהירות בשעון נפרד, תצוגת המהירות מופיעה רק בתחתית מד הסל"ד ובתצוגה עילית הממוקמת מול עינייך, עליה מוקרנים מהירות הנסיעה והנחיות מערכת הניווט. מיקום מסך הפלסטיק הקטן מצוין ובטיחותי, אבל צריך להתרגל אליו. יש מפתח חכם, מערכת צליל מצוינת (עם נגן תקליטורים), ממשק מלא בשפה העברית, מצלמת רוורס ועוד.

כך במושבים הקדמיים, אבל מאחור יש בעיית מרחב: יש מקום לשני אנשים או שלושה ילדים, אבל זהו זה; תשכחו משלושה מבוגרים, תתקשו אפילו להכניס מושבי תינוק בגודל מלא. החלונות האחוריים קטנים ומושחרים על סף הקלאוסטרופוביה, ואם תכוונן את מושב/משענת הנהג לגמרי אחורנית – הנוסע מאחור יתקשה להגיע אפילו לידית פתיחת הדלת. תא המטען אוחז 240 ליטר בלבד ובקיצור – זה אוטו מצוין לזוג צעיר או לפנסיונרים, אבל וותרו מראש על ילדים או נכדים במושבי תינוק. ומצד שני וכרכב שני במשפחה, המידות הקטנות מוסיפות לחינניות של CX-3, ולזריזותו העירונית.

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מאזדה CX3 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

העידן האטמוספרי

CX-3 נולד ב-2014, לפני ההתפשטות המואצת של מנועי טורבו קטני-נפח. כי לכן פועם בחרטומו (גם בגרסה הבסיסית) מנוע 2.0 ליטר "סקייאקטיב" אטמוספרי, המספק 156/6,000 כ"ס ו-20.8/2,800 קג"מ. עם משקל עצמי צנוע של 1,346 קילוגרם (כ-300 פחות מהאח הגדול) ציפיתי לרכב זריז ומהיר, כפי שמעידים הנתונים של 9.1 שניות מאפס ל-100, ו-192 קמ"ש. אז אכן, CX-3 הוא קרוסאובר זריז ונחרץ, המאפשר זינוקים מהירים ועקיפות נטולות היסוס. אבל תיבת 6 הילוכים הפלנטארית מזפזפת את עצמה בלא הרף, מזניקה את המנוע לסביבות 4000-4500 סל"ד עם כל לחיצה אקראית על דוושת הגז, לא אהבתי. אין לי בעיה להגיע לקו האדום בנהיגה לוחצת ובמצב SPORT אבל ממנוע 2.0 ליטר, הייתי מצפה למידה רבה יותר של נינוחות בשרנית.

במצב SPORT הגיר מעייף ועצבני ביותר, על סף ההטרדה האקוסטית. מצאתי שהדרך הנעימה ביותר היא להשאיר את תיבת ההילוכים במצב 'רגיל' ובמידה ואני רוצה הורדה מהירה או העלאת הילוך, להשתמש במנופי ההילוכים שעל ההגה, ארגונומיים ומגיבים בזריזות. גם משאבת הדלק לא אהבה את התיבה ההיפר-אקטיבית; בנהיגה רגועה מאוד ב-110-120 קמ"ש ייתן לך CX-3 14-15 קילומטר לליטר אבל רוב הזמן יראה מחשב הדרך כ-12 קילומטר לליטר, בנסיעה בינעירונית נינוחה. בעיר, כמובן, הנתונים פחות טובים. בסיכום ימי המבחן, הצריכה הממוצעת שלנו עמדה על 11.5 ק"מ לליטר

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מאזדה CX3 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מנהגי כביש

CX-3 מתבסס על פלטפורמה של מאזדה 2 אבל למרות מידותיו הקטנות וצמיגי 215/50R18 נמוכי חתך, הוא נעים ונוח יחסית. על קרעי אספלט הוא נוקשה ומטלטל למדי, אבל לא מתעלל בנוסעים. את התמורה תקבל בכבישים הרריים בהם הוא מפגין התנהגות יציבה וצפויה, אחיזת כביש טובה, וזוויות גלגול מתונות להפתיע (עם מרווח גחון של 15.5 סנטימטרים, הוא נמוך יחסית). איני חושב שלקוחותיו הטיפוסיים ייצאו להשחיז צמיגים, אבל טוב לדעת שזה אפשרי. גרסת הבסיס נועלת צמיגי 215/60R16 נוחים מאלה של רכב המבחן, לא בדקנו. עם הנעה קדמית, מרווח גחון מצומצם וצמיגים ספורטיביים, אל תחשבו על עבודת שטח.

מאזדה CX3  במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מאזדה CX3 במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

חוזרים הביתה

אני משער שרוב ה CX-3 ישמשו כרכב שני במשפחה, אבל לא כל משפחה תרגיש נוח עם 'רכב שני' החמוש במנוע 2.0 ליטר ותג מחיר של 145,000 שקלים; זה פחות או יותר, המיצוב של טויוטה CHR והונדה HRV. ומצד שני, מאזדה CX-3 יקסום ללקוחות בשלים ומבוססים שיאהבו את העיצוב המעודן, את תא הנוסעים המפנק מאוד, את התדמית והסחירות הטובה. מערכות הבטיחות כוללות התראת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בעיר, והתראה על רכב המופיע בשטח מת. כל אלה יקרצו ללקוחות שוחרי עיצוב וייחוד, אבל לא יהפכו את ה CX-3 ללהיט מכירות ישראלי – לא במידותיו הצנועות, לא במחירו הגבוה יחסית.


על הצד הטכני: מאזדה CX-3 Pure White

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,998
הספק/סל"ד: 156/6,000
מומנט/סל"ד: 20.8/2,800
תאוצה 0-100 (יצרן, שניות): 9.1
מהירות מרבית: 197
תיבת הילוכים: פלנטרית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 427.5
רוחב (ס"מ): 176.5
גובה (ס"מ): 153.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 257.0
מרווח גחון (ס"מ): 15.5
תא מטען (ליטרים): 240
משקל עצמי (ק"ג): 1,346

צמיגים: 215/50R18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully