וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן C5 איירקרוס: רכב פנאי משפחתי עם נוחות מתקדמת

18.4.2017 / 11:40

סיטרואן נכנסת לזירה הלוהטת של רכבי הפנאי המשפחתיים עם ה-C5 איירקרוס החדש, המצויד במערכת מתלים חדשנית ומנועי טורבו עד 300 כ"ס. בישראל בשנה הבאה

סיטרואן C5  אייר-קרוס. אתר יצרן
סיטרואן C5 איירקרוס. שיכוך מעולם אחר/אתר יצרן

שנתיים אחרי שסיטרואן הציגה רעיון מודרני לקרוסאובר משפחתי חדש, היא משיקה השבוע בתערוכת הרכב בסין את ה-C5 "איירקרוס" הסדרתי, רכב הפנאי המתקדם של הצרפתים שבעקיפין ויחד עם קקטוס, יורש את מקומו של סיטרואן סי-קרוסר (שהתבסס על מיצובישי אאוטלנדר) והתפוגג ב-2012 אחרי חמש שנים בלבד.

ה-C5 איירקרוס נשען על פלטפורמה מודולארית והוא יתחרה בקבוצת הפנאי המרכזית מול דגמים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, סיאט אטקה, ניסאן קשקאי ודומיו. הוא מתהדר במידות מרווחות מאוד ולדברי סיטרואן באחד מבסיסי הגלגלים הנדיבים בקבוצה - 2.73 מ'. יתר המידות מספרות על אורך של 4.50 מ', רוחב של 1.84 מ' וגובה של 1.67 מ'. הוא מציע סידור הושבה לחמישה אנשים עם תא מטען בנפח 482 ל'.

בסיטרואן העניקו ל-C5 איירקרוס עיצוב החולק דמיון לקקטוס, אך תא נוסעים מובחן של פיג'ו-סיטרואן, בכלל זה שימוש במפלסים מדורגים וחומרי ייצור באיכות גבוהה מאי פעם. הוא כולל שפע מערכות בטיחות אינטגרליות כמו תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט חכמה עם עצירה מלאה, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח של שטחים "מתים" במראות הצד ומצלמות 360 מעלות. מפרטי האבזור עשירים למדי וכוללים את כל הפונקציות הקיימות כיום, עם תאימות מלאה לאפל ואנדרויד במסך הראשי (8 אינטש) , כניסות USB, בקרת אקלים מפוצלת עם מסנן Air Quality System לאוויר נקי ובידוד רעשים מהטובים ביותר (כך מדווח) בסגמנט.

בחזיתו של ה-C5 איירקרוס תמצאו מנועי בנזין טורבו בהספקים של 165 כ"ס ו-200 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. בשלב השני, יחבור להיצע גם מנוע היברידי בטכנולוגיית טעינה מהשקע, המפיק 200 כ"ס ממנוע הבנזין ועוד תוספת כוח מצמד מנועים חשמליים המניבים תפוקה משוקללת של 300 כ"ס, בחיבור להנעה כפולה. הסוללות תאפשרנה נסיעה על טהרת החשמל למרחק של 60 ק"מ.

עוד בנושא:
ממתק דקורטיבי בכביש: סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

סיטרואן C5  אייר-קרוס. אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן

סיטרואן הבטיחה לפני מספר שנים כי החלה לפתח מערכת שיכוך שתחליף את מערכת המתלים ההידרופנאומטית המיתולוגית שלה, ואכן עם ה-C5 איירקרוס היא חונכת טכנולוגיה חדשה בשם Progressive Hydraulic Cushion. המערכת מסוגלת לנטרל משטחים גסים ולהפוך את חווית הנסיעה לנעימה במיוחד ואף זכתה לתיאור מחמיא של "מרבד הקסמים" על ידי צוותי הפיתוח. הבולמים ההידרואלים והקפיצים פועלים ביחד כדי לצמצם את החבטות מהכביש בצורה הרבה יותר טובה מרכבי החברה הקונבציונליים, ולמעשה מונעים "ריבאונד" מהכביש על ידי שימוש בפעולה משככת כפולה שמנטרלת את העוקץ מהאספלט. יהיה מעניין לבחון אותה, כשתגיע לכבישי ישראל המצולקים בשנה הבאה.

סיטרואן תחל לשווק אותו באירופה רק במחצית השניה של 2018, כך שאלינו ייקח קצת זמן עד שיגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully