וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוביל המהיר: אינפיניטי QX60 החדש במבחן

25.4.2017 / 8:54

לא משנה מאיזה זווית תסתכלו על אינפיניטי QX60 המילה היחידה שתתאר אותו היא – המון. המון לאורך, לגובה, לרוחב, באבזור. יצאנו לבדוק איך אוכלים את כל זה, והאם הוא מצדיק את 450 אלף השקלים המבוקשים עבורו

מבחן דרך – אינפיניטי QX60. קינן כהן, ניר בן טובים
אם צריך לתאר במילה אחת את אינפיניטי XQ60 - המילה חייבת להיות: המון/ניר בן טובים, קינן כהן
הצירוף של גם רכב שבעה מושבים וגם יוקרה, על אף שקיים בשוק – הוא לא בדיוק סחורה מבוקשת

אם גם לכם לוקח רגע להיזכר מי זה אינפינטי QX60 או מה הוא עושה בדיוק, אתם לא צריכים להרגיש יותר מדי רע עם עצמכם. במבט ראשון, הקרוסאובר הגדול של אינפינטי הוא למעשה התשובה לשאלה שמעט מאוד אנשים שואלים, לפחות בישראל.

בארץ מולדתו ארצות הברית, רכב מרובה מושבים דוגמת ה-XQ60 הוא לא בהכרח תולדה של משפחה מעורבת דמוגרפית, אלא חלק משגרת חיים שכוללת תורנות הקפצה אל חוג הכדורגל או איסוף מבית הספר או בילוי בקניון של הילדים וילדי השכנים.

בישראל בה מאמירים מחירי המכוניות החדשות לסכומים מופרכים באדיבות מערכת המיסוי המקומית, בצירוף יוקר המחייה הכללי, מביא משפחות מרובות ילדים הרוכשות מכונית חדשה להעדיף את הפרקטי והנגיש. הצירוף של גם רכב שבעה מושבים וגם יוקרה, על אף שקיים בשוק – הוא לא בדיוק סחורה מבוקשת.

כך נוצר מצב שבו הדגם הזה שכבר בכלל לא צעיר (הוצג ב-2011) ועבר שני עדכונים במהלך חייו. נותר מתחת לראדר בשוק הרכב הישראלי.

מבחן דרך – אינפיניטי QX60. קינן כהן, ניר בן טובים
המימדים, הפלסטיקה הרגישה והמתלים הרכים מבטלים כל אפשרות מעבר לשביל רך/ניר בן טובים, קינן כהן

בין קרוסאובר למיניוואן

קשה לשים את האצבע ברגע הראשון לאיזו קטגוריה שייך ה-XQ60. מצד אחד החרטום הכבד והבולבוסי, הצמיגים הגדולים וקווי המרכב הרבועים משדרים את התדמית המתבקשת מקבוצת הקרוסאוברים האופנתית, אבל המימדים שלו, חיצונית ופנימית שייכים לגמרי לקבוצת המיניוואנים.
אבל ההגדרות האלו פחות חשובות ממה שקורה בפועל. בפועל ברחובות, הוא בהחלט מושך המון המון תשומת לב, בעיקר בגלל הגודל, אבל גם בזכות הגריל העצום שהוא נושא בחזית שלו. לא קורה פה הרבה מבחינת קימורים או עיצוב מתוחכם אבל המימדים האלו בהחלט לא מאפשרים להתעלם ממנו.

הוא גדול לא רק בחוץ אלא גם בפנים, כמכונית שנולדה בארצות הברית, עבור ארצות הברית, מקבלים פה מטראז' עצום לכל הכיוונים. למעלה, למטה, קדימה ובעיקר מאחורה – יש פה הרבה מאוד מקום.

מעבר למרווח העצום במושבים הקדמיים, גם אלו של השורה השנייה מציעים הרבה מאוד מקום, אבל לא רק מקום, הם נעים על מסילה, בעלי משענת גב מתכווננת וברמת הגימור ELITE הנבחנת מקבלים גם חימום. בכלל, שורת המושבים הזו היא מקום מושלם לילדים עם שני מסכי 7 אינץ', המנגנים וידאו הן מנגן הדיסקים והן משקעי USB אחוריים ונשלטים ממסך המגע המרכזי. המושבים הללו זוכים גם ליציאות מיזוג נפרדות עם בקרת אקלים משלהם, שקע מצית לטעינה ושקע 230V.

גם מושבי השורה השלישית הם מושבים לכל דבר ולא דרגש צנום כמו בכלי רכב של סידור 5+2. בזכות ההזזה לפנים של שורת המושבים השנייה, הגישה אליהם נוחה מאוד והם זוכים לא רק למחזיקי כוסות (הפזורים בכמויות בכל הרכב) אבל גם ליציאות מיזוג נפרדות.

אגב, כל המרווח הזה, לא בא על חשבון תא המטען. לחיצה על השלט או על הכפתור בתוך הרכב פוערת את הדלת החשמלית ל-447 ליטרים של תא מטען כאשר כל המושבים בשימוש.
בחזרה לסביבת הנהג, יש כאן שפע מסחרר של אבזור ורמת חומרים גבוהה מאוד. לכל מקום אליו מביטים או שולחים ידיים פוגשים, עור, עץ (מייפל במקרה הזה), פלסטיקה רכה ובד באיכות גבוהה מאוד ורמת הרכבה מצוינת. רשימת האבזור ברמת הגימור הזו כוללת מערכת שמע של BOSE עם 14 רמקולים הפזורים בכל התא, 9 ג'יגה בייט לאחסון מוזיקה, מושב נהג עם זכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מערכת מצלמות היקפית המקרינה על גבי המסך את סביבת המכונית, חלון שמש כפול, חישוקי 20 אינץ', שמשות כהות וזו רשימה חלקית.

אבל מצד שני הגיל שלו ניכר מאוד בסביבת הנהג, עם כמות מוגזמת לגמרי של מתגים, בפיזור גדול מאוד שמקשה על ההתמצאות והתפעול. רחוק מאוד ממערכות השליטה המרכזיות שמציעים כלי רכב אחרים בקבוצת הפרימיום, אודי Q7 וגם וולוו XC90 הן שתי דוגמאות מצוינות לזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן דרך – אינפיניטי QX60. קינן כהן, ניר בן טובים
איכות החומרים מצוינת ותחושת השפע בכל פינה, ריבוי הכפתורים מסגירים את גילו המתקדם/ניר בן טובים, קינן כהן

הרימו עוגן

למרות משקל עצמי של קצת יותר משני טון, ה-QX60 יוצא מהמקום ובאופן כללי מאיץ בנחישות וזריזות מאוד מפתיעים

לישראל מגיע XQ60 עם יחידת כוח אחת, בנזין בנפח 3.5 ליטרים בתצורת V6. הוא מייצר 295 כ"ס שמגיעים ב-6,400 סל"ד ו-37.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד ועוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה, שמדמה שבעה "הילוכים". איך כל זה זז? לא רע בכלל ואפילו מפתיע מאוד בזריזות שלו. למרות משקל עצמי של קצת יותר משני טון, ה-QX60 יוצא מהמקום ובאופן כללי מאיץ בנחישות וזריזות מאוד מפתיעים. המנוע מספק כמות נאה מאוד של דחף מהרגע הראשון ולכל אורך טווח הסל"ד.

השילוב של המנוע הזה עם רמות השקט והבידוד שלו, הפתיעו אותי בכל פעם שגיליתי שאני נוסע במהירות גבוהה יותר ולעיתים אפילו בהרבה יותר ממה שחשבתי. מי שמעיבה על החגיגה הזו של המנוע היא תיבת ההילוכים שפשוט עושה לו עוול. למרות שמנועים עתירי הספק ומומנט סובלים פחות מהאופי הנמתח שלה התחושה הייתה שתיבה אוטומטית פלנטרית הייתה מביאה לניצול הרבה יותר טוב של פוטנציאל המנוע. אגב, לתיבה יש ארבעה מצבי פעולה, "שלג", "חיסכון", "רגיל" ו"ספורט". מצב שלג לא רלוונטי באופן טבעי. אבל מבין שלושת המצבים האחרים חזרתי כל פעם למצב הרגיל, שכן מצב הספורט הופך את התגובות לכל נגיעה בדוושה, או שינוי בלחץ עליה, ולו הקל ביותר גורם למחט הסל"ד לזנק למעלה ולרכב כולו להגיב בעצבנות. מצב החיסכון עושה את ההפך הגמור וגורם לרכב להגיב באיטיות מרגיזה לכל נגיעה בדוושה. צריך ממש לרמוס אותה עד לרצפה ומעבר אליה לאספלט כדי לקבל תזוזה מתקבלת על הדעת.

בכל הקשור ליכולת תמרון עירונית, נדרש פרק זמן קצר כדי להתרגל לגודל הזה, בעיקר לאורך. בכל פעם שאני נדרש לתמרון צפוף אני מודה לאינפיניטי על שציידו את ה-XQ60 במצלמות ההיקפיות המצוינות שלו. הנוחות העירונית טובה מאוד, כל עוד לא מאתגרים אותו ברצף של מהמורות הוא חולף באדישות על פני פסי האטה, מכסי ביוב ושאר מרעין בישין עירוניים. מחוץ לעיר, על כבישים מהירים ובשיוט נינוח – שם הוא זורח באמת.

רכות המתלים האמריקנית היא בדיוק כמו הקלישאות, גורמת לאינפיניטי לרחף ברכות ובאדישות על כל סוג ורמת סלילה, יחד עם בידוד רעשים מצוין זה רכב שגם מאוד קל וגם מאוד נעים לכסות בו מאות קילומטרים של נסיעה בין עירונית.
אותה רכות מערסלת ותחושת ניתוק, פועלים לגמרי כנגדו של XQ60 ברגע שדורשים ממנו יכולת דינאמית ולו הבסיסית. בכל בלימה המרכב הגדול רוכן קדימה בגמלוניות וברגע שהוא נדרש לפנות לזוויות הגלגול הגדולה שהוא מפתח מצטרף הגה אטום במשוב שלו לגבי מצב הרכב וכמה עוד אפשר לדחוף. הוא פשוט מצהיר בבירור שהוא לא בעניין הזה בכלל. האמת, הייתי לנחש את זה גם בלי הגיחה לכביש המפותל, אבל רציתי להיות בטוח.

גיחה קצרה לשבילים הבהירה שגם פה לא נעים לו, שההנעה הכפולה והמראה שלו לא יטעו אתכם, כל דבר מעבר למעבר זהיר בדרכים לא סלולות עשוי להיגמר רע מאוד. זוויות הגישה, הפלסטיקה והגחון הפגיעים והחשופים, לאלו נוספת הרכות של המתלים והמימדים הגדולים ויש לכם רכב שקל מאוד לנגוח אותו במכשול או סלע.

בסיום ימי המבחן רושם האינפיניטי 8.2 ק"מ לליטר. לנפח, להספק ולביצועים יש מחיר בתחנת הדלק.

מבחן דרך – אינפיניטי QX60. קינן כהן, ניר בן טובים
העיצוב לא מתעלה לגבהים חדשים, אבל המימדים שלו מעניקים לו אפקט הגעה מלוא העין/ניר בן טובים, קינן כהן

אריזה משפחתית

ילדים זה שמחה, כך גורסת הקלישאה המיוחסת למישהו שלא אהב לישון בשבת בבוקר, או בכלל...

אבל כאשר זה מגיע לשינוע של יותר משלושה ילדים במכונית, העניינים מתחילים לאתגר. כאשר משלבים את הצורך הזה ברצון לעשות את זה בכלי רכב מאובזר, חזק ויוקרתי העסק נהייה באמת מסובך.

אינפיניטי QX60 הוא רכב שמבצע את מלאכת השינוע למשפחה המורחבת בצורה לא רק משכנעת, אלא אפילו מצוינת. אבל במעטפת היותר רחבה שלו, הוא מתקשה להרשים ביחס לתחרות מצד מותגי הפרימיום האחרים. גילו ניכר בתא הנוסעים, המנוע המצוין שלו לא מגיע לידי מיצוי בשל תיבת ההילוכים הרציפה והוא ממש לא כלי רכב דינאמי. היעדר כל מערכת בטיחות מתקדמת היא נקודה גדולה לרעתו, בטח ברמות שלו.

העניין הוא שכאשר מכניסים את כל זה ומוסיפים את שורת המחיר, התמונה מתאזנת. עם מחיר שמתחיל ב-400 אלף שקלים לרמת הגימור ELEGANCE ו-450 אלף שקלים לרמת הגימור ELITE הנבחנת הם לא מעט כסף. אבל מבט אל עבר כלי רכב אחרים המציעים שינוע לשבעה ברמת יוקרה ואבזור דומים הופכים אותו למציאה. כן, המתחרים הישירים שלו כולם עדיפים עליו דינאמית, מבחינת מערכות הבטיחות ותאי הנוסעים שלהם. אבל במחירו הזה הוא זול משמעותית מכלי רכב כמו אודי Q7 או וולוו XC90 המתחילים בחצי מיליון שקלים וצפונה או מרצדס GLS שכבר נושק ל-700 אלף שקלים.

בשורה התחתונה, למי שמעוניין בשינוע יוקרתי לשבעה נוסעים ומוכן לשלם את הסכום, התמורה באינפיניטי טובה, רק חבל מאוד שבראש רשימת הפשרות שהוא דורש נמצאת רמת הבטיחות המסתכמת בשש כריות אוויר ובקרות אותן ניתן למצוא בכל מכונית מיני בסיסית.

על הצד הטכני – אינפיניטי XQ60 ELITE

מנוע, הנעה – בנזין, 6V, כפולה
נפח – 3,498 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,400/295
מומנט/סל"ד – 4,800/37.3
תיבת הילוכים – רציפה

מידות
אורך (ס"מ) – 510
רוחב (ס"מ) – 196
גובה (ס"מ) – 175
בסיס גלגלים (ס"מ) – 290
תא מטען (ליטרים) – 447
משקל (ק"ג) – 2,024

בלמים, צמיגים
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
צמיגים – 235/55 20R

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully