וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודית עממית: וולוו רומזת על מכונית זולה יותר מה-V40

24.4.2017 / 10:41

וולוו תנסה להגדיל את רווחיה הגלובליים עם מכונית קומפקטית קטנה יותר מה-V40 וזולה ממנה. "צריך לחשוב גם מחוץ לקופסא"

וולוו S90. AP
וולוו S90 החדשה/AP

וולוו בחרה לבצע שורה של קיצוצים בשורותיה בשנים הראשונות להשתלטותה של חברת ג'ילי הסינית על היצרן השוודי לפני כ-7 שנים. חלק מהוויתורים (הפחות כואבים) כללו פרידה מה-C30 ו-C70 - שתי מכוניות קופה-פרמיום שמילאו תפקיד תדמיתי בחזון החברה אך מכירותיהן היו שוליות. בצד הצורם, היא גנזה גם את מנועי ה-5 צילינדרים לטובת שיפור יחסיה עם תקני איכות הסביבה, ואמצה שימוש נרחב במנועי 3 ו-4 צילינדרים טורבו, כמעט באופן בלעדי.

עוד בנושא:
ספינת הדגל: וולוו S90 החדשה במבחן דרכים בישראל
כוח סקנדינבי: וולוו V40 מנוע T5 קורעת את הכביש

בתוך כך, וולוו העלתה הילוך בשנתיים האחרונות עם רשת כלכלית איתנה שאפשרה לה להרחיק מעבר לגבולות הדמיון; ה-XC90 וה-S90 סימנו ציון דרך נוסף בתולדותיה של וולוו אבל מסתמן שהנורדים מקווים לקלוע לטעמם של קהלים צעירים יותר. על הכוונת? וולוו S20, ואולי אפילו XC20 חדשות שתופענה עד שנת 2020.

את הסימנים לכך (או האישור הפורמלי, לכאורה) מפיץ נשיא וולוו ארה"ב לקס קרסמקרס בשיחה עם ירחון הרכב האמריקני 'קאר אנד דרייבר'. "התשובה די ישירה: ה-90 הכי גדולה, ה-40 הכי קטנה, וכשתהיה 20 היא תהיה אפילו קטנה עוד יותר. אנחנו רוצים לעשות מכוניות שמתאימות לכל העולם".

קרסמקרס מציין כי אין סיכוי שה-20 תוולד בתצורת קופה או קבריולה; "זה לא בתכניות שלנו. אנחנו מושקעים בלחם והחמאה". עם זאת, חלק מבכירי וולוו הסגירו לפני כמה חודשים תכנית לרכב ספורטיבי ממוקד שסותר את דבריו, אולם עדיין לא ידוע אם מדובר בגרסה כלשהיא של 'פולסטאר' (חטיבת הביצועים) או דגם מובחן.

וולוו משחקת במגרש של הגדולים עם ב.מ.וו, אודי, מרצדס ולקסוס בין היתר, אבל קרסמקרס אומר שוולוו טרם גייסה את יתרונותיה הטכנולוגיים לטובת מכוניות עממיות. "צריך לחשוב מחוץ לקופסא, וזה מה שאנחנו עושים". ה-S20 תוכל לרתום מנועי 3 צילינדרים טורבו שכבר נמצאים בשירות ה-V40 כדי לשלב ביצועים וחסכון במחיר נגיש. בגרמניה סבורים שתהיינה גם מערכות היברידיות עם טעינה מהשקע עבור ה-XC20 שימצא את עצמו ראש בראש מול מספר יריבים בסגמנט, בהם אודי Q2.

פרטים נוספים עשויים להתגלות במסגרת תערוכת פרנקפורט הקרובה (14 בספטמבר).

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully