וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס גוהן: "אני רוצה שמיצובישי תתאפס על עצמה"

26.4.2017 / 10:38

נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהן יוצא במסר תקיף לראשי מיצובישי בעקבות רכישת השליטה במותג והפקדתו בידיו. שולל מיזוג מלא בין היצרנים בעתיד

הסכם שיתוף פעולה בין רנו-ניסאן למיצובישי. AP
נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהן בעת הכרזת שיתוף הפעולה עם מיצובישי והעברת השליטה העיקרית לידיו/AP

נשיא רנו-ניסאן העולמית, ומנכ"ל חברת מיצובישי החדש קרלוס גוהן, אומר שהוא רוצה שמיצובישי תיקח את עצמה בידיים בעקבות סקנדל הונאת צריכת הדלק שכיכב בכותרות בשנה הקודמת וגרם למשבר אמון חריף עם לקוחותיה. לדבריו, הוא אינו מעוניין במיזוג בין היצרנים, אלא שמיצובישי תעבור שיקום מקצועי מעמיק ותתמקד בהבראת מוצריה ושיפור תדמיתה. ניסאן רכשה אחוז שליטה עיקרי במיצובישי בשנה הקודמת בשווי 2.3 מיליארד דולר.

עוד בנושא:
50 ק"מ על חשמל: מיצובישי אאוטלנדר היברידי בישראל
סיפור אהבה מקומי: כך התמכרנו בישראל למיצובישי לנסר
מי הכי טוב: יונדאי טוסון נגד קיה ספורטאז' ואאוטלנדר

גוהן הגיע להסכמה עם ראשי מיצובישי לשיתוף פעולה במספר מישורים שעתידים להבשיל לכלי רכב חדשים - רכבי פנאי, כלי רכב עירוניים ומסחריים בין היתר, אך הוא מבקש מצוותי הפיתוח של מיצובישי לחזק את יתרונות המותג ולצמצם את נקודות התורפה, ללא התערבות מוגזמת של ניסאן או חטיבת רנו בצרפת. "מיזוג מלא אינו בא בחשבון", כך אומר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' במסגרת חניכת מפעל חדש של מיצובישי בג'קרטה בשבוע שעבר. "אנחנו רוצים שמיצובישי תכנס לתהליך נרחב של רפורמה משמעותית ושהיא תתאפס על עצמה".

דיווחים על בליעת מיצובישי בקרב רנו-ניסאן נפוצו מדי פעם באירופה, אך לא הגיעו לשלבי דיון מעשיים. לניסאן ומיצובישי מכנה משותף בדמות פתרונות חשמליים והיברדיים בכלי רכב חשובים שתואמים את השקפת עולמן, אך גוהן רוצה בנוסף לכך שמיצובישי תגדיל את נוכחותה בצפון ארה"ב, תוך שהוא מנצל במקביל את מערכת ההפצה שלה באסיה - בעיקר זו המספקת תחבורה עירונית זולה לאיזורים כמו תאילנד ואינדונזיה (שם היא חווה צמיחה בהכנסותיה).

פרט לשערוריית ההונאה בשנה הקודמת, מיצובישי נערכת בחודשים הקרובים לפרידה מאחד מסימני ההיכר שלה - מיצובישי לנסר המשפחתית, שתפנה מקום (כמובן) לרכב פנאי בינוני בעתיד. גם האבולושן המושחזת, שגרסאות אחרונות שלה נמכרו לפני כמה חודשים עשויה לקפוץ לנעלי עקב ולאמץ הופעה של קרוסאובר עם מנוע היברידי ספורטיבי, אולם גם כאן מדובר בעיקר על שמועות שקשה לראותן מתגשמות נוכח השינויים האסטרטגיים בניהול המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully