וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול משברים: פולקסווגן הורתה לאודי למכור את מותג האופנועים האיטלקי דוקאטי

27.4.2017 / 10:52

חטיבת אודי מחזיקה את מותג דוקאטי מ-2012, אך נוכח סקנדל דיזלגייט תבקש הנהלת הקונצרן הגרמני לבצע קיצוצים כואבים. מי עשוי לרכוש את החברה האקזוטית?

תחילת שיווק דוקאטי מונסטר 1200. יצרן, ניר בן טובים
דוקאטי מונסטר 1200/ניר בן טובים, יצרן

פולקסווגן שוקלים למכור את מותג דוקאטי כדי לצמצם את נזקי משבר הדיזל ("דיזלגייט") שגובה מהחברה מיליארדי דולרים בגין פיצויים ללקוחות ותיקוני תוכנה, כך עולה על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. פולקסווגן ביקשה מענקית הבנקאות 'אוור-קור' להעריך את שוויה של דוקאטי והורתה למותג אודי לאתר רוכשים פוטנציאליים. אודי רכשה את החברה האיטלקית ב-2012 בתמורה ל-860 מיליון יורו.

עוד בנושא:
רכיבה ראשונה: דוקאטי סקרמבלר דזרט

אודי תופנה לכמה תאגידים גדולים בתעשיית הרכב הסינית, תעשיית הרכב ההודית ואולי לקבוצת 'פרודרייב' של דיוויד ריצ'רדס שרכשה את אסטון מרטין בשנת 2007. שמות נוספים שעלו על הפרק הם חברת האופנועים הונדה, הארלי דיווידסון האמריקנית וכן חברת קוואסאקי. עוד מסתמן כי יצרנים פרטיים מביעים עניין בדוקאטי שאופנועיה זכו 17 פעמים באליפות הסופרבייק.

אחד המקורבים לאודי מסר לסוכנות הידיעות כי היקף הכנסותיה נטו של דוקאטי בשנה נאמד ב-100 מיליון יורו, וכי שוויה בעת המכירה מוערך ב-1.5 מיליארד יורו - ערכים דומים לאלו של חברת פרארי, ציינו בדיווח. כלכלנים בגרמניה אכן סבורים כי המכירה תתבצע, בסופו של דבר בסכום של כ-1 מיליארד דולר וצפונה משם.

מכירת דוקאטי היא רק חתיכה קטנה מתכנית ההתייעלות של פולקסווגן שהוכרזה אשתקד (על רקע התפוצצות הפרשה). מתיאס מולר, מנכ"ל VW, החל למזער נזקים על ידי גניזת מרכבים מיותרים מסדרות הליבה של פולקסווגן, סיאט ואודי, מנועים מיושנים וכן נאלץ לחתוך במשרות. על אף זאת, הוא טרם הכריז רשמית אם הקונצרן עתיד להיפרד ממותגים באחזקותיו (בוגטי, למבורגיני, בנטלי...). רוב משאבי פולקסווגן כך ציין לאחרונה, יופנו בעתיד לכלי רכב חשמליים ופתרונות ניידות חדשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully