וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה X-ADV – החל השיווק בישראל

27.4.2017 / 12:00

הוא מיועד לכביש ולשטח, הוא קטנוע עם תיבת הילוכים כפולת מצמד, יש לו מיגון גחון וחישוקי שפיצים אבל גם מקום לקסדה מתחת לכיסא – הונדה X-ADV הוא הכל מהכל ב-78 אלף שקלים

תחילת שיווק הונדה X-ADV  בישראל. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
הונדה X-ADV - עיצוב קרבי, מכלולים ברמה גבוהה ובעיקר שונה מכל דבר אחר/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

ההתעוררות הכללית של עולם האופנועים, מזמנת לנו בשנים האחרונות לא מעו מפגשים עם יצירות דו גלגליות שבכל פעם פורצות את הגבולות המוכרים לנו. לעיתים אלו חברות המתרפקות על העבר אך משלבות אותו עם העדכני, גישה חדשה למוכר ולפעמים אלו גם העזות של יציאה מאיזור הנוחות האוטומטי להרפתקה.

סוג ההרפתקה של הונדה נקרא X-ADV. אחרי הנסיון הקודם לאתגר את מי שנחשב לסופר-סקוטר האולטימטיבי הימאהה T-MAX עם האינטגרה, שלא ממש הצליח לאתגר את מלך קטנועי הספורט. הונדה פנתה לכיוון אחר לגמרי עם X-ADV.
בקונספט המשלב ביצועים ויכולות כביש עם מאפייני שטח של אופנועי אדוונצ'ר ינסה ה- X-ADV לרקוד על שתי החתונות ובדרך לגלח לקוחות חדשים וכאלו מסגמנטים קיימים.

עוד באותו נושא:
הונדה CBR1000RR בישראל
הונדה CRF250 ראלי במבחן מקומי

תחילת שיווק הונדה X-ADV  בישראל. תומר פדר, ניר בן טובים
מנוע בשרני, תיבת הילוכים כפולת מצמד/ניר בן טובים, תומר פדר

מי זה? מה זה?

מפגש ראשון שערכנו בישראל עם ה- X-ADV במסיבת העיתונאים של היבואנית "מאיר" בעיקר משאיר רושם חיובי להפליא מהכלי החדש. זה מתחיל בהופעה החיצונית הקרבית להפליא ממשקף גבוה, מגיני ידיים תרומת האפריקה טווין ומושב גדול, אבל הופעה שמגובה גם במימדים מרשימים. עם אורך של 225 ס"מ, גובה של 138 ס"מ ורוחב של 91 ס"מ, בסיס הגלגלים הוא 159 ס"מ, גובה המושב עומד על 820 מ"מ ונפח מיכל הדלק הוא 13.1ליטרים. כל אלו מולבשים על השלדה הבסיסית של ה-NC.

קשה לומר שבהונדה הגזימו עם התיאורים של הדגם כאשר פוגשים אותו במציאות, החל בצמיגים הדו-שימושיים, חישוקי השפיצים (17 אינץ' מלפנים ו-15 אינץ' מאחור), הבלמים (דיסק כפול מלפנים, רדיאלי, 310 מ"מ), בולמים הפוכים מלפנים ובולם משולב קפיץ מאחור (מהלך של 154 מ"מ מלפנים ו-150 מאחור).

סביבת המחיה של הרוכב בנויה היטב, מאובזרת ברמה ששיכת לאופנועים יקרים בהרבה, כולל מפתח קרבה לפתיחה והנעה ללא סוויץ'. לוח מחוונים דיגיטלי רבוע בסגנון אופנועי הראלי, אם כי לטעמי עמוס מדי באופן הצגת המידע. תא אחסון 21 ליטרים תחת המושב מכיל קסדה מלאה עם מקום לפיצ'יפקס, עם תאורת לד ושקע טעינה.

המנוע בנפח 745 סמ"ק בתצורת טווין מקביל, מפיק 55 כ"ס ב-6,250 סל"ד ו-6.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד. הוא משודך לתיבת ההילוכים כפולת המצמד של הונדה ה-DCT שכוילה מחדש בהתאם לאופי הקטנוע עם קיצור של חמשת ההילוכים הראשונים. לתיבת ההילוכים מצב D לרכיבה רגילה ומצב ספורט בו היא ממעטת להוריד הילוכים למעט בסל"ד נמוך מאוד וכן מושכת את ההילוכים עד לסל"ד גבוה יותר מאשר במצב הרגיל. גם בתוך מצב הספורט יש שלוש דרגות הקובעות את אופי העברת ההילוכים. בנוסף חיישן מיוחד מזהה רכיבה במדרון או עליה ומבצע העברת הילוכים באופן חלק ומתון יותר כדי למנוע נעילת גלגל או החלקה. העברת הכוח נעשית על ידי שרשרת.

ברכיבה קצרה על הכלי, טרום המבחן המלא שיערך בקרוב, יצא לנו להתרשם קצת מאופי המנוע. נמרץ בשרני ואפילו עם צליל נחמד, אם כי אנחנו מהמרים שרבים ימהרו להחליף למערכת הפליטה של אקרפוביץ' שתוצע כאופציה. תיבת ההילוכים זריזה, אולם כמו תיבות אחרות מסוג זה גם בעולם הארבע גלגלי במהירויות נמוכות היא לא ממש חלקה.
הכידון הרחב מספק היגוי זריז והכלי נענה נהדר לשינויי כיוון וירידה להטיה נעשית בקלות ובביטחון.

כאמור, מבחן מלא יתפרסם בקרוב.

תחילת שיווק הונדה X-ADV  בישראל. תומר פדר, מערכת וואלה! NEWS
לא מתבלבל גם בשבילים/מערכת וואלה! NEWS, תומר פדר

תוספות ומחירים

מחיר ה-X-ADV לתקופת ההשקה שלא נתחמה בזמן מוגדר עומד על 78 אלף שקלים, פחות ממחירם של שני המתחרים הקרובים יותר שלו הב.מ.וו C650SPORT העומד על 81,500 שקלים וימאהה T-MAX החדש שמחירו מתחיל ב-85 שקלים ומצפין אל עבר 90 אלף שקלים. במערך כוחות זה, ועם כוונה "למשוך" לקוחות הן מהמתחרים והן מסגמנטים דו גלגליים אחרים, מכוונת "מאיר" למכירות של כ-200 כלים בשנה.

ל-X-ADV יוצעו שורת אביזרים משלימים, החל בביגוד, עבור בארגז ייעודי, מדרסים לטובת תמיכה טובה יותר ברכיבה בעמידה (למי שכן יוריד אותו לשטח), מיגונים, כאמור גם אגזוז אקרפוביץ' ועוד.

ה-X-ADV מגיע לשוק דו גלגלי מקומי שממשיך להתעורר, עם 4,682 כלים חדשים ברבעון הראשון של 2017 מדובר בעליה של 10 אחוזים בנפח הפעילות ביחס לרבעון הראשון של שנת 2016. הונדה בסיפור הזה נמצאת אמנם עם נתח שוק של 8.4 אחוזים, אולם מבחינתה מדובר בעליה של 32 אחוזים ביחס לשנה שעברה. אנשי היבואנית מסבירים את העליה בעיקר במכירות טובות של משפחת ה-500 על נגזרותיה, אפריקה טווין שמבסס את מעמדו בקרב האדוונצ'רים הגדולים וההתרחבות של משפחת אופנועי השטח. כל זאת לצד ההתחזקות הכללית של תחום הדו גלגלי בשל הסיבות המוכרות (רפורמת המס לאופנועי A1, שערי מטבע נוחים והצפיפות הגוברת בגוש דן).

בהמשך השנה, כך התבשרנו, נראה מספר דגמים חדשים נוספים של הונדה. החל ב-NSC110 - קטנוע עירוני בעל חישוקי 16 אינץ'. CMX500 REBEL - אופנוע קאסטום חדש, CBR650F ו-CB650F ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully