וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרדי מלוטש: סיאט לאון המחודשת במבחן דרכים

7.5.2017 / 8:35

סיאט לאון עברה מתיחת פנים שבמסגרתה קיבלה תוספת כוח של למעלה מ-20%, יותר אבזור ותג מחיר נמוך מבעבר. לקחנו את המכונית המחודשת למבחן כדי לאמוד את השינויים

סיאט לאון במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט לאון המחודשת/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

עד לא מזמן 150 כ"ס ויותר במשפחתית נחשב דבר חריג. זה לא שלא היו גרסאות כאלה כמו שגרסה כוחנית שכזו היתה בדרך כלל גרסת קצה של אותו דגם, ושווקה במחיר יקר יותר - לרוב יקר משמעותית - בין היתר גם בגלל שלמנוע הבריון התלוותה רמת גימור גבוהה יותר. כיום 150 כ"ס הפכו נפוצים ונגישים הרבה יותר כשהמחיר נע סביב 130,000 שקלים. שברולט קרוז ואופל אסטרה למשל מציעות מנועים טורבו-בנזין עם 150 כ"ס ואילו מאזדה 3 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ו-165 כ"ס. כיוון השוק ברור - מלחמת הספקים - וזו מתחילה לקבל תנופה עם דגמים נוספים ובהם גם סיאט לאון לאחר מתיחת פנים. לגרסה זו 150 כ"ס ותג מחיר נמוך מבעבר והנמוך ביותר (בינתיים) בשוק הישראלי: 123,900 שקלים. עד עתה שברולט קרוז אחזה בתואר הזה עם גרסת ה-5 דלתות ובמחיר של 124,900 שקלים.

עוד בנושא:
סיאט לאון קופרה החדשה במבחן דרכים. כוח חריף

סיאט לאון במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט לאון במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

מה השתנה?

לאון הנוכחית הוצגה ב-2012 ועלתה ארצה שנה לאחר מכן. מתיחת הפנים הוצגה לפני כחצי שנה וכוללת שינוים קוסמטיים קלים מאוד לפגושים ולפנסים מלפנים ומאחור, ועדכון לשבכה הקדמית. התוצאה כמעט בלתי מורגשת. בתא הנוסעים השינויים קטנים גם כן ועיקרם עדכון חומרים ותוספת אבזור כך שכעת ברמת הגימור הבסיסית, 'סטייל', נמצא בלם חניה חשמלי, ומסך מגע גדול יותר (8 אינץ' במקום 5 אינץ' שהיה ברמת גימור 'סטייל' או 6.5 ברמת גימור FR. בגרסת ה-1.2 ליטר הידנית עדיין נמצא מסך בגודל 5 אינץ').

רמת גימור FR עוד מוסיפה תאורת אווירה, וממשק מעודכן למערכת המולטימדיה שכולל גם שיקוף לאפל-קארפליי ולאנדרואיד-אוטו. בחו"ל העדכון כלל גם מערכות בלימה אוטונומית למהירות עירונית, אבל לארץ מגיעה המכונית ללא המערכת ועם תוספת אחרת: מערכת התרעה מפני עייפות (תוספת חדשה שהתווספה במסגרת מתיחת הפנים). סה"כ תא הנוסעים בנוי היטב, נראה טוב ורובו מרגיש מצוין, אך אותות הגיל נכרים בעיצוב שבעבר נראה נקי וסולידי וכעת יוצר תחושה מעט משעממת ולא עדכנית. גם הדפנות הפשוטות למראה רק מבססות עוד יותר את התחושה הכללית.

לא אתעכב על ממדי המכונית, המושבים או תא המטען, הרי לא מדובר במכונית חדשה אלא מתיחת פנים שבה לא בוצעו שינויים בסעיפים אלה. ובכל זאת אתייחס בקצרה לכל סעיף: המרחב מאחור טוב לראש, סביר לברכיים כשפתחי המיזוג מאחור הם בגדר פריט שהוא מעבר לנוחות בסיסית במזג האוויר הישראלי. המושב האחורי נוח, אבל הוא מאוד מאתגר את הספונים בו. בליטת המושב באמצע והתעלה הגדולה ברצפה, יפריעו לנוסע החמישי, ואילו יציאת החגורות השלוחות הרחק לאחור, מאוד מגבילה את תנוחות הישבה של הישובים בצדדים וממש לא נוחה בתפוסת מושב מלאה, במיוחד כשבצדדיים יושבים ילדים אשר מקבלים את החגורה קרוב מידי לצווארם. תא המטען גדול, עמוק ופתחו מאוד שימושי, אך אין בו שקע 12V ולטעמי חסרים לו ווים ושאר עיגונים שישאירו את הציוד נטוע במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סיאט לאון במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט לאון במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

מנוע וביצועים

מנוע ה-1.4 ליטר החדש מחליף מנוע באותו הנפח וחזק משמעותית מקודמו עם 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ לעומת 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע משולב לתיבה האוטומטית רובוטית, 7 הילוכים, ששרתה גם את הדגם הקודם, ומוכרת גם על מעלותיה - זריזה מאוד, יחסי העברה מחולקים היטב - וגם על חסרונותיה: התנהלות לא חלקה בנסיעה איטית ובתמרוני חנייה. המנוע לא תמיד הרגיש כבעל תוספת כוח של יותר מ-20%, ועדיין מדובר ביחידת כוח מאוד חזקה, גמישה, מעודנת וגם חסכונית אם נוהגים בעדינות. בשיוט בינעירוני רגוע אין בעיה לקבל תוצאה טובה מ-16 ק"מ לליטר כשבעיר הנתון ירד ל-12 ק"מ לליטר ובקטעים מאומצים הדרדר לסביבות 8.5 ק"מ לליטר. הממוצע במגוון תנאי דרך עמד על 12.5 ק"מ לליטר סבירים מאוד.

סיאט לאון במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט לאון במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

התנהגות ונוחות

לסיאט יש תדמית תוססת ועל אף הביצועים המשובחים שמושגים ללא מאמץ לא מדובר במכונית ספורטיבית במיוחד, ובגרסה זו היא גם לא מתיימרת להיות. מה שכן נמצא זה יכולות גבוהות מאוד. ההתנהגות ניטראלית עם ריסון מצוין לתנודות המרכב, יש שפע אחיזה ועל אף שלהגה משקל מעט קל מידי, פעולתו מדויקת, התגובה להפנייתו מדודה ויכולת שינוי הכיוון טובה. הבלמים המעולים ובעלי הנשיכה החזקה, רק משלימים תמונה טובה.

סעיף הנוחות מעט מורכב יותר בשל המתלים המעט נוקשים. במהירות עירונית לאון מרגישה עסוקה בניסיון לבודד סוגים שונים של שיבושים והתוצאה שמתקבלת היא נוחות נסיעה סבירה, לא יותר. ככל שעולה המהירות, איכות הנסיעה מרגישה נעימה יותר, ובתנאי שלא מדובר בפס רוחבי שמכה יחדיו בשני גלגלים על אותו הציר. בשיוט בינעירוני בסביבות 100 קמ"ש כבר ניתן להגדירה כטובה אך מנגד רעשי הכביש מעט בולטים, כשבהמשך מצטרפים גם רעשי רוח.

סיכום

סיאט לאון במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט לאון במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

לאון הנוכחית כבר לא צעירה וסימני הגיל כבר ניכרים בעיקר בעיצוב ובסוג החומרים שבתא הנוסעים. היא גם לא מהמשפחתיות הנוחות שבקבוצה, חלק מהמתחרות מציעות חבילות בטיחות מתקדמות יותר, וחגורות הבטיחות מאחור יכולות מאוד להציק אפילו למבוגרים אבל בעיקר לילדים. מצד שני לאון המחודשת מציעה יכולות גבוהות מאוד מבחינת איכות, ביצועים וצריכת דלק. בגרסת הבסיס, 'סטייל', לאון נמכרת במחיר מאוד מפתה והיא עדיין - כמו קודמתה - אחת העסקאות היותר מעניינות בתחום. היא בהחלט ראויה להיכנס לסל האופציות שלכם כשאתם עומדים בפני רכישת מכונית חדשה, במיוחד שכעת מדובר במכונית חזקה משמעותית מבעבר שמוגשת במחיר נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully