וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח עצבני: הפנאי-שטח המהיר בעולם? טויטה לנד קרוזר קובע שיא מהירות

8.5.2017 / 9:21

חטיבת המירוצים של טויוטה תחבה בלנד קרוזר קשיש מנוע עם 2,000 כ"ס ושלחה אותו למבחני האצה במסלולי המראה. התוצאה? "ה-SUV המהיר ביותר בעולם"

ניר בן טובים

לפני כמה חודשים חשפה טויוטה במסגרת תערוכת המשופרות ב-SEMA גרסה מופרעת של טויוטה לנד קרוזר בשם "לנד ספיד-קרוזר", שכבר אז רכש לעצמו את הכותר "רכב השטח המהיר ביותר בעולם", רק על בסיס נתונים יבשים שהופיעו על העלונים שחולקו למבקרים.

עוד בנושא:
משווה: טויוטה C-HR נגד קיה נירו

בטויוטה הבטיחו שמאחורי המילים המפוצצות יהיו גם מעשים, ולראיה מהנדסים של חטיבת המירוצים של היצרן היפני מ-Toyota Motorsports Technical Center, יחד עם נהג ה-GT המוערך קרייג סטנטון, שיגרו את הלנד קרוזר ""לנד ספיר קרוזר" להמיר את המספרים התאורטיים לביצועים על מסלול המירוצים ומשטחי הניסוי.

הלנד קרוזר מצויד במנוע 5.7 ל' שמונה צילינדרים מלקסוס LX570, שלדברי הצוותים שודרג עם כמה מגדשי טורבו "בגודל של כדור עף", ואי אילו שיפורים לתיבת ההילוכים וחיזוקים לכל המערכות מסביב כדי לעמוד בעומסים גדולים מלחץ טורבו של 55PSI. במבדקי מעבדה, הודגמו 2,000 כוחות סוס ומהירות משוערת של כ-370 קמ"ש.

מאחר והלנד קרוזר עלול להיות חיה קצת לא צפויה, גייסו בטויוטה את נהג המירוצים האמריקני קרל אדוארדס כדי שיתגרם את העוצמה ליכולות בצורה בטוחה. "בוא נאמר שבמהירות של 225 מייל לשעה (כ-362 קמ"ש) העסק התחיל קצת לצאת מאיזון. אבל לא משנה מה, נזכרתי מה ראש חטיבת המירוצים בטויוטה אמר לי לפני שיצאתי לדרך: תשאיר את הרגל מוברגת לרצפה. ככה עשיתי, עד שהגענו ל-373.2 קמ"ש. זה באמת ה-SUV המהיר ביותר בעולם".

בטויוטה לא מתרברבים בהישג אלא מתייחסים למיזם כניסוי טכנולוגי. "השיא הקודם עמד על 339 קמ"ש - זה מהיר מאוד. אבל בטויוטה אמרו לנו, למה שלא נעשה לנד קרוזר אולטרא-מהיר וחזק. אז לקחנו את ההזדמנות בשתי ידיים והנה, הצלחנו", אומר צ'אק וויד מנהל המרכז הטכני של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully