וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: מיני קופר קאונטרימן 1.5 ליטר

9.5.2017 / 9:06

עם 4.30 מטרים בין הפגושים ו-1465 קילוגרם זה כבר לא "מיני", ועם הנעת 2X4 זה בטח לא רכב שטח. יצאנו צפונה כדי לראות מה מביא לנו הדור השני של ה'מיני' הגדולה ביותר, Countryman במחיר 195,000 שקלים

מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מיני קאנטרימן במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

רק לאחרונה נבחרה 'מיני' כרכב הבריטי החשוב ביותר בהיסטוריה, לפני יגואר E-Type ו-דיפנדר; עבור מי שבראשו צרובות מיני קופר מרימות גלגל ב'קריסטל פאלאס', מכונית גדולה ומפנקת כמו ה'קאונטרימן' היא על סף בגידה בעיקר... אבל השנה היא 2017, קרוסאוברים כרסתנים הם הצעקה האחרונה, והמיני פונה לקהל חדש ומשפחתי. במחיר 195 או 265 אלף שקל (קופר-S), קאונטרימן מתחרה בקרוסאוברים כמו אודי Q2 או Q3, ב.מ.וו X1 (איתו הוא חולק את פלטפורמת המרכב) והדגמים היקרים של פורסטר, CX5 ודומיהם.

מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
העיצוב ייחודי, עם הרבה תשומת לב לפרטים וצביעת הגג הלבן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

"תגדיל לי!"

למרות שהיא גדלה ושמנה ביחס למקור המיניאטורי, המיני-ב.מ.וו שהוצגה בשנת 2000 שמרה על רוח המוצר הקדמוני. היא הייתה גדולה, מעודנת ויקרה פי כמה מהאם המייסדת, אבל היא הצליחה לשמור על ה-DNA הבסיסי. כך בגרסאות ה-3 דלתות אבל העם ביקש משפחתית מרווחת יותר, וכך הופיעה גרסת 'קאונטרימן' עם מידות מגודלות, ויומרות שטח מתונות מאוד. החינניות הממזרית הוחלפה בבורגנות בשלה ולכן אין מה להתייחס יותר למיני המקורית, בבחינת "ה-מיני מת, יחי הקרוסאובר המשפחתי".

רכב המבחן ארוך בכ-20 סנטימטרים מהדור הראשון, רחב ב-3 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים צמח ב-7.5 סנטימטרים. גידול זה הפך את הקאונטרימן לרכב משפחתי אמיתי, עם מקום לארבעה מבוגרים ותא מטען בנפח מכובד של 450 ליטר. בניגוד לצונאמי הקרוסאוברים השוטף את הכבישים, קאונטרימן שומר על עיצוב חריג ורבוע, עם מראה משפחתי מוכר וייחודי. הישבן קובייתי, קו המותניים גבוה, והחרטום בולבוסי עם פנסים תפוחים ומעוגלים – היפוכן המוחלט של יחידות תאורה דקיקות המקובלות לאחרונה. יש שיסתייגו מעיצוב הפנסים אבל מבחינתי יש בהם משהו אנושי וחריג בנוף הנוכחי. הגג הלבן מעניק למיני מראה ייחודי על גבול ה'רטרו', מראות הצד יפות. האמת היא שברגע שאתה מפסיק לשאול "איפה המיני?", אתה מרגיש שלפניך עומדת מכונית בעלת עיצוב ייחודי ומשכנע. אני לא משתגע על הכנפונים השחורים המגודלים, אבל גימורי הכרום המרובים משפרים את המראה. השבכה הקדמית אינה מנסה להיות מודרניסטית, אני אוהב.

גם תא הנוסעים עודכן ביחס לקודמו. החומרים טובים ואיכותיים, אם כי לא ממש פרימיום; המשטח העליון משדר מידה של איכות אבל שאר הפלסטיקים בסיסיים למראה ולמגע (נקשו באצבע על מד המהירות שמאחורי ההגה, פשוט וזול), המתגים העגולים אינם משדרים איכות. במרכז לוח המחוונים מתנשא צג עגול וגדול, הומאז' למד המהירות של המיני המקורית (שהוצב במרכז הלוח, כדי להתאים למכוניות בעלות הגה ימני ושמאלי כאחד). בגרסאות הקודמות עוד היה בו טעם-לכאורה, מכיוון שהוא אכלס את מד המהירות. היום נשאר הצג העגול כהתחכמות עיצובית ובמרכזה, מסך 6.5 אינץ' קטן מידות. פסי ה-LED מחליפי הצבעים אינם עושים אותי מאושר, ואני גם לא משתגע על 'מתגי תא הטייס'. במעמקי תאי האכסון תמצאו ציפוי בעיצוב משבצות 'טרטאן' סקוטי, נחמד. הופתענו לגלות שב-195,000 שקלים, לא מקבלים ווייז או מצלמת רוורס.

תא הנוסעים נשאר מושקע, מקורי ונוח למדי, אלגנטי ולא שגרתי – במכונית הזועקת אופנה, אגדיר את זה כיתרון. תנוחת הנהיגה טובה עם דוושה מתה הממוקמת היטב, ותצפית טובה לפנים ולאחור. גלגל הגה המצופה עור נמצא בגודל ובמיקום הנכון, נוח לאחיזה. צג ה-6.5 אינץ' מופעל מחוגת ההפעלה הגדולה במרכז הקונסולה. צג אופציונלי בגודל 8.8 אינץ' קיים ובו ההפעלה היא באמצעות מגע וכן שליטה במספר פונקציות דרך משטח מגע על גבי חוגה גדולה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תנוחת הישיבה מצוינת, גלגל ההגה יושב במקום/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

יצאנו לדרך

מי שישקיע 265,000 בקאונטרימן S יקבל מנוע 2.0 ליטר 190 כ"ס, אבל אנחנו נוהגים היום בגרסת 1.5-ליטר בנזין טורבו, משולשת צילינדרים; הספק המנוע עומד על 136 כ"ס צנועים, לא מרשים במונחי הקטגוריה. אבל ההספק המרבי מגיע כבר ב-4400 סל"ד, והמומנט מתייצב ב-1400; בצירוף לתיבת 6-הילוכים פלאנטרית, המיני הגדולה זריזה למדי, שומרת על טמפרמנט רגוע. ההילוכים אינם מרצדים מהר מדי, מחוג הסל"ד לא ממהר להמריא מעבר ל-2000 סל"ד. עם זאת, ביצועי המנוע אינם עוצרי נשימה; המאוץ ל-100 קמ"ש נמשך 9.6 שניות (7.4 ב-S).

למרות זאת, מיני קאונטרימן אינה נותנת תחושה עצלה. היא זריזה למדי, שומרת על קצב תנועה מהיר. עקיפות דורשות מידה של תכנון ובמעלה הגלבוע היא לא הייתה המהירה ביותר, ביציאה מפניות. צריך לזכור ש-MINI לא התהדרו אף פעם במנועים החזקים ביותר, והחוזקה של הקאונטרימן מתבלטת דווקא בכבישים מפותלים. זו מכונית ארוכה אבל היא נשארת זריזה ומגיבה היטב, נכנסת בשקיקה לפניות חדות, ויוצאת מהן במלוא הקיטור. זה שימח אותי, מכיוון שחששתי שהגידול יהיה מעבר לכוחותיה. אבל לא, מסתבר שהמהנדסים הצליחו לשמר את ה-DNA הייחודי. תצרוכת הדלק לא מרשימה במיוחד, כ-12 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני נינוח, 110-120 קמ"ש. יש בקרת שיוט אדפטיבית עד 140 קמ"ש, סיוע בבלימה עירונית עד 60 קמ"ש, והתראה על אי שמירת מרחק ופגיעה בהולכי רגל. אין שמירה או התראה על סטייה מנתיב הנסיעה.

יכולת הכביש באה במקביל לנוחות נסיעה טובה להפתיע; הקאונטרימן יודעת להיטלטל על שיבושי אספלט ומכשולי מע"צ (נסו לדגום את שערי הבקר הברוטליים בכבישי הגלבוע...), אבל היא אף פעם לא מתרסקת. המתלים ובסיס הגלגלים הארוך מצילים את המצב, וצמיגי 205/65R16 מספיק גבוהים כדי לקחת חלק בבלימת הזעזועים. קטעי הנהיגה הספורטיבית מגלים מידה של 'טורק-סטיר' ביציאה מפניות הדוקות, וסוג של כריות ריפוד הממוקמות בדיוק היכן שהברכיים שלך נתמכות בזמן בלימה חזקה. אהבתי! גלגל ההגה ממוקם היטב, וזייות הגלגול ממש לא מוגזמות. מסתבר כי ניתן להפיק הנאת נהיגה גדולה, גם מהמיני בעלת שלוש הבוכנות.

מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מיני קאנטרימן במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

נסיעת שטח

טוב, הצחקתם אותי! שם הדגם יכול להיות "איש האדמה", אבל המיני הזאת לא נועדה לצלוח שבילים. עם בסיס גלגלים של 2.67 מטרים ומרווח גחון 16.5, אין לכם מה לחשוב על שבילים החורגים מעולם הליסינג 1,600, גם מדרכה עירונית עלולה לפגוע בספוילר...

מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מיני קאנטרימן במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בית הלורדים

מיני קאונטרימן אינה מתיימרת להתחרות בלהיטי מכירות מהזן הקוריאני, אבל יש בה הרבה ייחוד ואיכויות. הדימוי שלה עובד טוב אצל שוחרי נוסטלגיה ולקוחות שהייחוד חשוב להם, והיא נראית ייחודית ביותר – אפילו בגרסת הקרון הארוך. הקאונטרימן נשארה מהנה לנהיגה, ובגרסת 2017 היא שימושית יותר מאשר אי פעם – יש בה מקום לכל המשפחה, עם תא מטען היכול להכיל אופני ילדים, טיטולים וגם מחצלת לפיקניק של שבת.

ב-195,000 שקלים, מיני קאונטרימן בגרסת Urban אינה נוצצת או עמוסה בטכנולוגיה וסוסים, כמוS הנחשקת יותר. רמת האבזור שלה אינה נדיבה אבל יהיו לקוחות שילכו שבי אחרי המיתוג והעיצוב הייחודי, והנאת הנהיגה שעדיין פועמת בגלגליה. המיני החדשה לא אמורה להפוך ללהיט מכירות אבל עבור משפחות ממותגות עם שני ילדים, השימושיות המורחבת יכולה להקל על רכישת המכונית המיוחדת הזאת. בעוד כחודש וחצי תגיע לישראל קאונטרימן היברידית, לשוחרי איכות הסביבה – עם 224 כ"ס ו-6.9 שניות מאפס ל-100, היא עשויה להיות דרך מענגת מאוד להגן על הפלנטה.

מיני קאנטרימן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מיני קאנטרימן במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

על הצד הטכני: מיני קופר קאונטרימן 1.5

מחיר (שקלים): 195,000
מחיר רכב המבחן (שקלים): 195,000

מנוע
הנעה: טורבו בנזין, הנעה קדמית
תצורה, נפח (סמ"ק): 1,499 סמ"ק 3-בוכנות
תיבת הילוכים: פלאנטרית 6-הילוכים

ביצועים
הספק/סל"ד (כ"ס): 136/4400
מומנט/סל"ד (קג"מ): 22.4/1400
תאוצה 0-100 (יצרן, שניות): 9.6
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
תצרוכת דלק מעורבת (קמ"ל, יצרן): 16.6
תצרוכת דלק מעורבת (קמ"ל, מבחן): 11.0

מידות
אורך: 429.9
רוחב: 182.2
גובה: 155.7
בסיס גלגלים 267
תא מטען (ליטרים): 450-1390
משקל עצמי (ק"ג): 1465
צמיגים: 205/65R16

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully