וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטשים את הסולר? זינוק במכירות רכב חשמלי באירופה

8.5.2017 / 14:38

המכוניות החשמליות תופסות תאוצה באירופה - עליה של קרוב ל-40% במכירות ברבעון הראשון של 2017. מהי החשמלית הנמכרת ביותר?

רנו זואי. אתר יצרן
רנו זואי. כוכבת בקרב המכוניות החשמליות/אתר יצרן

מכירות רכב חשמלי באירופה זינקו בשיעור של 38% ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך מדווח האתר הכלכלי 'בלומברג'. קרוב ל-33 אלף מכוניות חשמליות נרשמו במדינות האיחוד האירופי וכן בשוויץ ובנורבגיה, לעומת 22 אלף מכוניות חשמליות בשנת 2016.

על פי פילוח הנתונים, המכונית שמובילה את המתקפה החשמלית היא רנו זואי המעודכנת, שנחשבת בעיני רבים באירופה לחלופה היחידה למכונית מונעת סולר בזכות טווח נסיעה של 400 ק"מ (אופטימלי) על הסוללות לעומת 240 קילומטרים לפני מתיחת הפנים. מחירה, עומד על כ-25 אלף יורו לפני הטבות מס.

על פי כלי התקשורת בצרפת, זואי מבוקשת בקרב הנהגים משום שפותחה כמכונית חשמלית פרקטית וזולה מלכתחילה, לעומת ניסאן ליף למשל או ב.מ.וו i3, שלא להזכיר כל מוצר שמגיע מטסלה וגובה מהנהגים סכומי עתק. גם מכוניות המיני של פיג'ו-סיטרואן (איון ו-סי זירו) לא יכולות לתת מענה לשימושיות של שאר המתחרות ולכן מכירותיהן דלות.

סיבה נוספת לזינוק במכירות טמונה בפיתוח התשתיות; מדינות כמו צרפת, גרמניה, שוויץ ובריטניה מזרימות משאבים רבים להכשרת מערכות טעינה מהירות בדרכים, והנהגים באירופה שעד כה לא היו שוקלים לנטוש את מנועי הסולר האהובים שלהם, רואים כעת בהנעה חשמלית אלטרנטיבה לגיטימית שמבטיחה להם נסיעה רציפה במינימום חרדות.

גם בארה"ב אגב, המכירות בעליה תלולה; ברבעון הראשון חל גידול דרמטי בשיעור של 50% במכירות רכב חשמלי באמריקה ל-40 אלף יחידות בהשוואה לשנה הקודמת. לפחות כרגע, נראה שהאירופים מוכנים לשנות דפוסי צריכה ולאמץ פתרונות אחרים חוץ מדיזל (ולפעמים קצת בנזין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully