וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינינפרינה תעצב את יצרן המכוניות הלאומי של איראן

11.5.2017 / 12:51

סדנת הרכב האיטלקית, בבעלות מהינדרה ההודית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קודרו האיראנית במסגרתו תפתח שלל מכוניות לצידה של סמנדרה המשפחתית. "צעד חשוב בהתרחבות שלנו"

מכוניות באיראן, מפעל  Khodro. AP, ניר בן טובים
מגרש מסירות רכב של 'קודרו' באיראן/ניר בן טובים, AP

סדנת הרכב האיטלקית פינינפרינה, שבין יצירות המופת שלה נמנה אינספור מכוניות איטלקיות כמו פרארי טסטרורסה, ה-F40, פרארי אנזו, אלפא רומיאו ספיידר, אלפא 164, מזרטי גראן טוריסמו, פיאט קופה ועוד, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת 'קודרו' האיראנית במסגרתו תפתח עבורה 4 מכוניות חדשות שתתיצבנה לצידה של המכונית הלאומית של המותג - סמנדרה. מדובר במיזם שיארך שלוש שנים בעלות כוללת של 70 מיליון יורו.

פינינפרינה, שנרכשה פסיעה לפני פשיטת רגל על ידי חברת מהינדרה ההודית בפברואר 2015 בסכום של 50 מיליון יורו, התחייבה לספק לאיראנים מספר מכוניות בגדלים שונים ועבור סגמנטים נפרדים: מכונית תת משפחית, קרוסאובר קומפקטי ועוד שני כלי רכב נוספים שזהותם טרם ידועה. המיזמים של פינינפרינה תחת קודרו מורכבים לא רק מעיצוב, אלא תכנון של פלטפורמה מודולארית, אבזור ופיתוח מוצר ספציפית עבור השוק המקומי.

"ההסכם עם קודרו הוא צעד חשוב בהתרחבות האסטרטגית שלנו בשווקים הפזורים על דרך המשי במזרח התיכון", כך אומר מנכ"ל הסדנה סילביו פייטרו. "אנחנו שמחים לתרום לפיתוחה של תעשיית הרכב האיראנית באמצעות תכנית עיצוב משמעותית, שהכנו במיוחד עבורה", כך מוסיף.

בקרב פינינפרינה, מדברים על חיזוק כלכלי חשוב, גם לאחר שהיא כבר גויסה על ידי יצרני רכב סיניים ויצרנים קטנים בארה"ב לטובת פרויקטים יוקרתיים. אחד מדגמי הקונספט המעניינים שלה לאחרונה הוא ה-E7 פיטיפאלדי (על שם נהג המירוצים הברזילאי), המייצר ממנוע היברידי 600 כ"ס. בארה"ב, מעריכים שהיא תתקדם אל יצור סדרתי ותגיע לאמריקה בשנה הבאה.

את תגובת קודרו האיראנית, לא ניסינו להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully