וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרנות משגשגת: פולקסווגן גולף המחודשת במבחן

14.5.2017 / 8:07

פולקסווגן סידרה לגולף גבות, הוסיפה ריסים, עדכנה עם שדרוגים במערכות הפנים וחיזקה את מעטפת הבטיחות. האם היא עדיין מציבה את הרף, על פיו כולם נמדדים?

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
פולקסווגן גולף מחודשת/ניר בן טובים

פולקסווגן גולף מתרווחת להנאתה זה עשרות שנים ממעמד שכמעט ואין שני לו בתעשיית הרכב. בעוד יריביה שוברים את הראש במאמץ להנדס פתרונות יצירתיים לרכב המשפחתי ומנסים להפגין מקוריות, הגולף מגישה לנהגים שטאנץ מלומד שהורגלו אליו במשך שבעה דורות: מבנה הצ'בק קלאסי, שימושי, נוח, בטיחותי ובסך הכול נעים לנהיגה ומשרה לכאורה בטחון "לאחר קניה", חלילה שנתקע בטרייד אין. גולף, כמו קורולה, היא מכונית שמוכרת את עצמה באולמות בהיקפים גדולים בלי לערב סוכנים ממולחים.

החוסן של הגולף מפני סדקים במוניטין חרות על דגלו של קונצרן פולקסווגן; 40 שנה היא מבשלת לקליינטים תכונות נטולות גימיקים ואת התחושה שלא צריך לכתת רגליים למרעות זרים. היבט זה, ניכר גם במספרי המכירות בארץ המוצא של הגולף; מחד, סקנדל 'דיזלגייט' החליש לחלק מחסידיה את הביטחון המופרז במותג, אבל עם למעלה מ-235 אלף מסירות בשנה הקודמת (ירידה של כ-12%) אין חולק עליה והיא שוב מתהדרת בתואר "כוכבת המכירות" הגדולה ביותר בגרמניה. יתרה מכך, מי שהימר שפרשיית ההונאות כרסמה ברווחיות של ילידות הקונצרן יתבדה; במקום השני, ניצבת פולקסווגן פאסאט ואחריה עוד VW - פולקסווגן פולו. המשפחתית היחידה שמאתגרת את גולף במגרש הביתי היא אופל אסטרה, שסך מכירותיה כ-65 אלף יחידות בלבד.

מתיחת פנים, כי חייבים

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
תיחום לד בקו התחתון. אי אפשר לחיות בלי זה/ניר בן טובים

בין ארוחת צהריים לשלאפשטונדה, יכולים היו המעצבים מפוולסבורג למרוח שנה נוספת מבלי לחולל שינויים חיצוניים בגולף הנוכחית; א. כי היא עדיין נראית די חדשנית ביחס לשמרנות המסורתית של הקבוצה. ב. כי גם לאחר מתיחת הפנים אי אפשר לטעות בזהותה ולהניח שמדובר ברכב אחר חוץ מגולף, וכך גם כולם אוהבים אותה. ובכל זאת, רעבים ללקט את השינויים הדקורטיביים התיישבנו לרשום השוואות מדעיות של "לפני" ו-"אחרי" ולנתח את הדקויות והמלל, או מה נכתב שם בדיוק בתיאורים של היצרן.

מודים ומתוודים, שהיינו זקוקים לקצת הכוונה מצד נציג צ'מפיון מוטורס כדי לקושש את ה"עדכונים" הצורניים. קיבלנו אינדקציה ברורה, שגם הלקוחות שמגיעים לאולם עשויים להתקשות לבודד את ההבדלים בין גולף דור 7 ל-7.5, פשוט כי הם ברמה מולקולרית. "בעצם זה אותה גולף", אומרים לנו החברים במגרש המסירות. "רק שעכשיו יש תאורת LED קבועה בתיחום של הפנסים מקדימה, LED מלא מאחורה ופגושים חדשים". ועד כאן כך התברר לנו, "מתיחת הפנים".

עוד באותו נושא

פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר 4X4 "קומפורט" – מבחן דרכים

לכתבה המלאה

חידוד רזולוציה

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
צג מגע גדול. הנדסת האנוש מצוינת/ניר בן טובים

גישת ה-NO "בולשיט" של גולף בתא הנוסעים היא מסימני ההיכר הבולטים בה. המבנה הראשי של שלד הקונסולה מקו הזכוכית, ועד לקצה קצהו של גלגל ההגה עטוי העור לא השתנה כבר קרוב ל-25 שנה; הנוסח של הגולף היה ונשאר תכליתי לחלוטין, רחב ומתון בצבעיו עם חומרי דיפון איכותיים מלמעלה ועד למטה. התחושה איננה יוקרתית כפי שאולי עולה מהתמונות, אלא בוגרת ומאוד מהודקת, בכל פינה ומשטח, אפילו עם פקדים בני עשור או יותר בחלונות ובידית המחוונים שעדיין מותירים רושם מוצק.

איפה שפולקסווגן חיפפו קצת עם ההופעה החיצונית, הם מתגמלים באבזור נוסף (וחשוב) בשנת 2017; הגולף מקופלת כסטנדרט ברמת 'טרנדליין' (מכונית המבחן) עם צג מגע מודרני בגודל של 8 אינטש (עם תחושה של 10 אינטש) ברזולוציה משופרת ל-640x1280. זו מערכת פשוטה לשימוש שכל אחד יכול לתפעל ולצרוך המון מידע שנאגר מהדרך, בכלל זה הגדרות עבור כל המערכות ברכב (שינוי תאורה, קיפול מראות ועוד...) ותמיכה מלאה בסמארטפונים של אפל ואנדרויד. לצג יש גם תכונה משופרת של הפעלת תפריטים עם מחוות ידיים, המקפיץ תת תפריטים בתיחום התחתון (פוקנציה שקיימת בסקודה אוקטביה גם). פחות התחברנו לזה והיינו מעדיפים עוד מתג אחד או שניים, משהו שאפשר לחוש בקצות האצבעות.

בתום חיטוט במסדרונות התפריטים, אפשר למצוא את המדרגה הבאה בשדרוגה של הגולף – מערכות הבטיחות האקטיביות. באיחור לא קטן, הגולף מאמצת בקרת בלימה אוטונומית (Front assist) ובקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עצמאית (האטה ובלימה) עד 30 קמ"ש. הכבישים בישראל הם אתגר רציני למערכות אלה נוכח הפקקים הסותמים והתשתיות החוטאות בסלילתן לכל כביש במדינה מפותחת. מדי פעם, כשזקף את ראשו גם הנהג הישראלי המכוער, קיבלנו תמורה מלאה להימצאותן, לפחות מבחינת מערכת ההתרעה שדאגה להזהיר אותנו במפגן אור-קולי בלוח המחוונים מפני קרבה מסוכנת למשאית הקירור של רשת המזון שניסתה לנגח אותנו מהנתיב.

מערכת השיוט האדפטיבית ("מסתגלת") קצת פחות הרשימה, לטעמנו. מצד אחד, זה בהחלט נחמד לשוטט בכבישים ולתת לבינה המלאכותית לפעול בגפה – להאיט, להאיץ ולהתריע, אבל יותר מפעם אחת פלש לנו רכב לטווח הראייה והיא הגיבה בהיסוס עד שהחיישנים קלטו מה מציץ בזווית העינית מצד ימין. קשה להאמין שתאחר במצב חירום, אבל זו תזכורת לכך שלמרות כל העזרים המשוכללים, חובה לשמור על עירנות גבוהה ולא להפקיר גורלנו בשבבי המחשבים, בינתיים.

מרחב מחיה

הגולף מצליחה, כהרגלה לתרגם מספרים שגרתיים (א-4.2 מ', ב. גלגלים 2.62 מ') למרווח מכובד לחמישה נוסעים. ראיה לכך נמצא קודם כל מלפנים בין הנהג לנוסע עם כיוון מושבים כהלכה למידות מגוונות, אבל בעיקר התרשמנו מהמצב מאחור; מקום לשלושה ממוצעים בא בחשבון בזכות ספסל נמוך ומרחק חיכוך טוב מהתקרה, ואלו גם נהנים מפתחי מיזוג נפרדים, שבאחד מימי השרב הקשים של חודש מאי הוכיחו עד כמה חיוני המיזוג בשורה שתיים עם ילדים או עם תינוקות חדשים, שאינם מסוגלים לווסת את טמפרטורת גופם.

תא המטען, על 380 הליטרים שלו, כפי שניתן לראות בתמונה אינו מהגדולים ביותר שתפגשו בקטגוריה (לפיג'ו 308 למשל כ-420 ל'), אבל הצלחנו להעמיס על סיפונו כמה פריטים בקלות בזכות מבנה מלבני וסף טעינה נמוך. לא נראה שעגלת תינוקות ממוצעת לדוגמא תתקל כאן בדפנות, ועוד יהיה מקום לשקית אחת או שתיים, אבל בטח לא מעבר לזה. "חווית" השימושיות הוגדרה בינינו כדי מוצלחת, בסך הכול.

מנוע, ביצועים

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
מנוע 1.4 ל' טורבו עם 125 כ"ס. לא רע, התיבה לא תמיד מסייעת לו/ניר בן טובים
הביצועים מ-125 כ"ס טורבו עדיפים על פני רוב מנועי ה-1600 האטמוספריים

לא יכולנו שלא להביע אכזבה על רקע ההכרזה ששני מנועים חשובים של הקונצרן – 1.5 ל' 'אבולושן' 150 כ"ס וה-1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות 114 כ"ס עדיין לא כאן, ומי יודע מתי יהיו. כך יוצא, שגם לאחר מתיחת הפנים תשווק גולף עם 1.4 ל' 125 כ"ס או 150 כ"ס. הראשון, בגרסת מכונית המבחן מחובר לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות DSG (גם השני).

מנועי ה-TSI של פולקסווגן היו חלוצים לתקופתם בסחיטת הספק גבוה מנפח קטן, אבל הם עלולים לפתח דו-פרצופיות אם רומסים אותם בלי הבחנה. רובם פולטים ביצועים נמרצים מהקרביים וצריכת דלק טובה בשיעור קל מהממוצע בסגמנט; בנסיעה על הכבישים המהירים באפס רמזורים, מחזיר מנוע ה-1400 סמ"ק טורבו כ-17.8 ק"מ לליטר בנזין. בשילוב נסיעה בהרים וסיבובי סמטאות בערים הסואנות, המשולב הסתכם ב-13.9 ק"מ לליטר. נוכל לחיות עם זה.

הביצועים מ-125 כ"ס טורבו עדיפים על פני רוב מנועי ה-1600 האטמוספריים שנאנקים לגרד סוסים מאמצע מד הסל"ד, אולם העדרים המוגדשים של הגולף לא ישאירו אתכם פעורי פה או צמאים לחרוך את האספלט בכל הזדמנות; את הנתונים של היצרן מכל מקום, הצלחנו לשחזר במאוצים שנמדדו בפועל, כאשר 100 קמ"ש ראינו על מד המהירות אחרי 9.8 שניות (9.1 ש' ביצרן) ומ-80 ל-120 קמ"ש נזקקה הגולף לזמן של קצת פחות מ-7 שניות. תיבת ה-DSG עובדת טוב במהירות גבוהה ומספקת העברת כוח חלקה לגלגלים מלפנים, אבל לא כך תגובתה בין השכונות ומעגלי התנועה, שם היא משהקת ואליה חובר גם מנגנון 'עצור וסע' מהאגרסיביים שחווינו (השבתנו אחרי כמה מטרים).

ניהוג ונוחות

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

גם אם תקפצו ממושב הנהג של גולף דור 4 לדור 7.5, ההימור שלנו הוא שתזכו לחוויית "נוחות נסיעה" די דומה. משהו בסיסי בכיול המתלים של הגולף מ-98' ועד ימינו עצר מלכת, ואפילו רעש הבולמים שעובדים לצמצם את המפגעים באספלט לא השתנה כהוא זה. אתמול או היום, השיבושים שחולפים תחת גלגליה מרוסנים ברוב תנאי הכביש ונספגים בסדר גמור, אבל ישנם מי שהעירו שהגולף "מטפלת" במהמורות בעצבנות, ולא ממש מסננת אותן. רוב הנוסעים אף חשו שאפילו עם חישוקי 15 אינטש שהורכבו בארץ (16 אינטש סטנדרטיים ב-150 כ"ס) על צמיגי 195, היא מפתחת רגישות גבוהה לרחשים מהכביש ובידוד הרעשים אינו מספיק טוב.

אם ממש רוצים, אפשר לקחת את הגולף לכבישים מעניינים לנהיגה, ולחלק לה קרדיט תמורת התנהגות צפויה שלא תותיר אתכם רדומים, עד להתרעת העייפות בלוח המחוונים. לזכותה יאמר, שהיא משחקת על קו התפר קרוב אל גבול הספורטיביות, שכן לשלדה של הגולף וגם להיגוי מאמנים מנוסים עם קבלות, בייחוד כאשר מחברים לה לישבן את הכיתוב GTI. אולם להבדיל מאחותה חמת המזג, לגולף 1.4 ל' TSI אין יומרות – היא לא תנסה לשדל את הנהג הממוצע לתקוף פניות באקרובטיות.

מי יכול עליה?

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים/ניר בן טובים

פולקסווגן גולף המחודשת קיבלה כלים ממוקדים להתמודד עם ענף רכב שמתגלגל אל שינוי במהות הנהיגה; ענף שחשוף מאי פעם לביקורת נוקבת, חרד מציוני ריסוק מבזים ובתוכו אנשים אופנתיים שלא מוכנים לוותר על צגים מרצדים וחיבורים לרשתות החברתיות. אם ניקח בחשבון רק את רמת הדריכות של הקונצרן, הגולף 7.5 היא מתיחת פנים מכורח הנסיבות. עם כל הרצון להגדירה "NEW GOLF", זה פשוט לא מחליק בגרון כל כך בקלות הפעם (קל וחומר בישראל ממנה נעדרים מנועים מתקדמים יותר).

את האנשים שקונים אותה על בסיס קבוע, התנאים לא מעניינים. לא באמת. כי הגולף, בניגוד לכל מכונית אחרת לא צריכה לשכנע את המשוכנעים שהיא הבחירה היחידה עבורם. זו מכונית משפחתית סולידית, שהפגמים בה מעטים ושמה הולך לפניה. נדמה לעתים, שגם אם בפולקסווגן ימציאו מלגזה ויקראו לה "גולף", תיווצר רשימת הזמנות ארוכה.

במגרש הכלכלי, המצב קצת יותר מורכב מתארים בינלאומיים ומחמאות מגרמניה; ב-133 אלף שקלים, הגולף הנבחנת נעקצת ב-2017 מימין ומשמאל, בין אם אלו קרוסאוברים קומפקטיים ובין אם אלה משפחתיות אטרקטיביות חדישות שהגיעו לארץ, ומציעות לא פחות ממנה ואף יותר מבחינת בטיחות או מסגרות אחריות. הגולף נולדה להיות מנהיגה, אבל הסגניות שלה כבר מזמן התנערו מכל רגשי נחיתות כשהיא בסביבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הצד הטכני

מנוע: 1.4 ל' טורבו TSI
הספק: 125 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט: 20.4 קג"מ מ-1,400 סל"ד
תיבת הילוכים: דו-מצמדית, DSG שבע מהירויות

מהירות מרבית: 204 קמ"ש
0-100 קמ"ש: 9.8 שניות (מבחן)
צריכת דלק ממוצעת: 13.9 ק"מ לליטר (מבחן)

מידות:
אורך: 4.258 מ'
רוחב: 1.79 מ'
גובה: 1.43 מ'
בסיס גלגלים: 2.62 מ'
מכל דלק: 50 ליטר
תא מטען: 380 ל'

ציון בטיחות: 4
אחריות: שלוש שנים לרכב פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully