וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב וואלה!רכב: עתירה הוגשה כנגד מנהל אגף הרישוי במחוז חיפה

18.5.2017 / 11:28

על רקע מאבק מורי הנהיגה מהערים חדרה ונתניה כנגד ההתנהלות של מחוז צפון של אגף הרישוי במשרד התחבורה, נאסר על מורה נהיגה מחדרה לרשום את תלמידיו בעיר במקביל לרישומו בכפר סבא וזאת בניגוד לחוק וזכות יסוד חופש העיסוק

רכב 'במבחן', נובמבר 2015. ראובן קסטרו
כולם מחכים לרפורמה, אבל עד אז התלמידים משלמים את המחיר/ראובן קסטרו

בתאריך ה-29.3 סיפרנו לכם כאן אודות ההחלטה שריסקה את סיכויי מעבר מבחן הנהיגה המעשי שלכם במחוז הצפון. בתחקיר של וואלה!רכב, התברר כי מה שהיה ידוע כתופעה בפערי סיכויי המעבר של מבחן הנהיגה המעשי במחוז הצפון – הינו תוצר מובהק של אופן התנהלות המחוז הצפוני, בוחניו, מפקחיו ומסתבר שגם מנהלי האגף במחוז.

כעת, עולה המאבק שלב עם עתירה ראשונה של אודי חברוני, מורה לנהיגה בעל וותק של 35 שנים מחדרה כנגד מנהל אגף הרישוי למחוז חיפה והצפון, זאת בשל סירוב המחוז לאפשר לו להירשם בו כמורה נהיגה במקביל לרישומו במחוז המרכז.

חוקים אחרים ב"מדינת הצפון"?

העתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים על ידי עורך הדין תמיר לוי, מבקשת מבית המשפט להורות למנהל האגף להסביר את ההחלטה שלא לרשום את מורה הנהיגה במחשבי מחוז הצפון, ובכך מונע ממנו לעסוק במקצועו וכן פוגע בתלמידיו שלא יוכלו לגשת למבחני נהיגה מעשיים במחוז הצפון.

ברקע העתירה עומד מעבר של יותר ויותר מורים לנהיגה מהערים נתניה וחדרה למחוז המרכז, מגמה שהחלה על רקע הירידה המשמעותית באחוזי ההצלחה של תלמידים במבחני הנהיגה מאז שיוך שתי הערים למחוז הצפון ממחוז המרכז. הרישום מאפשר למורים להגיש את התלמידים שלהם למבחנים מעשיים במחוז המרכז ובכך משפר את הסיכויים שלהם לעבור את מבחן הנהיגה.

במקרה הנידון בעתירה שהוגשה, עומד סירוב אגף הרישוי במחוז הצפון לרשום אותו כמורה לנהיגה במחוז במקביל לרישומו במחוז המרכז. סירוב שאף עומד בניגוד להיתר לעשות כן וניתן בשנת בדצמבר 2003 על ידי מנהל אגף הרישוי יהושוע שדה. על פי הוראתו של שדה "לאחר בדיקת הנושא מהיבטים שונים החלטתי שאין מניעה לרשום רכב + מורה לנהיגה באיזורים שונים". כמו כן, בניגוד למציאות הנוהגת בפועל ברחבי הארץ - כך לדברי העתירה.

על פי המכתב שהגיע לידי וואלה!רכב ההוראה של מנהל מחוז הצפון "מגבילה ופוגעת בחופש העיסוק של העותר, מהווה פעולה בחוסר סמכות או חריגה מסמכות של רשות שלטונית והיא אף פוגעת בעקרונות השוויון וההגינות, ומפלה את העותר לעומת מורי נהיגה אחרים בישראל".

כרוניקה של הסלמה

בחודשיים האחרונים המשיכו להגיע אלינו עוד ועוד עדויות המצטרפות לכדי תמונה עגומה מאוד של מחוז המתנהל באופן המזכיר יותר אוטונומיה ללא פיקוח או יד מכוונת, מאשר משרד ממשלתי, כל שכן נותן שירות.

מעבר להמשך אחוזי מעבר נמוכים משמעותית לשאר המחוזות עליהם הצבענו בעבר (למשל, בתאריך ה-6.4 אחוזי המעבר בכפר סבא עמדו על 48 אחוזים מול 13 אחוזים בחדרה).
בתאריך ה-18.4 בעקבות הפגנה של כמה עשרות תלמידי נהיגה מול אתר היציאה למבחני הנהיגה, בה מחו על היחס מאז מעבר הערים נתניה וחדרה למחוז הצפון, השעו הבוחנים את מבחני הנהיגה עד לפיזור ההפגנה.

בנוסף, בסוף חודש אפריל יצאה הנחיה נוספת של רב הבוחנים הראשי של מחוז חיפה, שלפיה ערעור על מבחן נהיגה יצריך הגעה של מורה הנהיגה והתלמיד לחיפה לצורך בחינת הערעור. לא רק שהדבר מנוגד לנוהל הקיים של משרד התחבורה על פיו השירות יינתן במשרד הרישוי בו נערך הטסט (במקרה זה בעיר חדרה). הרושם העולה מהנחיה זו וכן לדברי מורי הנהיגה, הוא מסר ברור של הערמת קשיים על מנת להניא את מגישי הערעור מלעשות כן.

ביקשנו את תגובת אגף הרישוי ומשרד התחבורה לעתירה זו, לכשתתקבל נפרסם אותה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully