וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה 1.0 ל' טורבו המחודשת במבחן דרכים

23.5.2017 / 8:01

האם מנוע בנפח 1.0 ליטר יכול להניע מכונית משפחתית בצורה נאותה? לקחנו את סקודה אוקטביה המחודשת עם המנוע החדש והקטן שבהיצע לסיבוב, וחזרנו עם כל התשובות

סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

בואו ניגש ישר לעיקר - איך מנוע בנפח 1.0 ליטר מתפקד במכונית משפחתית ששוקלת 1,247 ק"ג וצריכה להסיע משפחה? ובכן בגדול, מצוין. ובמובנים מסוימים טוב יותר ממנוע ה-1.2 אותו החליפה. על הנייר המנוע מעט חזק יותר מקודמו, 115 כ"ס לעומת 110, כ"ס וגם יש יותר מומנט, 20.3 קג"מ לעומת 17.8. אולם רצועת הכוח צרה יותר: ההספק למשל נע בטווח שבין 5,000-5,500 סל"ד לעומת 4,600-5,600 סל"ד והמומנט נע בין 2,000-3,500 סל"ד לעומת 1,400-4,000 סל"ד.

אם בליל המספרים מעט מבלבל, אתם לא לבד, שכן בפועל העסק בהחלט מעט מורכב. המנוע מרגיש חי ותוסס עם כל לחיצה על הגז ואפילו הצליל נעים גם כשהסל"ד מטפס. אם לא תספרו לאיש, כנראה שגם אף אחד לא יחשוד שמלפנים יש מנוע 3 צילינדרים כל כך צנום. גם בגלל שמכונית פשוט זזה מהר כשנדרש, וגם כיוון שבסקודה הצליחו לנטרל כמעט לגמרי את הרעד שמאפיין מנועי 3 צילינדרים בהילוך סרק.

כל החידושים על סקודה בארץ ובעולם

סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

התיבה עובדת טוב גם היא. מדפדפת הילוכים במהירות ובאופן חלק וראוי לכל מחמאה, כשבמקביל תופעת ההססנות שאפיינה את התיבה בעת נסיעה גז-ברקס בפקק נעלמה כמעט לחלוטין. השילוב בין המנוע לתיבה עדיין טוב, אבל לטעמי במצב D הוא פחות טוב מבעבר. כמו רוב תיבות ההילוכים כיום, הכיול הבסיסי הוא הימצאות התיבה בהילוך אחד גבוה יותר במטרה לחסוך בדלק. אלא שכאן נראה שהתיבה נמצאת כל העת שני הילוכים או יותר מעל המצופה, דבר שגורר צליל מנוע שמרגיש כאילו הוא משתנק למרות שהוא לא. בנוסף בעת יציאה מהמקום, התיבה מאוד משתהה אם הדוושה נלחצת מעט יותר מהליטוף הרגיל. זו תופעה שהייתה גם בעבר אבל כעת היא בולטת יותר ובאופן גס ולא נעים. ומעל הכל התיבה הפכה מעט סרבנית בהורדת הילוכים - בכל מהירות עירונית או בינעירונית - למעט במצב של קיק-דאון. הרעיון מאחורי הפעולה ברור - נסיעה חלקה ונינוחה ככל הניתן.

אבל גם עם המנוע הקודם והכיול המעט שונה לתיבה, הנסיעה היתה חלקה וזורמת. אדגיש ואומר זאת עכשיו שרוב הנהגים כנראה שלא ירגישו בכך ולא יבינו על מה המהומה. למעטים שכן ירגישו, יש פתרון: העבירו את התיבה למצב ספורט. במצב זה היא פחות רצה במעלה ההילוכים, המנוע לא עושה קולות של "נחנק", צריכת הדלק נפגעת ממש בקטנה (אם בכלל) והמכונית עדיין עפה באותה קלילות ונינוחות. לדעתי במצב ספורט השילוב כעת של מנוע-תיבה עובד טוב מבעבר.

צריכת הדלק מרשימה למדי. בשיוט נינוח של 100 קמ"ש לא תהיה בעיה להשיג צריכת דלק של מעל 20 ק"מ לליטר ובעיר המכונית תעבור כ-13 ק"מ לליטר. נתונים מצוינים למשפחתית. ובעניין זה אציין את מערכת עצור-התנע המאוד אגרסיבית בפעולת הדלקת המנוע, במיוחד שהמנוע קר, כשבנוסף גם מנתקת את פעולת המדחס במזגן.

עוד באותו נושא

חשיפה רשמית: סקודה קארוק החדש

לכתבה המלאה
סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

מתיחת הפנים לא שינתה מהותית את מראה המכונית ומתמקדת בעיקר בחרטום שכעת מציג זוג פנסי חזית. בתמונת זה נראה מעט מוזר ולא ממש מסתדר עם המראה האלגנטי של המכונית. במציאות זה נראה טוב יותר ולא מקלקל את המראה המכובד של האוקטביה.

תא הנוסעים שומר גם הוא על הקווים הנקיים עם עדכונים קלים ביותר שנוגעים לגרפיקת לוח המחוונים שלטעמי נאה מבעבר, ולמערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע גדול יותר: 6.5 אינץ' במקום 5 (או 8 אינץ' במקום 6.5 בגרסאות המאובזרות). יחד עם בקרת אקלים מפוצלת כסטנדרט, גימור שחור פסנתר סביב מערכת המולטימדיה ונגיעות כרום (שהיו בחלק מהגרסאות גם קודם) סביב פתחי המיזוג וחלק מהפקדים, תא הנוסעים כעת נראה טוב ומזמין הרבה יותר.

הממדים לא השתנו, כך שעדיין מדובר באחד מתאי הנוסעים המרווחים בנמצא, ולרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג ייעודיים (בכל רמות הגימור). התלונה היחידה כאן נוגעת למושב האחורי שם נמצא גיבנת גבוהה מאוד לאורך רצפת התא כשבנוסף תא האחסון שבין המושבים הקדמיים גוזל מרחב רגליים יקר מהנוסע החמישי.

גם נוחות הנסיעה שלא היתה מושלמת קודם שופרה. המכונית עדיין מפגינה קשיחות בסיסית, אולם כעת שיבושים קטנים פחות מרקידים את המרכב ושיבושים גדולים נבלעים לתוך המתלים. בידוד רעשי המנוע מצוין, אך בידוד רעשי הכביש והרוח עדיין מעט לוקה.

במסגרת מתיחת הפנים, אוקטביה גם קיבלה מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל רמות הגימור. אלה כוללות בלימה אוטונומית, ומערכת אקטיבית להתרעה ותיקון סטייה מנתיב. ברמת הגימור הגבוהה, 'אקסקלוסיב', מתווספת גם מערכת לניטור שטחים מתים. בכך אוקטביה מיישרת קו עם מובילות הקבוצה.

סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סקודה אוקטביה 1.0 ל' במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

מוח על פני כוח

אוקטביה היתה ונותרה מכונית אלגנטית למראה, פרקטית מאוד בשל ממדיה הגדולים ותא המטען העצום, ובעלת מנוע נמרץ וחסכוני למדי. העדכון אותו עברה רק עזר למכונית להצטיין עוד יותר. המנוע החדש, על אף הביקורת, עושה עבודה נפלאה, נוחות הנסיעה השתפרה, תא הנוסעים שודרג מבחינת מראה ואבזור ומעל הכל המכונית כעת מציעה רמת בטיחות גבוהה מבעבר. חלק מרמות האבזור הבכירות התייקרו לאחר מתיחת הפנים, אולם גרסת הבסיס הוזלה ב-1,000 שקלים וכעת מחירה עומד על 128,000 שקלים. אוקטביה שבעבר הציגה חבילה טובה לכשעצמה, כעת מציגה חבילה טובה ותחרותי עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully