וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח אלגנטי: נהיגה חוויתית - ב.מ.וו סדרה 4 קופה וקבריולה

26.5.2017 / 13:32

ב.מ.וו השיקה את סדרה 4 וסדרה 5 החדשות במגרש הביתי שלה בעיר מינכן, בירת מדינת בוואריה שבדרום גרמניה. קפצנו לחווית נהיגה מסמרת שיער על סיפונם של הדגמים החזקים. חלק א'

נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מחכות להמראה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

מאז הקמת החברה לפני 100 שנים ועד היום, באזור זה של חבל בוואריה הוקמו המשרדים הראשיים, מרבית מחלקות המחקר והפיתוח ומספר מפעלים של החברה. לאחר שעניתי בחיוב להזמנתם, מצאתי את עצמי נוהג במשך יומיים מושלגים וקרים במיוחד בכבישים הרריים וגם באוטוסטרדות הגרמניות המפורסמות, בזכות העדר מגבלת מהירות.

המכוניות עליהן נהגתי נבחרו על ידי אנשי ב.מ.וו בכדי להציג את המגוון הרחב של הדגמים בסדרות אלו - החל מהקבריולה מסדרה 4 ועד ה-X550 M השרירית דרך הקופה 440 וה- e530 ההיברידית. התנאים המיוחדים במהלך ימי ההשקה, הכבישים המדהימים והשעות הרצופות הרבות שביליתי מאחורי ההגה, היוו תנאים מושלמים לבדיקת היכולות הדינאמיות, רמת הבטיחות והנוחות של המכוניות החדשות.

עוד בנושא:
סידורים אחרונים במינכן: מתיחת פנים לב.מ.וו סדרה 1
העסקים פורחים: כמה מרוויחה פורשה על כל מכונית?

נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

בדרך הביתה מגרמניה, התחלתי לחשוב על כמות המידע האדירה ועל המגוון העצום של הדגמים שאני אמור לספר עליהם והרגשתי קצת אבוד. מה שיותר חשוב מכך, היא השאלה: איך לקוח, שלא בקיא בכל רזי הטכנולוגיה של הדגמים השונים ולא יודע לתרגם אותם לתחושות וביצועים על הכביש יצליח לקנות את מה שבאמת מתאים לו, כאשר רק בסדרה 4 ניתן לבחור בין 31 מכוניות שונות? תשובה חד משמעית אין. אבל מה שבטוח, שהכתבה שלפניכם תשפר את ההבנה בנושא זה.

סדרת ה-4 של ב.מ.וו לוקחת את המכוניות המשפחתיות הגדולות צעד אחד קדימה בזכות איכות החומרים וההקפדה על הפרטים ועוד אחד גדול עוד יותר, בזכות הביצועים וחווית הנהיגה. דגמי ב.מ.וו מסדרה 4 שייכים לקטגוריה המכובדת והיוקרתית של מכוניות משפחתיות פרמיום ובתוכה הן מציעות שלל גרסאות שונות מאוד אחת מהשנייה. מצד אחד הקבריולה המוחצנת ומצד שני הקופה הספורטיבית והשרירית ובניהם עם אופי קצת יותר שגרתי, דגם הגרנד קופה המשפחתי בעל ארבע דלתות, שהיא למעשה המשפחתית האמתית היחידה בסדרה זו.

עוד באותו נושא

מה גלגלת בצילינדר: שני פועלים מסטולים עלו ל-BMW מיליון דולר

לכתבה המלאה
נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

כך בונים מכונית

כיאה למכוניות ב.מ.וו, הנדסת האנוש, ההקפדה על החומרים ואיכות ההרכבה הם ללא דופי, וזה בהחלט מורגש בצורה ברורה כבר במבט הראשון על המכונית מבחוץ ועוד יותר אחרי שמתיישבים מאחורי ההגה בתוך מושבי העור.

ב.מ.וו הייתה תמיד מכונית שמכוונת אל הנהג ומתייחסת בראש ובראשונה לצרכיו. הדבר מתבטא בגישה הנוחה לכל המערכות השונות החל ממיקום הדוושות, אפשרויות הכיוון של ההגה והמושב ועד לבורר מצבי הנהיגה וידית ההילוכים, או יותר נכון לומר, הג'וי סטיק ששולט על הגיר. המידע אל הנהג מגיע בנוסף ללוח המחוונים והמסך הענק, גם דרך תצוגה עילית המוקרנת אל החלון הקדמי וכוללת את מערכת הניווט ומד מהירות שמסונכרן עם מערכת הניווט ואף מחליף צבע כאשר עוברים את המהירות המותרת. בנוסף ניתן לשלוט במערכות שונות דרך ההגה כולל במערכת השמע והטלפון הנייד.

נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

כל זה מכוון לטובתו של הנהג בכדי לאפשר לו גם בזמן נהיגה מהירה בקטעים מפותלים להמשיך לאחוז בהגה בשתי ידיים ולהביט קדימה, ויחד עם זאת לענות לשיחות ולקבל את כל המידע הדרוש לו. הצג המרכזי ולוח השעונים נותרו כמעט זהים לעומת הדגמים הקודמים והם כוללים מסך 10.25 אינץ' במרכז הקונסולה הניתן להפעלה בעזרת מגע, או חוגת הI-Drive. המושבים הם בעלי ריפודי עור וכיוון חשמלי להתאמה מיטבית של המושב לנהג וניתנים להזמנה בשלל אפשרויות של צבעים. כמובן גם לא חסרות שלל מערכות בטיחות מתקדמות והתרעה על סטייה מנתיב, כולל ניטור שטחים מתים, שמירת מרחק ומצלמה אחורית.

כוח-על

נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נהיגה ב-ב.מ.וו סדרה 4 קופה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

כפי שהיה בדגמים הקודמים של סדרה 4, כל המנועים הם בעלי מנועים עם מגדש טורבו, תזמון שסתומים משתנה ותיבות הילוכים STEPTRONIC בעלות 8 יחסי העברה. השינויים העיקריים המבדילים, לפחות מבחוץ, את הדגם החדש לעומת הקודם, הם בעיקר פנסי הלד הראשיים החדשים והספוילר הקדמי המכיל כונסי אוויר בעיצוב חדש. השינויים מתחת למעטפת החיצונית כוללים שינויים במערכות ניהול המנועים וכיול שונה למצבי הנהיגה השונים שלמעשה משפיעים על המנוע, המתלים, ההגה והבלמים.

שני צבעים חדשים מעניינים נוספו לרשימת הצבעים SNAPPER BLUE , הצבע של הקופה 440 שבתמונות ו-SUNSET ORANGE הצבע של הקבריולה שבתמונות.

440 i Coupe, השילוב בין ספורט לשימושיות

הקופה מצליחה להיות ספורטיבית ומהנה מאוד לנהיגה מהירה, אך יחד עם זאת מפנקת ושמרנית מספיק בכדי להיות גם מכונית שימושית ליום יום

לפי צמיגי ה-PIRELLI SOTTOZERO שהורכבו על המכוניות, הבנתי שגם אנשי BMW היו מודאגים מהשלג הרב שירד ללא הפסקה במשך יומיים ומהכבישים הקפואים בחלק ההררי הגבוה של מסלולי הנהיגה.

צמיגים אלו עשויים מתרכובת גומי רכה במיוחד האמורה לספק אחיזה גם בטמפרטורת אספלט מתחת לאפס ואפילו על גבי שלג מעורב עם קרח, אך בגלל תרכובת זו והחריצים העמוקים שבסוליית הצמיג הם מוגבלים ל-210 קמ''ש. אומנם הצמיגים נראים מבטיחים, אבל בכל זאת מדובר במכונית עם הנעה אחורית, הספק של 326 כוחות סוס וזה בהחלט עשוי לגרום לכמה בעיות באחיזה. מיד לאחר היציאה לדרך חיפשתי קטע אספלט ריק, רטוב ומושלג בכדי לבדוק את הגבולות. 80 קמ''ש, בעיטה בדוושת הבלם, המכונית נשארת יציבה כמו רכבת ומיד ה-A.B.S נכנס לפעולה ומאפשר לי גם לבצע שינוי כיוון מדויקים עם ההגה מבלי לשנת את עוצמת הלחיצה על הדוושה.

עצירה, בדיקה שהכביש פנוי, לחיצה החלטית על דוושת הגז והמנורות בלוח השעונים נדלקות לסירוגין, אבל ה-440 i מזנקת בהחלטיות ומדביקה אותי לתוך המושב, תוך כדי שמירה אדוקה על הכיוון הנבחר. אחת אפס למכונית ולצמיגים ואני מרוויח תחושת בטחון, שמאפשרת לי ליהנות מהביצועים המעולים של המכונית, למרות התנאים הקיצוניים. 250 קמ''ש מוגבלים אלקטרונית ו-5.2 שניות מאפס למאה הם בהחלט נתונים מרשימים אותם זכיתי לאמת באופן אישי, אבל כאן רק מתחיל הסיפור של ה-440 i Coupe. היא לא רק מהירה, מרגשת ומשמיעה את הצלילים הנכונים כאשר מבקשים ממנה, היא גם יכולה להראות מבחוץ כמכונית שמרנית ללא יומרות לביצועים מיוחדים וברגע הנכון להפתיע גם מכוניות שלפי המראה שלהן אמורות להיות הרבה יותר מהירות ממנה.

גם סביבת הנהג בנויה לפי רוח זו, לדוגמה המושבים נוחים יותר ממושבי גרסת ה-M הקיצונית ומרגישים לפחות בחנייה פחות תומכים. בפועל הם מצליחים גם לתמוך מעולה בפניות הדוקות ומהירות וגם לפנק את הנהג לאורך שעות רבות של נהיגה ולאפשר כניסה ויציאה מהמכונית ללא מאמץ מיוחד. המנוע מוכר לנו היטב מדגמים אחרים של היצרן הוא במבנה של שישה צילינדרים אורכי עם צמד מדגשי טורבו ולקראת שנת 2017, עבר מסכת שיפורים באלקטרוניקה וביעילות התרמודינמית ומפיק 326 כוחות סוס ומומנט אדיר של 45.89 קג''מ. את כל זה הוא עושה תוך כדי שמירה על רמת זיהום וצריכת דלק נמוכה בהרבה, יחסית למנועים אחרים בעלי ביצועים אלו. בכדי להתאים לאופי הספורטיבי של המכונית, המתלים נוקשים ומרוסנים יותר לעומת דגמי 4 אחרים והגובה מהכביש הוקטן ב-4 סנטימטרים. כל זה בכדי לאפשר היגוי מדויק יותר , זווית גלגול קטנה ומרחקי עצירה קצרים כיאה למכונית ספורטיבית אמתית.

הקופה מצליחה להיות ספורטיבית ומהנה מאוד לנהיגה מהירה, אך יחד עם זאת מפנקת ושמרנית מספיק בכדי להיות גם מכונית שימושית ליום יום. המנוע והשלדה מספקים ביצועים מעולים, שיכולים לגרום לנהג להתרגש מכל פניה והאצה. את כל זה הקופה מעניקה גם לנהג הפחות מיומן בזכות מערכות אלקטרוניות מתקדמות ביותר השולטות על המנוע, הגיר, המתלים, הבלמים וההיגוי ומאפשרות לכל אחד להרגיש נהג מהיר מאוד מבלי להסתכן יתר על המידה. העדר של דלתות מאחור הוא הכרח הנובע מעיצוב הקופה, אך בשביל מי שחייב עוד מרחב ראש במושבים האחוריים או לחבר מושב לילד מאחור, קיים גם דגם הגרנד קופה.

קופצים בקטנה, לקבריולה

ב.מ.וו סדרה 4. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 4/אתר יצרן

המעבר מהקופה לקבריולה גרם לי לשינוי במצב הרוח ואפשר לי להתחיל לבדוק גם את איכות מערכת השמע והרמקולים ולשים לב לפרטים רבים שהיו קיימים גם בקופה, אך בגלל חדוות הנהיגה שחוויתי בה, לא הצלחתי להפנות לפרטים אלו תשומת לב.

בכדי להסיר ספק, הקבריולה עדיין יכולה להיות מרגשת בנהיגה מהירה והיא גם מגיעה למגביל המהירות האלקטרוני ב-250 קמ''ש, אך היא עושה את זה בצורה יותר נינוחה ופחות מעוררת חושים לעומת הקופה 440. את האפשרות לפתוח את הגג לא בדקתי בגלל השלג, אבל הופתעתי מאוד מבידוד הרעשים ומהאטימה המעולה של הגג המתקפל. הגג נכנס לתוך תא המטען ולכן נפחו קטן בהרבה לעומת שאר דגמי סדרה 4, אבל מנגד אפשר לקחת גלשן לונג בורד, כאשר הגג פתוח.

את הקבריולה קיבלתי בצבע החדש הקרוי SUNSET ORANGE והשילוב בינו לבין הריפודים הבהירים בהחלט תרם רבות לאווירת הנינוחות והשלווה שתיארתי קודם לכן. הספק המנוע הוא 252 כוחות סוס ולמרות המשקל הגדול בכמעט 200 ק''ג לעומת הקופה, עדיין הקבריולה מאיצה ב-6.4 למאה ומגיעה אחרי מאמץ לא ארוך במיוחד למגביל המהירות האלקטרוני ב-250 קמ''ש. הקבריולה היא שילוב מאוד מוצלח בין מראה מוחצן של מכונית פתוחה יחד עם ביצועים, פאר ורמת בטיחות גבוהים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully