וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: דיאלים S3 Advance - חודש ראשון

29.5.2017 / 8:15

לקחנו דיאלים S3 Advance משומש למבחן ארוך טווח בכדי לאמוד את עמידותו ושרידותו של קטנוע המנהלים הקוריאני. רשמים מהחודש הראשון

ארוך טווח – דיאלים S3 – חודש ראשון. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
בחודש הראשון עבר הדיאלים שימוש עירוני ובין עירוני ורשם צריכת דלק ממוצעת של 30 ק"מ לליטר/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

לפני כ-5 שנים הושק בארץ מותג האופנועים דיאלים עם תוכניות לנגיסה מכובדת משוק הדו-גלגלי הישראלי. זה עדיין לא קרה. את 2016 סיים המותג הקוריאני עם נתח שוק של 5.2% (ובמקום ה-7 עם 894 מסירות) הרחק ממובילי השוק. הסיבות לכך רבות וביניהם תחרות קשה מצד המתחרים, ודגמים של דיאלים שמבחינת הלקוח הישראלי - השמרן מטבעו - עדיין צריכים להוכיח את עצמם.

כדי לאמוד את מוצרי דיאלים החלטנו כאן בוואלה!רכב, לקחת את אחד מקטנועי המותג למבחן ארוך טווח. כיוון שהמטרה היא לבדוק עמידות ושרידות, ביקשנו במפורש שלא לקבל כלי חדש "מהניילונים" אלא דווקא לקחת את אחד מהקטנועים המשומשים שנמצאים במגרש הטרייד-אין של היבואנית, 'אלבר'.

בקשנו כלי וותיק שצבר הרבה קילומטראז' תחת גלגליו, אבל בסוף נאלצנו להתפשר על S3 Advance, כלומר גרסת 250 סמ"ק (יש גם 125 סמ"ק), שעלה על הכביש בפברואר 2016 והגיע לידינו עם 4,428 ק"מ על השעון.

כאמור הכלי לא חדש, ועל כן יש כמה הערות קטנות: כיסוי הגומי של מחבר המראה השמאלית סדוק, במושב הנוסע יש חור קטן, בפלסטיק הבסיס של משענת הגב יש שבר באחד הצדדים, ותופסן השקיות שלרגלי הרוכב תקוע. פרט לכך וממראה חיצוני בלבד, הכלי נראה שלם ומקורי, נטול שריטות ושיופים וכנראה שגם ללא נפילות או סימני התעללות בכלי.

בחודש האחרון רכבנו על הכלי בתנועה עירונית פקוקה, כמו גם בינעירונית מהפרברים המנומנמים לכרך התל אביבי ובחזרה. על פניו לא הרגשנו בהבדל בהתנהגות הכלי המשומש שלנו לכלי דומה שנבחן אצלנו כשהושק המותג. זה המצב גם בכל הנוגע לצריכת הדלק. סיימנו כבר שלושה מיכלים, והצריכה הממוצעת נעה סביב 30 ק"מ לליטר.

בהתחשב בתוואי ואופי הנסיעה, זהו נתון סביר ואף יותר לקטנוע 250 סמ"ק, ודומה למה שהצלחנו לצבור כאשר בחנו את הדגם כחדש.

ארוך טווח – דיאלים S3 – חודש ראשון. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
ארוך טווח – דיאלים S3 – חודש ראשון/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

גם תקלות מיוחדות לא נרשמו לחובתו של S3 למעט דבר אחד. באחד הערבים הקרירים, כשקרני בין הערביים מבצבצות, קלטתי שהפנסים לא נדלקים. יש אור גבוה (אם לוחצים קבוע על מתג הבהוב האורות), יש איתותים, בלימה וזהו. אין תאורה קדמית או אחורית ולוח המחוונים נדלק עם העברת המפתח הקבוע למצב 'On', וכבה בסיום ריקוד המחוונים ואחרי שכל מחוג הגיע לקצה הסקאלה וחזר. אז נזכרתי שכבר יומיים-שלושה נראה לי שתאורת לוח המחוונים כבויה. כמעט בלתי אפשרי לראותה בשעות היום, ובלתי אפשרי בכלל באור ישיר (לא שונה משאר המתחרים ובאור יום כלל לא נחוץ ממילא). כיוון שבימים שקדמו לכך לא נסעתי בשעות החשכה, לא הבחנתי בכך לפני כן.

ניסיתי לקבוע תור למוסך הראשי בת"א אבל נאמר לי שאין בכך צורך. הגעתי יום למחרת ולאחר שלוש דקות עבודה נפתרה הבעיה: היה זה ממסר (Relay) ששבק. העלות - 100 שקלים. ניצלתי את הביקור במוסך גם להחלפת תופסן השקיות התקוע, בתופסן משומש ותקין אחר. פרט לכך הקטנוע לא מרשרש, או מזייף וממשיך להציג יכולת שרידות נאה.

על הצד הטכני – דיאלים S3 Advance
דגם מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור מים.
קדח: 73, מהלך: 59 מ''מ
נפח מנוע: 247 סמ"ק
הספק: 24.7 כ"ס ב-8,700 סל"ד
מומנט: 2.17 קג"מ ב-6,800 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית
הילוכים: תיבה רציפה

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי: זרוע תלויה על ציר עם משכך שמן
בלם קדמי: דיסק בקוטר 240 מ"מ
בלם אחורי : דיסק בקוטר 220 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70/14
צמיג אחורי: 140/60/13

בסיס גלגלים: 1,500 מ''מּ
גובה מושב: 775 מ"מ
משקל יבש: 180 ק"ג
מיכל דלק: 11.5 ליטר

מחיר: 25,750 שקלים

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
ארוך טווח – דיאלים S3 – חודש ראשון. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
הדיאלים S3 ימשיך לשרת אותנו בחודשים הקרובים במגוון מטלות ועל ההתמודדות עימן נדווח בחודשים הבאים/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully