וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צה"ל לנהיגה קרבית יפוצה ב-3.5 מיליון שקלים

4.6.2017 / 11:47

מפקד ביה"ס לנהיגה קרבית של צה"ל נפגע קשה בתאונת דרכים שארעה בחמש בבוקר לאחר שחזר מבילוי בעת חופשתו. חברת הביטוח סרבה לשלם חלק משיקומו, אך בית המשפט פסק אחרת

תאונת דרכים. ShutterStock
תאונת דרכים/ShutterStock

נ', יליד 1990, חלם לשרת כקצין קרבי. נ' החל לעשות דרכו במעלה השירות הצבאי, סיים קורס קצינים, ושירת במספר תפקידים שהאחרון בהם היה מפקד לבית ספר לנהיגה קרבית בבא"פ לכיש. נ' זכה להערכת מפקדיו ועל אך שהיה בדרגת סגן בלבד שימש בתפקיד של סרן.

התאונה אירעה בתאריך 05/07/13, בשעות הבוקר שבין יום שישי לשבת, בסביבות השעה 05:00, כאשר חזר מבילוי. בעקבות התנגשות חזיתית בין רכבו לרכב נוסף, נפגע הקצין באופן אנוש והובהל לבית החולים תוך שהוא סובל מפגיעת ראש קשה ביותר, בעקבותיה הוא הורדם והונשם למשך 17 ימים. בבית החולים התברר כי זה סובל מפגיעה מוחית משמעותית אשר פגעה גם בכושר ראייתו. מלבד זאת, פניו ספגו חבטה חזקה ו 16 משיניו נשברו.

באורח נס, לאחר שיקום של מספר חודשים בבית החולים לוינשטיין, הוא חזר לשירותו הצבאי, אך מפאת אופי פציעתו, נבצר ממנו למלא את אותו התפקיד וזה שובץ למספר תפקידים אחרים. כעבור מספר חודשים, הוחלט על סיום שירותו ושחרורו מצה"ל.

הכרעת הדין

היתרון הבולט של תביעה נגד חברת הביטוח הינו קבלת כל סכום הפיצויים מראש להבדיל מקצבה חודשית נמוכה

באמצעות עוה"ד גיל בן ארי המתמחה בתביעות נזקי גוף נ' הגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב. במסגרתה, בין היתר, זו נתבקשה לממן את עלות הטיפולים לשיקום פיו שנפגע קשות בתאונה.היא מנגד, דחתה את הבקשה לממן את עלות שחזור שיניו בטענה כי הכתובת לכך היא צה"ל – הוא הגורם שמממן את טיפולי השיניים לקציני הקבע.

בעקבות סירובה, הוגשה לבית המשפט בקשה לתשלום תכוף עבור הטיפולים וזה קבע כי חברת הביטוח היא הגורם שישא בעלות הטיפולים והורה לה לשלם באופן מיידי סכום של 115,000 שקלים. כמו כן, לבקשת בית המשפט, מונו מספר מומחים רפואיים שקבעו כי נכותו המצטברת עומדת על שיעור של 74%.

במהלך המשפט התגלו מחלוקות בין הצדדים בנוגע לחישוב כושר השתכרותו בעתיד: נטען כי ייתכן וזה לא היה ממשיך לשרת במשך שנים רבות ללא קשר לקרות התאונה. על מנת להדוף טענה זו, גייס הקצין לעזרתו את שניים ממפקדיו, אל"מ דוד אוברמן, סגן מפקד אוגדת איו"ש תחתיו שירת כמפקד ביה"ס לנהיגה קרבית, וסא"ל יובל ביטון ששירת כמפקד בית ספר ללחימה בבא"פ. שני הקצינים מסרו תצהירים לפיהם נ' היה קצין מצטיין ומוערך שקיבל שבחים על תפקודו, ואלמלא התאונה היה ממשיך לשרת שנים רבות בצבא.

בסופו של יום, נפסק כי זה יפוצה בסכום של 3.5 מיליון שקלים.
לדברי עו"ד גיל בן ארי, הסכום הגבוה שניתן לנ' מוסבר בין היתר בעובדה שממוצע השכר בצבא גבוה מאשר באזרחות ועומד על כ-26,000 שקל לחודש מול השכר הממוצע במשק העומד על כ-10,000 שקל. לדבריו, "היתרון הבולט של תביעה נגד חברת הביטוח הינו קבלת כל סכום הפיצויים מראש להבדיל מקצבה חודשית נמוכה של מספר אלפי שקלים במקרה של תביעה של קצין התגמולים. בנוסף קבלת פיצוי חד פעמי מחברת הביטוח מסירה חשש מצד הנפגע שיום אחד אולי יקבל זימון לועדה רפואית חוזרת שתוריד לו את אחוזי הנכות ותפגע בקצבה החודשית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully