וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה ישראלי ראשון יוצא ל-King of Hammers, תחרות העבירות המטורפת בעולם

6.6.2017 / 9:16

ב-7 לספטמבר יזנק מיכאל חן ל- KOHפורטוגל, תחרות ייחודית המשלבת זחילת סלעים ומרוץ מהירות נגד השעון. זו הפעם הראשונה שצוות ישראלי יוצא ל-KOH, אנחנו מחזיקים לו אצבעות

קינג אוף האמרס. שלמה סטובצקי, מערכת וואלה! NEWS
KOH דורש שילוב בלתי אפשרי של רכב עבירות קיצוני, עם יכולות מהירות/מערכת וואלה! NEWS, שלמה סטובצקי

הבצורת המוטורית בישראל דוחקת את גלגלי הספורטאים המוטוריים אל מעבר לים –ראלי במדבריות אפריקה ודרום אמריקה, ראלי בלקן, אופנועים ברומניה, יש לנו אפילו נציגים מוצלחים בזירת מרוצי האספלט. שוחרי עבירות ישראלים משתתפים בקרואטיה טרופי באופן קבוע, ואחד מבוגרי קרואטיה נושא עכשיו את עיניו למתכונת חדשה לגמרי, KOH.

King of Hammers (לא, זה לא "מלך הפטישים"...) נולדה בקליפורניה ב-2007, כאשר תריסר חבר'ה שתו יותר מדי בירה והחליטו לערוך תחרות מהירות, עם רכבי ה-Rock Crawling שלהם. הדבר המופרך הוא שכל מה שזחלן-סלעים צריך, פוגע בביצועי המהירות; בעולם המהירות צריך מנועים חזקים, יחסי העברה מהירים, מתלים מהודקים יחסית, לעתים הנעה אחורית עם היגוי מדויק וחד. רכב עבירות חייב לזחול במהירות נמוכה להפליא, הוא צריך צמיגים גדולים בלחץ אוויר נמוך, היגוי קיצוני (לעתים קרובות קדמי וגם אחורי), הנעת 4X4 עם נעילות מלאות... בקיצור, דבר והיפוכו.

קינג אוף האמרס. שלמה סטובצקי, מערכת וואלה! NEWS
המהירות בה תוקפים את מכשולי העבירות מחייבת מכלולים חסונים באופן קיצוני – נושא הדורש בדיקות חוזרות ונשנות של רכב המרוץ/מערכת וואלה! NEWS, שלמה סטובצקי

KOH מגיע לאירופה

האבסורד שבעניין הפך את KOH ללהיט היסטרי בארה"ב, אירוע הנמשך שבוע שלם, עם מספר שיא של מתחרים וצופים. ראו המארגנים כי טוב, ופתחו ליגה אירופאית – בריטניה, צרפת, וולס, ופורטוגל (הנחשב ל-KOH הקשה ביותר באירופה). גם באירופה מרקיעה הפופולריות של KOH שחקים, וזה המקום אליו רוצה להגיע מיכאל חן, במסגרת "צוות ניר". מיכאל הוא נהג עבירות וותיק שניצח ליגות עבירות בישראל (כשעוד נערכו כאן כאלה...), באחת השנים אפילו התחרה בשתי קטגוריות במקביל. לאחרונה השתתף בקרואטיה טרופי, מתחרויות העבירות הקשוחות ביותר באירופה.

רכב העבירות של מיכאל מתבסס על טנדר טויוטה, אבל הוא כבר מזמן חרג מכל פרופורציה. הטנדר השחור חמוש במנוע LQ9 6.0 ליטר המפיק 380 כוח סוס, עם תיבת 4-הילוכים מקצועית. הטנדר נועל צמיגי 40 אינץ' עם טרנספר מהיר – לטובת ביצועי המהירות רוצה מיכאל להרכיב צמיגי 37", ולהנמיך את המרכב ב-14 סנטימטרים. זה פחות טוב לקטעי העבירות, אבל מאפשר נהיגה מהירה בשבילים הפתוחים. את כיוונון הסרן הקדמי וסיוע בבדיקות העמידות ביצע וואסים עתמאנה.

התחרות עצמה נמשכת שלושה ימים, בכל אחד מהם עוברים המתחרים 80 קילומטרים הכוללים קטעי עבירות תובעניים מאוד. ב-2016 השתתפו בפורטוגל 52 מתחרים, השנה מצפים ל-70 צוותים ומעלה. מכיוון שהכלים מותאמים למהירויות עד 150 קמ"ש, יחסי ההעברה שלהם אינם מאפשרים זחילה אמיתית. עם מהלכי מתלה מוגבלים ומרווח גחון מצומצם, אי אפשר להתמודד עם מדרגות הסלע הענקיות בזחילה מבוקרת. לכן נדרשת נהיגה מהירה ותוקפנית בסגנון המזכיר Rock Bouncing אמריקני, המחייב מכלולים עמידים וחסונים ביותר. מיכאל מתאמן בשילוב שני סגנונות נהיגה, במטרה לרכוש את המיומנויות הייחודיות ל-KOH 2017.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קינג אוף האמרס. שלמה סטובצקי, מערכת וואלה! NEWS
קינג אוף האמרס/מערכת וואלה! NEWS, שלמה סטובצקי

המרוץ למיליון

התחרות בפורטוגל מאתגרת מאוד אבל המרוץ החשוב יותר כרגע, הוא המרדף אחרי הספונסורים. בניית הרכב והשתתפות ב-KOH עולה כסף רב, ומיכאל נקרע בין דרישות התקציב השונות. מזה ארבע שנים הוא נתמך על ידי חברת נע-נע גז השומרת לו אמונים, ותתמוך בו גם בפורטוגל. לאחרונה הצטרפו לשורת הספונסורים מצברי "מוטלו" אבל זה עוד לא מספיק. מיכאל מקווה לסגור בקרוב חסויות נוספות, ואנו נהיה איתו פה, בסיקור השתתפותו ב-KOH פורטוגל.

קינג אוף האמרס. שלמה סטובצקי, מערכת וואלה! NEWS
קינג אוף האמרס/מערכת וואלה! NEWS, שלמה סטובצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully