וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס S500E פלאג אין הייבריד – מבחן דרכים

8.6.2017 / 9:16

הימים בהם מכוניות היברידיות היו קופסאות חסכוניות ותכליתיות חלפו מזמן, מרצדס S קלאס בגרסת הפלאג אין ההיברידית, היא הדוגמה הכי טובה למכונית פאר יוקרתית שמשנה לחלוטין את מה שחושבים על יוקרה וחיסכון

מרצדס S500E – מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
כוח ומוח, שני טנקים ירוקים במפגש ראש בראש/ניר בן טובים, קינן כהן

אני לא חושב שמישהו יתווכח על הקביעה שבעלות על מכונית בישראל היא תענוג מפוקפק מאוד. לא משנה אם מדובר במכונית חדשה לגמרי שמתגלגלת מאולם התצוגה על המיסוי הרצחני המושת עליה, זה שגורם לה לעלות גם כפליים מאשר במדינות אחרות. גם אחר כך, כאשר אנחנו נוהגים בה החלק של המס על כל ליטר דלק שאנחנו צורכים הוא מהגבוהים בעולם. תשתיות הכבישים אומנם שופרו משמעותית בשנים האחרונות, אבל לא נדיר למצוא כבישים משובשים להפליא או סתם מהמורות שמחסלות בולמי זעזועים. מה עם העומס בכבישים? הפקקים האין סופיים שנראה שרק מחמירים משנה לשנה?

שורה תחתונה, אנחנו מסתכלים על חוויה שנעה בין גירוד הפנים על פומפיה לבין מילוי טפסים להחזרי מס.

ובכן, אנחנו שמחים לבשר לכם שבעלות על מרצדס S500E עשויה לפתור אתכם מלא מעט ממנת הסבל הכרוכה בתופעה שנקראת בעלות על מכונית בישראל. אז נכון, זו מכונית שנרכשת על ידי שכבה דקה מאוד של אכלוסיית מדינת ישראל – אבל היי, מי אמר שמי שיש לו כסף לא אוהב לחסוך?

מרצדס S500E – מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
עם יותר מ-5 מטרים מקצה לקצה אנחנו לא בטוחים אם היא יותר ארוכה, ירוקה או שחורה/ניר בן טובים, קינן כהן

תעמיס, אין מס

יש מעט מאוד מכוניות שמייצרות מסר ברור מאוד כמו מרצדס S קלאס, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגרסה המאורכת שלה ועל כל זה – מכונית המבחן הגיעה גם בצבע שחור. אם הייתי צריך הוכחה לזה זו הייתה התגובה של האנשים בחורשה ההיא בה עצרתי לקפה, והדבר האחרון שהם ציפו לראות זה מישהו שנוהג בה מוציא פק"ל קפה וקופסה עם ירקות חתוכים.
מתיחת הפנים הקלה שעברה המכונית והוצגה לפני כחודש וחצי בסין עתידה לצאת לשוק במהלך הרבעון השלישי של 2017 ולהגיע לישראל בשנה לאחר מכן. בכל הנוגע למערך ההנעה של גרסת הפלאג אין ההיברידית אין שינוי, אך פנסי החזית, האחור וכן הפגושים קיבלו מראה שונה במקצת.

עם 525 ס"מ לאורך ו-190 ס"מ לרוחב, עם 317 ס"מ בבסיס הגלגלים, לא ברור אם המכונית הזו יותר שחורה או יותר גדולה. לגודל הזה יש מחיר אם אתם במקרה אלו שצריכים לנווט את הספינה הזו במתאר עירוני צפוף. למרבה המזל יש כאן יותר מצלמות מאולפן חדשות שמעניקות שלל זוויות מבט עליה מכל כיוון אפשרי כדי לעזור לתמרן אותה. אם כבר נגענו בסוגיית החניות והגודל שלה, אני כן תוהה בקול רם לגבי מיקום שקע הטעינה שלה במיקום נמוך מאוד בפגוש האחורי – בדיוק איפה שמכוניות נוטות להינגח על ידי נהגים אחרים, בין אם בזמן חניה, או סתם בפגיעת פנים-אחור שבמקרה שלה עלולה להיגמר בחשבונית יקרה מאוד, אפילו ביחס למרצדס.

נכון להיום, ומבלי להיכנס להסברים מסובכים מדי, שיטת המיסוי למכוניות בישראל מתגמל מכוניות היברידיות או מכוניות פלאג-אין היברידיות בהפחתה של שיעור המס עליהן. על המכונית הזו משלמים הרבה פחות מס בהגעה שלה לישראל, במילים אחרות – ככל שהמכונית הזו תהיה מאובזרת יותר, ההנחה שמגולמת תהייה גבוהה יותר. והמכונית הזו ובכן – מאוד מאובזרת. למעשה, המקום היחיד בו למכנית הזו יש פחות ממשהו, זה תא המטען שבגרסה הזו מפחית מנפחו ויורד מ-530 ליטרים ל-395 ליטרים.

ניסיתי לערוך רשימה של האבזור והמערכות פה, אבל איפה שהוא בין התפריט שמאפשר עשר רמות הקשחה של תמיכת הכתפיים שהיא מציעה, לבין מראות האיפור למושבים האחוריים ובקרת האקלים עם ארבעה אזורי מיזוג – הגעתי לשתי מסקנות. 1. 48 השעות שיש לי איתה לא יספיקו, 2. שאני עלול לחרוג בהרבה ממכסת המילים שלי כדי לעשות את זה.

מרצדס S500E – מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
איכות הייצור והחומרים הם בדיוק מה שהייתם מצפים ממכונית של מרצדס/ניר בן טובים, קינן כהן

היה באמפ?

בזמן נסיעה בפקק, בקרת השיוט האדפטיבית יחד עם השמירה על הנתיב, משמשים מעין נהג פרטי לנהג הפרטי של הבעלים...

נגעתי כבר בעניין התמרון העירוני של ה-S קלאס, ולא לחינם פלטתי אנחת רווחה בכל פעם שצלחתי אזורים בנויים בצפיפות עם המכונית הזו, גם כאשר עצרתי במרכז קניות, נאלצתי לנדוד לקצה מגרש החניה כדי למצוא לה פינה בה אני לא אסתכן בלחזור למכונית ולגלות עליה שכישורי החניה של הנהג לידי לא משהו. אני יכול רק להניח שמי שבונה אותה מניח שללקוח הממוצע יש חניה שמורה, או מישהו שיעשה את זה עבורו במקומות אליהם הוא מגיע.

אבל בשאר ההיבטים של תנועה עירונית, מעבר לשקט המבודד של תא הנוסעים פה, לתנועה החשמלית החרישית כמו לוויתן בצילום תת מימי של נשיונל ג'יאוגרפיק, הבידוד הוא גם מתנאי הכביש. בהתחלה אתה מופתע מאופי הפעולה של מתלי האוויר פה, בשלב הבא זה פשוט הופך למשחק של להעלים פסי האטה כאילו חלפתי על גבי מקל ארטיק.

ממצב של טעינה מלאה של הסוללות, לפי הבדיקה שלי אפשר לצפות לתוצאה של בין 15 ל-20 ק"מ של תנועה בכוח החשמל, גם בלי להתאמץ יותר מדי לחסוך. בסופו של דבר גם למנוע חשמלי של 85 קילוואט יש גבול והוא כנראה להזיז 2.2 טונות ממקום למקום.

כל עוד לא מצפים ממנה להיות מכונית חשמלית לאורך כל הדרך או כל הזמן, אפשר להסתדר עם זה. למכונית ארבעה מצבי נסיעה; היברידי, חשמלי בלבד, בנזין או מצב "טעינה" בה היא מחלקת את כוח המנוע בין הנעת המכונית לבין טעינה ועושה שימוש מוגבר בבלימה רגנרטיבית שמנצלת את פעולת הבלימה לטעינה של הסוללה. כאשר נוהגים מחוץ לעיר במצב ההיברידי ועושים שימוש במצב החשמלי רק בעיר אפשר להגיע למספרים יפים מאוד, על פי מחשב הדרך של המכונית, בערך שליש מקצת פחות מ-600 קילומטרים שהעברתי בה היו על טהרת החשמל.

כן, אם יש משהו שהמכונית הזו בנויה לעשות ולעשות טוב, זה לכסות מרחקים אדירים במהירות ורמת נוחות יוצאת מן הכלל. לא משנה אם הכביש ישר או מפותל, ה-S ההיברידית צולחת כל תוואי כשהיא נעה מהר מאוד, לפעמים זה נראה מהר מדי למכונית בגודל שלה. תחושת הביטחון והניתוק מהקצב הריאלי שלה מטעה מאוד. אין תקשורת, אין חיבור, רק כביש שחור שמואר באלומה הלבנה של פנסי הלד ונעלם מתחת לחישוקי ה-19 אינץ' צמיגי ה-245 מלפנים ו-275 מאחור.

גם בזמן נסיעה בפקק, בקרת השיוט האדפטיבית יחד עם השמירה על הנתיב (שתיהן חלק ממערך הבטיחות המקיף שלה), שולטים במרצדס ומשמשים מעין נהג פרטי לנהג הפרטי של הבעלים...

כאשר מנוע הבנזין 3.0 ליטרים בתצורת ה-V6 מוגדש הטורבו דוחף אותה קדימה ביחד עם המנוע החשמלי בהספק משולב של 442 כ"ס ואת התאוצה ל-100 קמ"ש היא תעשה ב-5.2 שניות מוצהרות ו-5.5 שניות מדודת, האינדיקציה היחידה של המעבר שלה דרך שבעת ההילוכים בתיבה זה רק החיווי במסך ה-12.3 אינץ' המתחזה ללוח מחוונים. אלו מספרים שרק גרסת ה-V8 או ה-AMG מתעלים עליהם.

עוד באותו נושא

מרצדס C350E פלאג אין הייביריד – מבחן דרכים

לכתבה המלאה
מרצדס S500E – מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
האוטו שלנו גדול וירוק, האוטו שלנו נוסע רחוק ובנוחות של ריחוף/ניר בן טובים, קינן כהן

עושה חשבון

אז מרצדס S500E היא אולי הביטוי המוטורי המובהק ביותר למשפט "לדפוק את המערכת". מיסוי? משלמים רק 20 אחוזים בהיותה פלאג אין במקום 82 אחוזים של מכונית רגילה. דלק? עם 9 ק"מ לליטר - ביחס למכוניות בקבוצה שלה ולביצועים שלה מדובר בחיסכון אדיר. פקקים? עזרי הנהיגה האוטונומיים למחצה שלה פוטרים את הנהג מהצורך להאיץ ולהאט לאורך טורי המכוניות הבלתי נגמרים. כבישים משובשים? המכונית הזו הופכת את פס ההאטה האלים ביותר שתמצאו ללא יותר מעליה על גבשושית קלה.

750 אלף שקלים הם לא סכום שאפשר לזרוק סתם כך באוויר. אבל, ללקוחות הרלוונטיים מדובר בהצעה שגם אם נישאר באולם התצוגה של מרצדס היא לא פחות ממציאה. כאשר ה-S קלאס הבסיסית ביותר ה-S350d מתחילה ב-900 אלף שקלים וזה עוד לפני שאבזרנו אותה מעבר לבסיס, בטח שלא ברמה של ה-S500E.

כי העניין הגדול במכונית הזו הוא לא הסיבה שלשמה התכנסנו, החיסכון בדלק קיים, בלי ספק, אבל הקלף החזק ביותר שיש למרצדס הזו להציע הוא חבילת אבזור שהיא כמעט מופרכת בהידורה, ובמחיר (שוב, עבור הלקוחות הרלוונטיים כמובן) הוא ההצעה הכי טובה כיום בשוק הרכב הישראלי למי שמחפש את המקבילה של חבילת "הכל כלול" במכונית פאר מהשורה הראשונה.


על הצד הטכני – מרצדס S500E
מנוע, הנעה – בנזין V6 טורבו, היברידי פלאג-אין, אחורית
נפח – 2,996 סמ"ק
הספק משולב – 442
מומנט/סל"ד – 1,600/49 (בנזין בלבד)
תיבת הילוכים – אוטומטית, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 5.2
מהירות מירבית (קמ"ש) – 250

מידות
אורך (ס"מ) – 525
רוחב (ס"מ) – 190
גובה (ס"מ) – 149
בסיס גלגלים (ס"מ) – 317
תא מטען (ליטרים) – 395
משקל (ק"ג) – 2,215

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מתלי אוויר
בלמים קד'/אח' – דיסקים מחורצים מאווררים/מאווררים
צמיגים – ק'- 245/45 R19, א'- 275/40 R19

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully