וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

954 קמ"ש באוויר: קווים לדמותו של ה-787 דרימליינר

שי ארז

12.6.2017 / 11:10

באיחור מעט אופנתי, מצרפת אל-על את מטוס הבואינג 787 דרימליינר החדיש לצי המטוסים שלה. טיסות בכורה צפויות כבר בספטמבר הקרוב

השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר. יצרן, ניר בן טובים
787 דרימליינר. טיסות ראשונות בעוד שלושה חודשים בישראל/ניר בן טובים, יצרן
הדריימליינר הוא למעשה התשובה של חברת בויאנג לאיירבס הענק A380 וחברת אל על בחרה במטוס האמריקני על פני האירופי

באירוע רב רושם בהשתתפות שר התחבורה, ראשי החברה ונציגים בכירים של בואינג העולמית, ציינה אמש (11.6.17) חברת התעופה 'אל על' את כניסת מטוסי הדרימליינר לצי החברה כשהבשורה לנוסעים היא מטוס חדיש יותר, מרווח ונוח יותר, מהיר יותר וחסכוני יותר בדלק.

מטוס הדרימליינר (בואינג 787) החל בטיסות מסחריות בעולם אי שם בתחילת שנת 2012 וכעת גם חברת אל על מצטרפת, או נכון יותר, מצרפת גם את נוסעיה למעגל הטסים ב"חלום".

הדריימליינר הוא למעשה התשובה של חברת בויאנג לאיירבס הענק A380 וחברת אל על בחרה במטוס האמריקני על פני האירופי מכמה טעמים כשבראש ובראשונה ניצב הקשר הייחודי עם בואינג. אל על היא אחת מחברות התעופה היחידות בעולם שכל צי המטוסים שלה מורכב אך ורק ממטוסי בואינג. שנית, מערך האחזקה שכבר מותאם "ומדבר בשפת בואינג" כשלכך נוספו הוצאות הדלק החסכוניות של המטוס (כ-20% לעומת המטוסים שהוא מחליף), חוסר התאמה במסלולים וקליטת האירבס הענק ועוד ובקיצור, 16 מטוסי דרימליינר חדשים עם אופציה לעוד 13, יחליפו את מטוסי ה-767-300 ו-747-400 במהלך השנים הקרובות בעסקת ענק שנאמדת בכמיליארד ורבע דולרים.

השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר. יצרן, ניר בן טובים
השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר/ניר בן טובים, יצרן

בואינג 787 דרימליינר– קווים לדמותו

ראשית נתחיל בשם. המטוס הוצג לציבור (בכוונה מן הסתם) בשמיני ביולי 2007 ועל פי שיטת הרישום האמריקנית שבה החודש מופיע לפני היום, נוצר המספר 787. לקראת סוף שנות התשעים החליטה חברת בואינג לפתח מטוסי נוסעים שיחליפו את ה-747 וה-767 הוותיקים.

מטוס אחד (הסוניק קרוזר) יועד לצלוח מרחקים גדולים במהירות שיא אולם המשבר הכלכלי שנגרם בעולם התעופה בעקבות פיגועי ה-11.9 גנז את הרעיון ובמקומו הוחלט על פיתוח מטוס נוסעים קל משקל ומועט נוסעים שיציג חיסכון משמעותי בהוצאות דלק ואחזקה שיושגו הודות למבנה והחומרים שלו. כך נולד ה-787 שהפך ל"מבצעי" בסוף שנת 2011 תחילת 12.

אורכו של ה-787 הוא כמעט 57 מטרים, רוחבו נושק ל-6 מטרים ומוטת כנפיים של 52 מטרים. משקלו היבש כ-110 טון שיכולים להכפיל את עצמם (משקל המראה מקסימלי) עם הנוסעים, דלק ומטען.

המהירות המקסימלית של המטוס מגרדת מלמטה את המאך 1 (954 קמ"ש) וטווח הטיסה המרבי שלו הוא כמעט 16,000 ק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר. יצרן, ניר בן טובים
השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר/ניר בן טובים, יצרן

דרימליינר – חלום לנוסעים

כבר במחלקת התיירים זוכים הנוסעים למסך מגע אישי גדול עם ספריית סרטים פרטית הכוללת למעלה מ-150 סרטים, עשרות פרקי סדרות בעברית ובלועזית

המטוס מתוכנן לשאת בין 200 ל-300 נוסעים, כשכל לקוח מזמין לעצמו את התכנון הפנימי וכך המטוסים אשר ישרתו את אל על מתוכננים עבור 282 נוסעים בשלוש מחלקות. מחלקת התיירים (אקונומי) מכילה 222 מושבים בתצורת 3-3-3, מחלקת אקונומי פרימיום בעלת 28 מושבים בסידור של 2-3-2 ואילו מחלקת עסקים כוללת 32 מקומות ישיבה/שינה המסודרים במבנה 1-2-1. המושבים שבמטוס הם מתוצרת Recaro (ריקרו) יצרנית המושבים הוותיקה והמוכרת לנו בעיקר מעולם מרוצי המכוניות.

כבר במחלקת התיירים זוכים הנוסעים למסך מגע אישי גדול עם ספריית סרטים פרטית הכוללת למעלה מ-150 סרטים, עשרות פרקי סדרות בעברית ובלועזית, אלבומי מוסיקה, ספרי מקוונים, משחקים ועוד, לצד חיבור לאינטרנט ואפשרות להטענת הטלפון/מחשב/טאבלט וכו'. כל מערכות השמע והווידאו במטוס הינם פרי תכנון ויצור מיוחד של חברת פנסוניק היפנית ומה שבטוח זה שלא יהיה משעמם בטיסה או במילים פשוטות – כל אחד רואה את מה שהוא רוצה.

במחלקת האקונומי פרימיום ישנם 28 מושבים הנמצאים במרחק של 96 ס"מ זה מזה ומאפשרים ישיבה נוחה גם לארוכי גפיים. משענות הראש מתכוונות, ידית רחבה ומחולקת בין שני המושבים המאפשרת לכל נוסע להניח את ידו בנוחות והנוסעים במחלקה יזכו לקבל ערכת נוחות, בקבוק מים אישי ועיתון.

במחלקת העסקים שהיא המחלקה הבכירה (מחלקה ראשונה בוטלה) ייהנו 32 הטסים ממרחב אישי המופרד במחיצה בחצי גובה ומושבים ההופכים למיטה באורך 198 ס"מ וברוחב של 53 ס"מ. לזה תוסיפו שולחן עבודה, ארון פרטי לציוד אישי, שקעי חשמל ו-USB וכמובן ארוחות מפנקות. ממש חדר מלון מעופף.

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. PriestmanGoode, מערכת וואלה! NEWS
מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על/מערכת וואלה! NEWS, PriestmanGoode

המטוס הראשון צפוי להגיע לישראל (בטיסה כנראה...) בחודש אוגוסט ואז הוא יעבור סדרת בדיקות והכנות במשך מספר ימים כאשר הטיסות הראשונות לקהל צפויות לעלות לאוויר (סוג של התחכמות, אני יודע) בחודש ספטמבר. אחרי המטוס הראשון צפויים להגיע כאמור עוד 15 מטוסים בשלב הראשון עד לשנת 2020 כשלאל על שנה כאמור אופציה לרכישת 13 מטוסים נוספים. המטוסים ישרתו את הקווים לאירופה ובהמשך גם ליעדים הטרנס-אטלנטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully