וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון אחרית הימים – מערכת ה-B2V של אוטוטוקס מושקת

20.6.2017 / 14:22

חברת אוטוטוקס המפתחת פתרונות תקשורת בין כלי רכב ותשתיות השיקה את מערכת ה-B2V, השואפת למנוע היפגעות רוכבי אופנועים על ידי כלי רכב הנגרמת מאי הבחנה בכלים דו גלגליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבב תקשורת משותף לכלי רכב ארבע ודו גלגליים כמו כן עם הולכי רגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוכבים על אופנוע או קטנוע? זה קרה גם לכם, זה קורה לכם בכל יום וזה ימשיך לקרות לכם. הרגע הזה בו נהג הרכב לפניכם או לצדכם סוטה בבת אחת לנתיב שלכם, או נכנס לצומת בדיוק כאשר אתם חוצים אותה. החוויה הזו שאחראית להרבה מאוד שערות לבנות מתחת לקסדה שלנו אמנם אינה מסכנת את הנהגים כמו אותנו הרוכבים, אולם לעיתים אופנוע שמגיח מאיזור נסתר לעיני הנהג גם הוא יכול להיות הפתעה לא נעימה. אני לא נכנס להיבט האשמה או האחריות, לא הפעם בכל מקרה.

אולם, לפי ההודעה לעיתונות שפרסמה חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, החוויה הלא נעימה הזו והקטלנית לעיתים הולכת להצטמצם משמעותית במידה וייעשה שימוש נרחב במערך שבבי ה-B2V החדשים שלה.

החברה, העוסקת מזה כעשור בפיתוח ויצור פתרונות תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב וכן בין כלי רכב ותשתיות לוקחת חלק בפרויקט המשותף לה ולחברת BOSCH ענקית מערכות המשנה לתעשיית הרכב העולמית. הפרויקט בו מעורבת גם יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי וחברת Cohda Wireless. במסגרת הפרויקט מצוידים אופנועים ומכוניות באמצעי חישה מפיתוח החברה המתקשרים ביניהם ולמעשה מייצרים מיפוי חי של כלי הרכב המצוידים בהם ומסוגלים "לשוחח" זה עם זה בנוגע למיקום כלי הרכב. באמצעות שידור נתוני מהירות, האצה, בלימה, כיוון נסיעה ועוד.

השימוש בשבב בכלי רכב דו גלגליים התאפשר בזכות המעגל המודפס הזעיר שפיתחה החברה, שצריכת המתח שלו היא נמוכה במיוחד, לצד עמידות טובה מאוד לזעזועים האופייניים לרכיבה על אופנוע. לפי הערכות החברה שנמסרו לנו על ידי און הרן מנהל הטכנולוגיות הראשי ומייסד משותף באוטוטוקס, במסגרת שיתופי פעולה קיימים עם יצרניות דוגמת DENSO ושיתופי פעולה עתידיים, מיליוני כלי רכב שיעלו על הכבישים באירופה וארצות הברית החל משנת 2019 יכילו את השבבים של החברה. יתרה מזאת, טווח התדרים בהם עובדים השבבים הוא זה שמשמש כיום וגם בעתיד תעבורה חכמה, כך שהם יוכלו "לשוחח" עם שבבים דומים שיהיו בכלי רכב, אופנועים, אופניים וגם הולכי רגל.

על אופן הפעולה של המערכת ניתן ללמוד מהסרטון שהפיקה החברה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully