וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו חוזרת לשוק הטנדרים: חשפה את רכב העבודה "פיק-אפ"

25.6.2017 / 8:47

אחרי הפסקה של שנים ארוכות מייצור טנדרים אמיתיים, הציגו הצרפתים את "פיק-אפ" החדש, רכב עבודה שמיועד לשוק האפריקאי ובין מכלוליו מסתתר שותף סיני. "הוא מיועד לאנשים שרוצים כלי עבודה. אמין בכל התנאים"

פיג'ו פיק אפ. אתר יצרן
פיג'ו "פיק-אפ". שם מקורי/אתר יצרן

כשפיג'ו הכריזו על כוונתם לייצר טנדר חדש אחרי גניזת ה-504, שמאחוריו היסטוריה מפוארת של טנדרים עוד מאמצע שנות ה-50, נדמה היה ששמו לנגד עיניהם כלי רכב כמו טויוטה היילקס, איסוזו די-מקס ומיצובישי טרייטון, חלק מהתרחבותם הגלובלית לשווקים נוספים. אלא שבפועל, פיג'ו החליטו (ככל הנראה) לבדוק את הקרקע, תרתי משמע עם טנדר קיים של השותפה הסינית דונגפנג ולהדביק עליו אותיות באנגלית ואת לוגו האריה. אולי בעתיד, בהתאם להתפתחויות הכלכליות, ינסו משהו מודרני הרבה יותר מדגם סיני שב-DNA שלו שאריות של ניסאן נווארה מתחילת שנות ה-90.

מאחר וזו הבשורה שיוצאת מהמטה, העיצוב החיצוני די שגרתי, בלשון המעטה וכנראה שאין לצפות לאיכויות פורצות דרך גם בתא הנוסעים (שתמונתו לא פורסמה). פיק-אפ מגיע עם מנוע אחד בנפח 2.5 ל' טורבו דיזל המפיק 115 כ"ס ו-29 קג"מ מ-2,000 סל"ד, בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית, ושידוך אל הנעה אחורית או כפולה. מרווח גחון של 21 סנטימטרים הוא פחות או יותר סטנדרטי בקטגוריה (לדי-מקס 22.5 סנטימטרים מרחק מהקרקע). כושר הנשיאה הוא כ-815 ק"ג.

פיג'ו פיק אפ. אתר יצרן
פיג'ו פיק אפ/אתר יצרן

המידות גם הן כשל מתחריו, עם אורך של קצת מעל 5 מטרים ושטח הטענה אחורי שימושי 1.40/1.39 מ'. במפרט האבזור, אפשר למצוא הילוך כוח, מיזוג אוויר מכני, חלונות חשמל, מראות חשמליות, בקרת שמע עם רדיו-דיסק וכניסת USB, זוג כריות אוויר, חיישני חניה ובגרסאות קצת יותר יקרות מקבלים גם קישוטי שטח.

פיג'ו: "פיק אפ מיועד לאנשים שרוצים כלי עבודה בעל אמינות בכל התנאים. קל לתפעול, זול לאחזקה, בעל שילוב בין יכולת עבודה לנשיאת משפחות". מערכת ההפצה של פיג'ו תשלח אותו ליבשת אפריקה בלבד בשלב זה, כך שקיים סיכוי קטן שמתישהו נראה אותו כאן, אחרי שיצא לכבישים בפעם הראשונה בסביבות חודש ספטמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully