וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אחים נפצעו קשה בתאונה ופוצו ב-7.5 מיליון שקלים

25.6.2017 / 8:33

התאונה החזיתית גרמה להם לנכות משמעותית וקושי תפקודי שצמצם דרמטית את אפשרויות התעסוקה לאחר שיקום, ועל כן הפיצוי הגבוה. עו"ד בן ארי: "נפגעי ראש רבים אינם מצליחים לשוב למעגל העבודה"

גבר כבן 60 נהרג בתאונה בין כלי רכב פרטי לאוטובוס ברחוב גולומב שבירושלים, 15 ביוני 2017. מד"א
למצולמים אין קשר לכתבה/מד"א

מדובר בתאונת דרכים שקרתה בדיוק לפני 4 שנים בשנת 2013 , כאשר ב', שהיה בן 31, הסיע את אחיו הצעיר ממנו בשעות אחר הצהריים, באזור באר שבע. לפתע רכב שנסע מולם עקף במקום אסור לעקיפה ופגע ברכבו של ב' בתאונה חזיתית. למזלם של ב' ואחיו הם נסעו ברכב מסחרי שהציל את חייהם. ברכב השני, שהיה רכב קטן, נהרגו שניים מנוסעי הרכב.

ב' נפצע קשה בראשו ופונה בבהילות במסוק לבית חולים סורוקה, שם עבר ניתוחי ראש מצילי חיים. לאחר שלושה חודשים של אשפוזים החל בשיקום. פגיעת הראש גרמה לב' לפגיעה קוגניטיבית שהוערכה על ידי מומחה בית המשפט בשיעור של 30%, לנכות נפשית בשיעור של 20% ולכאבי ראש בשיעור של 10%. בנוסף נפגעה ראייתו בכפל ראיה ופניו נהיו מצולקות. למזלו, אם ניתן לכנות זאת כך, ד' לא נפגע כלל פגיעות אורתופדיות, לא בעמוד השדרה ולא בגפיו. נכותו הוערכה על ידי המומחים מטעם בית המשפט בשיעור של 76%, כאשר חלק מנכויות אלו מהן אינו תפקודי, כגון ירידה בתחושה בלחי שמאל ואבדן חוש הטעם והריח.

סכום פיצויים גדול

בעקבות התאונה הגישו האחים תביעה לפיצויים נגד חברת הביטוח מנורה, באמצעות עו"ד גיל בן ארי המתמחה בתביעות נזקי גוף.

במקרה של ב', שנדון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחרונה הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו חברת הביטוח מנורה שביטחה את רכבו תשלם לו 4.1 מליון שקלים, בנוסף על 600,000 תגמולי ביטוח לאומי. בנוסף לאלו מקבל ב' 1.8 מליון שקל מקרנות פנסיה, ובסה"כ יקבל ב' פיצויים בסך של 6.4 מליון שקלים.

התיקים של שני האחים נוהלו בבתי משפט שונים כאשר תיקו של ב' נדון בבית משפט מחוזי מאחר שרק לבית משפט מחוזי יש סמכות לדון בתיקים ששווים מעל 2.5 מיליון שקל.

כתוצאה מהתאונה האח הצעיר שישב לצידו של אחיו שנהג באוטו, סבל משבר באגן, אך למזלו פגיעתו היתה קלה יותר ולפיכך היא נדונה בבית המשפט השלום בירושלים, ובהסכמה עם מנורה הוא יפוצה על ידי מנורה במקביל לאחיו הבכור בסך של 1.1. מיליון שקל. שני התיקים נוהלו במקביל ונסתיימו באותו היום, בדיוק 4 שנים מיום התאונה.

עו"ד בן ארי: "יש מעט מאד תיקים בסדר הגודל של ב' בבתי המשפט בארץ. על אף שהאח הבכור לא נפגע פגיעה אורטופדית, הרי שהפגיעה בראש הינה פגיעה קשה עם השפעה ממשית על כושר העבודה". לדבריו, את הסכום הגבוה יש לייחס ל-3 גורמים: חומרת הפציעה של ב' (יש לציין שב' לא חזר לעבוד מאז התאונה והוא עדיין בהליך שיקום וספק אם יחזור לעבוד במשרה מלאה), גילו הצעיר באופן יחסי ( היה בן 31 בזמן התאונה) ושכר גבוה בו השתכר עד לתאונה.

"נפגעי ראש רבים אינם מצליחים לשוב למעגל העבודה, או מצליחים בהיקף שולי, ועל כן נזקיהם גבוהים, למרות שאדם שאינו מכיר אותם מקרוב יכול לסבור שהם בריאים לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully