וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאג'ו בוורלי 350 במבחן ארוך טווח – סיכום חודש ראשון

26.6.2017 / 7:07

הקטנוע ארוך הטווח של המערכת מתייצב לדיווח ראשון הכולל סיכום 2,500 ק"מ ראשונים וכן טיפול לאחר הרצה

פיאג'ו בוורלי 350 – ארוך טווח – חודש ראשון. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
המנוע החזק גורר שימוש נמרץ במצערת/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

בסיום חודש ראשון לחיים המשותפים שלנו עם הפיג'ו בוורלי, הרושם החזק ביותר הוא ללא ספק נושא הביצועים. התאוצה ממצב עמידה מרשימה במיוחד בזכות פעולת הווריאטור החלקה ואופן הפעולה המיוחד של המצמד הרטוב והתאוצה במצב נסיעה מפתיעה לא פחות בזכות ביצועי המנוע. בכבישים המהירים מחוג המהירות נוטה בקלות להגיע למצב אופקי בצידה הימני של הסקלה וגם במהירויות אלו הבוורלי ממשיך להעניק לרוכב תחושת בטחון ושליטה. מערכת הבלימה יחד עם הגלגלים הגדולים מצליחים להעניק מרחקי בלימה קצרים ובלי לגרום לתחושות של איבודי אחיזה, או קשיים בשמירה על הכיוון. בתאוצות מהמקום מערכת ה-ASR למניעת החלקת הגלגל האחורי נכנסת לפעולה לעיתים קרובות ובעיקר על גבי מהמורות. אין ספק שזה מעלה את רמת הבטיחות ומאפשר רכיבה עם פחות דאגות, אך לעיתים זה מגיע ברגע הלא נכון ולכן עבור מי שממהר במיוחד ואין לו בעיה עם זה שהגלגל האחורי מאבד אחיזה ניתן להפסיק את פעולת המערכת בקלות מהכפתור שבלוח המחוונים.

אבל, החיים על קטנוע הם בהחלט לא רק אפס למאה ואת מרבית זמן הרכיבה גם אנחנו מעבירים בתנועה העירונית הצפופה בין המכוניות העומדות בפקקים. גם כאן הבוורלי שלנו לא מאכזב ובזכות ממדים קטנים שבאים לידי ביטוי בעיקר בזכות העדר יחידת זנב גדולה ובמידת הרוחב המצומצמת, ניתן להשתחל בקלות בין טורי המכוניות ולשפר עמדה לקראת הזינוק מהרמזור. ככל שהזמן חולף, תא האחסון שמתחת למושב מתגלה כגדול יותר ופרט לעובדה שהמושב מתעקש לא להישאר פתוח כאשר הכידון נעול הצידה, תא האחסון בהחלט נוח לשימוש. מי שבוחר להעמיד את הבוורלי על הרגלית המרכזית, יגלה שבכדי להוריד אותו ממנו הוא יצטרך להשקיע כוח רב יחסית ואם מדובר בחנייה בעלייה, אז כדאי להשתמש ברגלית הצד. נכון שבמרבית המקרים משתמשים ברגלית הצד, אבל עבור מי שרגיל להתניע את הקטנוע ורק אז להתחיל להתלבש, זו בעיה מכיוון שלא ניתן להתניע את הבוורלי כאשר רגלית הצד פתוחה וכך מתבזבז זמן יקר.

בשבועות הראשונים שמנו לב לכך שצריכת הדלק הממוצעת היא כ-24 קילומטרים לליטר שזה כ-20% יותר לעומת קטנוע ה-250 הקודם שהיה ברשותנו. לאחר ביצוע טיפול סיום ההרצה ודעיכת ההתלהבות מהביצועים, שגרמה להקטנת משך הזמן שבו הגז היה פתוח לרווחה, צריכת הדלק התייצבה על 28 קילומטרים לליטר בשימוש משולב שזה בהחלט נתון טוב יחסית לביצועים. בנוסף לכך, צריך לקחת בחשבון שהמהירויות שבהן אנחנו רוכבים על הבוורלי הן יותר גבוהות לעומת קטנוע ה-250 הקודם ולכן הצריכה גדלה בהתאם. אולי בעתיד נצליח להתאפק ולרכב במהירויות נמוכות יותר ונוכל להשוות בצורה נכונה יותר את נתוני צריכת הדלק בין הבוורלי לקטנועי ה-250.

פיאג'ו בוורלי 350 – ארוך טווח – חודש ראשון. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
ביקור ראשון בסיום ההרצה כולל החלפת שמן ומסנן שמן ובדיקה כללית. העלות - 480 שקלים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

טיפול ראשון

לצורך ביצוע טיפול סיום ההרצה החלטתי לבדוק את שרות האיסוף מהבית למוסך, שעולה 140 שקלים בתוך תל אביב וכך חסכתי לעצמי זמן יקר וצורך במציאת הסעה חזור והלוך מהמוסך. בכל מקרה השרות התגלה כיעיל מאוד ואם לוקחים בחשבון את החיסכון בזמן, טרחה והוצאות נסיעה בדרכים חלופיות, אז הוא בהחלט שווה את המחיר. הטיפול עצמו כלל בעיקר החלפת שמן ומסנן שמן ובנוסף בדיקה כללית הכוללת חיבור למחשב של פיאג'ו על מנת לקבל נתונים על פעולת המנוע ולשמור על אחריות היצרן. חשוב להדגיש שהמחשב רושם את נתוני הקטנוע, ורק מי שבבעלות תוכנה מתאימה ועבר הכשרה לכך מוסמך לבצע טיפול שכזה המזכה את הלקוח בהמשך תוקפה של אחריות היצרן. מחיר הטיפול הוא 480 שקלים כולל מע''מ והוא אורך קצת יותר משעה.

אחד מהחלקים המעניינים ביותר בבוורלי החדש הוא ללא ספק המצמד הרטוב. בניגוד למרבית הקטנועים שבהם המצמד נמצא בתוך אותו החלל עם הרצועה והווריאטור, בבוורלי 350 המצמד נמצא בתא אחר אטום לחלוטין. היתרונות בכל הם רבים ובעיקר נובעים מהעובדה שבזמן פעולתה הרצועה זקוקה לאוורור ולכן האוויר מבחוץ מוזרם לתוך החלל שבו היא פועלת. אוויר זה מגיע מבחוץ וכמעט ולא עובר סינון רציני ולכן מכיל הרבה אבק ולכלוך שבסופו של דבר מגיעים גם למערכת המצמד הצנטריפוגלי. בנוסף לכך, גם הרצועה משחררת לתוך אותו התא חלקי גומי קטנים כתוצאה מהשחיקה ולכן מצטברים בין רפידות המצמד והפעמון, שאליו הן מתחברות, לכלוך רב הגורם לשחיקה ולפעולה לא חלקה. בבוורלי 350 המצמד נמצא בתא מבודד ופועל באותה השיטה כמו באופנועים עם דיסקיות חיכוך וברזל הנדחסות זו לזו באמצעות קפיצים. כל המערכת נמצאת בתוך שמן ולכן פעולתה חלקה ואחידה לכל אורך חיי המצמד ולא דורשת תחזוקה לעיתים קרובות.

לעיתים, כאשר המנוע קר והרוכב פותח גז בצורה אגרסיבית נשמעת נקישה מהמצמד אבל זה לא גורם לאיבודי אחיזה בזכות מערכת ה-ASR והתופעה נעלמת כאשר המערכת מגיעה לטמפרטורת העבודה. בזכות מצמד זה הזינוקים ממצב עמידה של הבוורלי 350 הם החלטיים הרבה יותר מקטנועים אחרים וגם אמורים להמשיך להיות כאלו לאורך זמן רב ואת זה אנחנו נמשיך לבדוק בשמחה.

בחודש הבא נשתדל להמשיך ולצבור עוד הרבה קילומטרים על גבי הבוורלי וננסה לעמוד על עוד היבטים בחיי היום יום של הבוורלי וגם נעמיד אותו בפני אתגרים מזדמנים.

עוד באותו נושא

מבחן ארוך טווח: פיאג'ו בוורלי 350 –– חודש ראשון

לכתבה המלאה
פיאג'ו בוורלי 350 – ארוך טווח – חודש ראשון. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
פיאג'ו בוורלי 350 – ארוך טווח – חודש ראשון/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully